Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 14241 til 14260 af 23489
-
Opvarmning af mængde for 1 kg vand fra 0- 100 grader....
ForumindlægHej, Jeg sidder med et lille problem med en udregning af vand. Hvis man skal opvarme vand fra 0 til 100 grader. Hvad er massen så? Jeg ved, at jeg skal bruge ligningen: E= c m t (havde desværre nogle problemer med formel editoren) Vands varmefylde er 4186 J/kg c t = 100 grader massen... -
Bølger
ForumindlægVære så sød at besvare på de her spørgsmål skal op til eksamen i fysik og er en lille smule pressede: Gør rede for hvordan lys kan beskrives enten som et bølgefænomen eller som partikler og giv eksempler. Stikord: Karakteristiske størrelser for en bølge, lysets hastighed, bølgeligningen, interfe... -
Hankøn - hunkøn?
ForumindlægHej folkens. Jeg er lige stødt ind i et lille problem - det er ualmindelig simpelt, så om det er trætheden, der blænder mig, skal jeg ikke kunne sige. Her kommer det i hvert fald: Når man skal oversættelse - Haren er hurtig Oversættes det da til - La liebre es rápido eller - La liebre es r... -
Hjælp til analyse af dokumentarfilmen Testamentet
ForumindlægHej alle. Jeg har desperat brug for hjælp til min perspektivering af filmen Testamentet. Jeg skal kunne perspektivere til 3 andre film, som jeg har set i skolen. Det er "Englemagersken", "Et andet København" og "Et glas vand til Johnie". Jeg har vitterligt ingen ide... -
Neofunktionalisme vs intergovernmentalisme
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver en samfundsfagsrapport, og er stødt på et lille problem som jeg simpelthen ikke kan finde svar på. Er neofunktionalisme med til at FREMME det direkte demokrati i EU ved at skabe en føderation, eller vil det gøre det til et mere indirekte demokrati? :S Og vil intergovernme... -
Hardcore faktoriseing (-:
ForumindlægOpgave 7(Den Nordiske Matematikkonkurrence 2001) Bestem antallet af reelle løsninger til ligningen 0 = x8 - x7 + 2x6 -2x5 + 3x4 + 4x2 -4x + 5/2 Jeg følger et lille hint med som leder mig hen på den ide at skulle faktorisere og jeg vil gerne faktorisere til formen x(?+?+...)(?+?+...) + 5/2. Mit s... -
Mit program kan ikke tegne en retlinje..
ForumindlægHej.. jeg har et lille problem.. mit grafprogram "Graph" kan jeg ikke få til at tegne en retlinje gennem disse punkter: x-værdier 1) 0,0000960 2) 0,0001280 3) 0,0001600 4) 0,0001920 Til svarende y-værdier: 1) 0,131 2) 0,355 3) 0,611 4) 0,747 Forstår slet ikke hvorf... -
koncentration af HCL
ForumindlægHey jeg har et lille problem*: Der er en reaktion i en kolbe. Reaktion er CaCO3+2HCL -> CaCl2+H2O+CO2 Jeg har 16 tider hvor jeg ved hvor meget CO2 i gram der er dannet i kolben Ex Efter 15sek er der dannet 0,21g CO2 i kolben. Efter 30 sek 0,57g osv Jeg skal finde koncentratio... -
Forslag Til Produkt
ForumindlægHeej Alle Sammen .. Jeg håber I vil hjælpe mig med dette lille problem. Min klasse skal her i uge 9 have projektopgave med overemnet ”Med et blev verden anderledes”, og min gruppe har valgt at arbejde med Kræft. Vi har en rigtig god problemformulering og vi har masserer af materiale til selve r... -
Initialhastighedsmetoden
ForumindlægHej ;) Jeg har et lille problem angående initialhastighedsmetoden som benyttes i reaktionskinetik. Hvordan er det nu man finder en reaktions hastighedsudtryk og hastighedskonstanten når man har tre sæt målinger, hvor der måles [A], [B] og v0 (initialhastigheden/begyndelseshastigheden)? Jeg skal ... -
osmose
Forumindlæghjælp det haster !!!nogen der kan hjælpe mig med at svar på følgende spørgsmål`? 1. Hvorfor er det livsnødvendigt for kroppens celler at denne opløsning er konstant ? ( hvad vil der ske med cellerne , hvis koncentrationen af salt blev for stor eller for lille ? ) 2. Find ud af hvorledes din krop ... -
The American dream- + Martin Luther Kings tale
ForumindlægHej alle! Jeg har fået en lille opgave for.. Vi har om "The American dream" og jeg skal nu få Martin Luther King's tale "I have a dream" ind under emnet the American dream. Så, hvordan hører Martin Luther King's tale indunder the american dream? Hvilken sammenhæn... -
Vinkel i Geometer?
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal til at lave en geometrirapport, og vil gerne skrive den ind på computer. Jeg har brugt Geometer Sketchpad ind til nu, men leder så efter en funktion nu. Er det muligt at tegne vinkler på trekanterne? Lige et eksempel, så i forstår hvilket jeg mener :) http://www.rasmus... -
grafregner
ForumindlægHej.. :D Jeg har lige et lille problem med en opgave: Bestem ved hjælp af grafregneren højden af vandet 3600 sekunder efter, at påfyldningen startede. F(x)=-x^3+30^2 , 0 < eller = x < eller = 20. Jeg har skrevet funktionen ind i Y1 og derefter tilpasset vinduet, så det passer med de kr... -
pythagoras
Forumindlæghey Tegn en retvinklet trekant og forklar ordene: "hypotenuse", "hosliggende katete" og "modstående katete" . nu har jeg skrvet det kan man godt sige det jeg har skrevet dte På billedet kan i se at den rette vinkel kalder jeg C og hypotenusen er den lille c der e... -
Er du Studieportalens reporter i felten?
ForumindlægI anledning af de mange Åbent Hus arrangementer i denne og næste uge, søger Studieportalens redaktion nogle reportere, som deltager i et åbent hus arrangement og har lyst til at skrive nogle linier om det som en slags anmeldelse, vurdering, historie, dagbog - ja hvad der måtte falde dig ind. Har... -
Analyse :o
Forumindlægher kommer jeg lige med endnu et afsætningsspørgsmål :) opgaven jeg skal skrive omhandler en artikel hvor fakta beskrives som den nye føretrøje på discountmarkedet. Der er så blevet lavet en undersøgelse af kundernes tilfredshed(baggrunden for artiklen) og den er lavet af Dansk Kundeindex. sp... -
Ondontologi :)
ForumindlægHej allesammen :)! Jeg er færdig til sommer, og vil gerne læse til ondontologi på KU.. Jeg har et lille problem, at mit snit er "kun" 7,9 (Ganget med 1,08) .. og Ondotologi skal man have omkring 9,5 .. Skal man tage chancen og sende en ansøgning eller hvad synes i ? Er der muligvis... -
Acceleration
ForumindlægHej I denne opgave er der vist to kasser. Den store er m1 og den lille er m2. De er begge påvirket af en trækkraft T. Vi kender: mu_k mellem masse 1 og jorden, mu_s mellem masserne, T og m1 og m2. Vi skal bestemme den maksimale acceleration uden at kasserne bevæger sig i forhold til hinande... -
Plan i rummet
ForumindlægJeg har følgende opgave, som driller: I et koordinatsystem i rummet har en ret linje m parameterfremstillingen: x=3+t y=2+2t z=1-2t Jeg skal nu bestemme en ligning for den plan, der indeholder m og punktet C(4;4;2) Hvordan gøres dette? Jeg kan ikke se det lige nu, bare et lille hint ville være g...
