Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 14341 til 14360 af 33697
-
hypotetisk deduktiv
ForumindlægHvad er "hypotetisk deduktiv" metode i fysik samenhæng? Tak på forhånd -
Stående bølger i paprør med variabel frekvens
ForumindlægJeg har en rapport i fysik som jeg skal have lavet, men jeg kan ikke finde noget teori om stående bølger i paprør med variabel frekvens. Jeg vil blive virkelig glad hvis der var nogle som kunne hjæple mig!! :) -
Find centrum og radius i cirkel
ForumindlægHej! Jeg sidder og har lidt problemer med en matematikaflevering, da jeg ligger med kyssesyge så jeg har altså ikke været der da vi lærte det. Jeg har forsøgt at google mig frem til det, og jeg har set nogen videoer, men jeg er altså mest bare blevet lidt rundforvirret, så håber der måske er nog... -
Problemregning!
ForumindlægJeg har efter adskillige forsøg ikke kunne fastlægge en struktur i mine afleveringsopgaver, og er derfor desperat efter noget hjælp, gode råd osv. Min lærer vil have mig til at "forklare" mine udregninger før hun kan give mig 13!? HVordan skal jeg dog gøre det? Selv de simple opgave... -
Hjælp..
ForumindlægJeg har en svær opgave, som jeg ikke kan løse. Hvis i vil prøve, så skriv til min mail og jeg vil præsentere den for jer. mange hilsner den fortvivlede. -
Beregning af vinkler?
ForumindlægHvordan beregner jeg vinklerne i to trekanter? Jeg har disse oplysninger til rådighed: 1. trekant: a = 72,7 cm b = 42 cm c = 84 cm 2. Trekant a1 = 8,99 b1 = 15,6 c1 = 18 - Hvordan beregner jeg alle vinklerne i disse to trekanter? -
Potens og rod???
ForumindlægHej! Jeg ved jeg allerede har spurgt om dette før, men er der nogen som kort kan forklare mig hvad de væsentligste punkter ved emnet potens og rod er???? Jeg er akut brug for det, da jeg simpelthen ingen forståelse har for emnet ! Smil Marie. -
Det babylonske talsystem
ForumindlægHeeej... er der nogen af jer, der ved hvilken bog man skal låne, hvis man skal ind og have fat i 'Det babylonske talsystem' og måden man regnede på under babylons tid? PS: specifikt om talsystemmet? -
a i en potensudvikling?
ForumindlægHvad udtrykker a i en potensudvikling, hvor det fx udtrykker fremskrivnigsfaktoren i en eksponentiel udvikling? -
Diskutere?
ForumindlægNår man skal diskutere i historie er det så i datid man gør det og er det ikke det samme som en redegørelse? -
Hjææælp!
ForumindlægHvordan kan det være at jeg ikke kan downloade opgaver? Billedet går helt i stå lige så snart jeg trykker "hent opgave".. Normalt har jeg ellers aldrig problemer med at downloade andre ting.. -
diff. ligning
Forumindlæghar ligning y' =-y + 1 og så skal jeg løse f(0) = 1 og g(0) = 0. begge er løsninger til diff ligning. Den fuldstændige løsning skulle gerne vøre c * e^(ax) - b/a.. så vil jeg sige at f(0) = c*e^(-1*0)-1/-1, men så får jeg c til 0, det kan da ikke passe? :S -
komplekse tal
Forumindlæghej har en opgave der lyder bestem samtlige komplekse tal z, der opfylder z^2+(1+i)z+i=0 løser man det bare på samme måde som almindelig andengrads eller hvad, og tager forbehold for d kan være negativt men når man ganger parentesen ud fås z^2+z+iz+i=0 og hvad er så hvad håber nogen kan hjælpe... -
Noetherian ringe
ForumindlægHej. Jeg sidder og kan ikke finde en difinition på hvad der er en venste noetherian ring er og hvad en højre noetherian ring er. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig med hvad forskellen på de to er og hvad der er. Og på forhånd også tak :) -
Har I teksten?? Meget hurtig!!
ForumindlægHej. Har nogen af jer teksten "Villy" af Charlotte Weitze - ikke en analyse, men selve teksten??? Jeg ville gøre alt for at få den!!! Og gerne virkelig hurtigt!!! Smil Marie. -
sekantens hældning
Forumindlæger sekant hældningen det samme som tangentens hældning? -
eksamen i stx
ForumindlægHej mennesker På fredag får vi at vide hvad vi skal op i i vores afsluttende fag (1.g). Min klasse har 3 muligheder (fysik, kunsteriskfag og samfudsfag) og jeg har kun 2 muligheder (BK og Samfundsfag), og nogle for min klasse siger at jeg har stor sandsynlighed at ikke komme op i noget da jeg k... -
parentesregning
ForumindlægHvordan regner man dette ud: (x-3)^2 -
det gyldne snit?
ForumindlægJeg er i gang med at analysere et billede, hvor det gyldne snit forekommer. Jeg har fundet de fire punkter i det gyldne snit, men mit spørgsmål til jer er, hvad skal det gyldne snit præcentere? Er det fokuspunkter eller hvad er det? Tak på forhånd :) -
hjælp haster
ForumindlægHvordan løses den ligning? 90=0,976*X^164,874
