Dansk

Hjælp til analyse af dokumentarfilmen Testamentet

08. juni 2016 af hjæællp - Niveau: 10. klasse

Hej alle. 
Jeg har desperat brug for hjælp til min perspektivering af filmen Testamentet. Jeg skal kunne perspektivere til 3 andre film, som jeg har set i skolen. Det er "Englemagersken", "Et andet København" og "Et glas vand til Johnie". Jeg har vitterligt ingen ide om hvordan jeg skal gøre dette? 
Hvis nogen tilfældigvis kan hjælpe mig med dette, ville det være såå godt. 

Et lille ekstra spørgsmål er til Afsender/ modtager. Hvem er modtageren af denne dokumentarfilm? Forklaring søges meget gerne. 

På forhånd Tak!!


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. juni 2016 af Smut1

Jeg vil mene, at det er svært at kategorisere modtageren af dokumentaren, da den blev en ret stor succes og således lokkede 15.000 mennesker i biografen: Så den almene dansker er mit bedste bud.


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. juni 2016 af Smut1

Selvom man selvfølgelig kan augmentere for, at modtageren har en højere grad af intellektualitet, og måske bedre udannet, end gennemsnittet. 

Dog ved jeg ikke, om det holder: Hvis modtageren skal defineres, om denne så ikke nærmere er en, der går  op i at være med på noderne (en såkaldt kulturinteresseret), da filmen er prisvindende. Men de vidste  næppe, at de ville få en Bodil, så her kan begreberne idealmodtager og faktisk modtager bringes på banen, omend det måske er lidt overkill.


Skriv et svar til: Hjælp til analyse af dokumentarfilmen Testamentet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.