Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 14281 til 14300 af 45451
-
AKUT HJÆLP HASTER!!!!!
ForumindlægHej! Er der nogle af jer som har analyseret "Iris" eller " De Blå Undulater" af forfatteren H.C Branner? - Hvis i har så vil jeg virkelig sætte pris på, hvis i gad hjælpe mig! -
danskopgave spørgsmål
ForumindlægHejJeg har lige 2 spørgsmål vedrørende danskopgaven.Hvis man i sin opgave vælger, at lave et afsnit om forfatteren, foratterskabet og værk, skal man så skrive det ind som et fokuspunkt i sin problemformulering, eller behøver man ikke at skrive det som et fokuspunkt nogle steder?Når man analyserer... -
hjælp til et godt emne
ForumindlægHej alle. Jeg skal aflevere problemformulering i morgen. Jeg skal skrive i engelsk og international økonomi. Mit problem er ikke, at skrive en problemformulering, det er mere at finde et godt emne og en enkelt god tekst til emnet til at lave problemformuleringen ud fra. Det overordnede emne i min... -
FSA 2007
ForumindlægJeg skal i morgen op i engelsk, rette skriflig engelsk. Da jeg skal om i grammatik og lytte prøve ville jeg høre om nogle af jer lå inde med nogle sider man kunne øve sig på? Eller sider med basis engeslk altså det grundlægende indenfor engelsk! -
SSO, antal sider
Forumindlægdet kan godt være at man ikke kan sætte en begrænsning på antal sider der skal skrives om analyse redegølse og vurdering, men jeg har skrevet ca. 2 siders redegøreslse og har nu også skrevet ca. 4 siders analyse, tror maks den kan fylde 5 sider, så sider jeg bare og tænker hvor meget skal min vur... -
Hvilken analyseform - HJÆLPPPP
ForumindlægHej mennesker :) Jeg snakkede med nogle veninder i dag om en opgave og vi blev simpelthen allesammen i tvivl.. Vi skal analysere et uddrag fra romanen doppler, men hvilken analyse-model skal vi bruge? En til romaner eller noveller? Stykket vi skal analysere er nemlig 3-4 sider langt og jeg ... -
Soccer!?
ForumindlægEr soccer = dansk fodbold eller amerikansk fodbold? -
kunsten at græde i kor
Forumindlæganalyse og fortolkning til bograpport, søges desperat... -
Regnbuens form
ForumindlægHej, hvordan laver man en fysisk analyse af regnbuens form? -
filmanalyse...
ForumindlægNogen der kender en god actionfilm til analyse? -
Uddannelse
ForumindlægHer efter sommerferien begynder jeg i niende klasse (undskyld jeg skrev syvende i starten, men det var for at få uddybet nogle ting ang. Pythagoras). Derved begynder tankerne, idet jeg skal op til eksamen om et år, og skal til at finde ud af hvad jeg vil. Men hvad er det egentlig jeg vil?- Jeg el... -
MORDERNE I RUE MORGUE
ForumindlægHej alle, Jeg sidder og skal skrive en litterær artikel om "Moderne i Rue Morgue", men jeg har en kæmpe "writers blok" og kan slet ikke komme videre. Er der en, der sidder med en rigtig god analyse, noter eller andet form for inspiration som de kunne dele lidt ud af? det vill... -
hjælp - musik eksamen
Forumindlæghej, da jeg snart skal op i musik eksamen (på mellemniveau), så ville jeg dermed høre om der er nogen der ved, hvor jeg kan finde nogle nyttige noter/opgaver/analyser m.m. om følgende: - jazz (fokus på jazzens rødder i chicago og kansas city)- soul - blues - hvordan man egentlig skal analysere e... -
AT - må man godt bruge historie både humanistisk og samfundsvidenskabeligt?
ForumindlægHej :-) Jeg har i mit AT projekt valgt historie A og kemi A. Har skrevet at jeg har brugt historie samfundsvidenskabeligt, altså har analyseret tabeller. Men har vel også brugt faget humanistisk da jeg har analyseret kilder? Må man godt bruge historie både humanistisk og samfundsvidenskabeligt, ... -
prøve eksamen!!
Forumindlæghej alle jer derude! :) jeg skal til prøve eksamen imorgen og jeg skal op i en novelle ('uro i forstæderne' af Leif Panduro) jeg har ikke fået særlig lang tid til forberedelse, så min lærer forventer ikke særlig meget.. jeg skal analysere, fortolke og hvis jeg kan så perspektivere :) jeg... -
SSO BIOLOGI
ForumindlægJeg skal til at skrive SSO i Biologi B. Jeg har valgt emnet diabetes. Nogle der ved hvordan jeg kan analysere i biologi ? Jeg ved umiddelbart jeg skal lave mit eget forsøg, men hvordan kan jeg ellers analysere så det fylder 4 sider. -
ordbøger
Forumindlæghey.. er der nogle som kender hjemmesider til elektroniske ordbøger, især fra dansk til engelsk, og engelsk til dansk??? -
Delprøven uden hjælpemidler
ForumindlægHej, skal snart op i engelsk skriftlig årsprøve. Kan man finde delprøver uden hjælpemidler i skriftlig engelsk på nettet, for vil gerne øve mig!:= tak på forhånd -
Læse tekst og høre tekst
ForumindlægGoddag alle sammen Jeg skal op til et mundtlig fag. Så jeg ville høre om nogen her inde har gode tips til, hvordan jeg kan starte med teksten, hvordan jeg kan gå videre og ligeledes hvordan jeg kan slutte min eksamination af??? Faget er engelsk Hvad gør jeg i en læsetekst og en høre tekst? -
SRP om Voltaire og Rousseau?
ForumindlægHey, Jeg vil gerne skrive SRP om Voltaire og Rousseau, men jeg har tænkt mig at vælge engelsk og fransk - er det umiddelbart muligt at gøre brug af de to fag i forhold til de to filosoffer og kan jeg koble dem til engelsk oplysningshistorie?
