Studievalg og videregående studie

Afslag, selvom man opfylder adgangskrav

11. juli 2015 af May19 (Slettet)

Hej jeg er virkelig bekymret. Jeg havde søgt på aarhus universitet til medicin og psykologi, men jeg har fået besked om at jeg ikke opfylder adgangskravene. Jeg opfylder alle krav til psykologi, men til medicin skal jeg supplere, og det har jeg nævnt. Jeg har søgt Aalborg, Odense og KU og der var der ingen problemer. Jeg har også skrevet til dem omkring det. Er det sket for nogle af jer andre? De har ikke engang skrevet hvad mit gennemsnit er, og det skal lige siges, jeg kommer ud fra hhx dette år, og derfor skulle jeg oploade mit eksamensbevis på optagelse.dk 

Brugbart svar (0)

Svar #1
11. juli 2015 af PSXL

Hvilke fag/niveauer mangler du, og hvornår supplerer du?

Svar #2
12. juli 2015 af May19 (Slettet)

TIl psykologi har jeg alle fag, altså jeg har matematik a, dansk a, engelsk a og samtidshistorie b. 

Til medicin mangler jeg kemi b og fysik b, og jeg har taget kemi c her i sommeren, og så tager fysik b fra august til demcember sammen med kemi b. Og i KU og Odense er der ingen problemer. Men Aarhus virker det som om de ikke engang har åbnet min ansøgning, for der burde være ingen problem til psykologi når jeg opfylder alle adgangskrav endda med ekstra nivauer. 

Brugbart svar (0)

Svar #3
12. juli 2015 af PSXL

Du skal have afsluttet og bestået dine suppleringskurser inden d. 5. september ved Aarhus universitet og inden studiestart ved de andre, dvs i september. Så i princippet når du ikke at opfylde adgangskravene, når du ikke når deadline.

Svar #4
12. juli 2015 af May19 (Slettet)

Men der jo betinget optagelse, hvis man bliver optaget til vinterstart. Men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke er godkendt til psykologi, da jeg opfylder alle adgangskrav. 

Brugbart svar (1)

Svar #5
23. juli 2015 af Yofo (Slettet)

Har du prøvet at ringe ind? :)

Brugbart svar (0)

Svar #6
25. juli 2015 af Letum (Slettet)

Jeg ville nok ligesom #5 mene, at du nok burde ringe ind, hvis du kan :) Det kan jo muligvis være en fejl 

Svar #7
25. juli 2015 af May19 (Slettet)

Jeg ringede ind og det var vist en fejl, som nu blev ordnet :-)

Brugbart svar (0)

Svar #8
25. juli 2015 af Letum (Slettet)

#7 Godt! 

Skriv et svar til: Afslag, selvom man opfylder adgangskrav

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.