Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14301 til 14320 af 27496
  • Korrekt beregnelse af pH??

    Forumindlæg
    Hej jeg har vedhæftet en fil der viser beregningen af pH for en base, og jeg ville høre om den er korrekt.. Jeg er lige begyndt på kemi A og er ikke helt orinteret endnu på syre base kemi.
  • SSo

    Forumindlæg
    hej. jeg har tænkt mig lidt på at skrive SSO i Mat og Kemi .. men er i bare bund med at finde emner ? er der nogle som har nogle gode idéer til et emne der både kan arbejdes med mat og kemi ?
  • hvordan lægger man opgaver ind på studieportalen?

    Forumindlæg
    Da jeg nu har været oppe i kemi igår, har jeg valgt at jeg vil lægge nogen af mine kemi afl. op, efter nogen efterspørgelser :) , men hvor kan man gøre det henne ? :)
  • Vejledende opgaver

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, som ved, hvor man kan finde vejledende kemi A opgavesæt? Jeg ved i matematik, at undervisningsministeriet har nogle vejledende eksamenssæt på deres hjemmeside, men har ikke kunne finde nogen i Kemi. Tak på forhånd
  • AT eksamen EPO

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har kemi og samfundsfag i min AT eksamen omkring doping med udgangspunkt i cykelsporten. Jeg ville høre om der var nogen som kunne hjælpe mig lidt med EPO inden for kemi? Tak på for hånden :)
  • Hjælp !!

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogen som virkelig kan redde mig, jeg har fået et eksamensoplæg i kemi, som hedder Kemi A Maj 2009 HTX.. Hvis der nogen som har den, ville det være skønt. På forhånd tak.
  • lektie hjælp

    Forumindlæg
    hej jeg skal snart til eksamen i kemi c og håber på at der er nogen der yder hjælp til kemi eftersom jeg er bogstavlig talt lost i faget. prisen kan diskuteres på forhånd tak
  • SSO (hf)

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart skrive en SSO på hf og vil gerne have kemi eller kemi + noget andet, men det jeg mangler er ider til nogle emner som er gode, nemme, sjove.
  • Halvandet års ventetid? Eller anden uddannelse?

    Forumindlæg
    Hej alle Sidste år ved denne tid oprettede jeg et indlæg omhandlende valg af valgfag. Mit ønske har i nogle år været at læse medicin, og jeg endte derfor med at vælge både engelsk A og matematik A for at kunne gange mit snit med 1,03. Min studieretning er samfundsvidenskabelig, og jeg har kun ek...
  • Abstract. Gennemlæsning og rettelse af engelsk resumé.

    Forumindlæg
    Hej studieportalen, jeg er ved at færdiggøre min srp om hormonforstyrrende stoffer. Fagene er kemi a og dansk a. Jeg kunne godt bruge hjælp til oversættelse men har dog allerede prøvet selv. Hvis du vil hjælpe mig, kan du enten gøre det som en kommentar eller gøre det i det vedhæftede dokument og...
  • Notater

    Forumindlæg
    Hej...Er her nogen der har nogle notater til 9. klasse afgangseksamen ?Bare ganske normale, tilfældige notater for at friske de vigtigste ting op...
  • Kemiske formler

    Forumindlæg
    Kan i ikke sende alle kemiske formler til mig der findes? så jeg kan øve dem godt og grundigt på dem og hvad de er.
  • urstof

    Forumindlæg
    hej er der nogen der ved hvad urstoffe betyder? jeg kan ikke finde det i ordbogen.
  • Afslag, selvom man opfylder adgangskrav

    Forumindlæg
    Hej jeg er virkelig bekymret. Jeg havde søgt på aarhus universitet til medicin og psykologi, men jeg har fået besked om at jeg ikke opfylder adgangskravene. Jeg opfylder alle krav til psykologi, men til medicin skal jeg supplere, og det har jeg nævnt. Jeg har søgt Aalborg, Odense og KU og der var...
  • Oxidation

    Forumindlæg
    Hej :) Ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med oxidationstallet for dichromationen? gerne med lidt forklaring :)
  • Ortho, meta, paradirigerende

    Forumindlæg
    Nogen der kan forklare mig hvordan man ved om en substituent (aktiverende eller deaktiverende) sætter sig i ortho- og para eller metapositionerne? Vi snakker her om aromatiske substitutionsreaktioner. Gerne uddybbende, da jeg ikke helt forstår hvad der står i mine papirer :)
  • HTX Frederiksberg

    Forumindlæg
    Hej Ville bare lige høre om nogen af jer går Frederiksberg HTX på Biokemi linjen (helst 3.g'erne)? Hvordan er lærerne og undervisningen? Er det nogle gode lærere osv? Fortæl en masse..
  • massevirkningsloven ?

    Forumindlæg
    Jeg skal opskrive massevirkningsloven inkl ligevægtskonstanten for følgende 3 ligevægte: A) 1. 2 SO2 + O2 <---> 2SO3 2. 4 SO2 + 2 O2 <---> 4 SO3 3. 2 SO3 <-----> 2 SO2 + O2 Hvordan gør jeg det? B) Dernæst ønskes den matematiske sammenhæng mellem de 3 ligevæg...
  • Letmetaller

    Forumindlæg
    Hvor mange letmetaller findes der?
  • AT Problemformulering - Hjælp med at vurdere? Hvilken er god? evt. forbedringer

    Forumindlæg
    ...