Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 14401 til 14420 af 154034
-
Georg Mohr opgave omkring et udtryk
ForumindlægHej Dette er en opgave, som var med i Georg Mohr konkurrencen i år. Jeg ved simpelthen ikke hvordan den kan løses. Nogle som man kan hjælpe? På forhånd takk :)) Opgaven er vedhæftet. -
Råd til F/K prøven FSA??
ForumindlægHej Jeg skal op i F/K afgansprøven på tirsdag. Jeg har forberedt mig med at lave dispositioner til hvert emne, og har rimelig styr på teorien. Kunne nogle af jer ikke fortælle om jeres oplevelse med prøven? Hvad man ikke skal gøre og hvad der er godt at gøre? Tak!! -
Begreber- Har virkelig brug for hjælp.
ForumindlægEr der en som vil hjælpe mig til at forstå nogle af de her begreber, har selvfølgelig læst sider som kommer nærmere ind på begreberne, men kunne godt bruge noget hjælp til at være helt sikker på betydningen. Periodisering f.eks af forskellige tider i historien . Forklaring, 1. eksempel Kild... -
Login til emu.dk
ForumindlægHej til alle der benytter sig af studieportalen! Jeg står og skal til skriftlig kemi A eksamen, og ville hører om i vidste hvor og hvordan jeg kan hente nogle eksamenssæt? Jeg ved man kan på emu's hjemmeside, men jeg har med mit UNI-login ikke adgang til den "ydelse" at hente eksa... -
Medicin kvote 2 i Århus
ForumindlægHej, Jeg har suppleret de 5 adgangsgivende fag til medicin: Dansk A, fysik B, matematik A, engelsk B & kemi B. Miine karakterer er (gennemsnittet af den skriftlige + mundtlige eksamen) : Dansk: 12 Kemi: 12 Engelsk: 12 Fysik: 9 MatematiK: 10 Gennemsnit: 11,0 Lad os s... -
Reducer
ForumindlægJeg har mat på A-niveau, og har aldrig været særlig god til at reducere.. Jeg sidder nu og er ved at genopfriske kvadratsætningerne, parentesregnereglerne og brøkregnereglerne så jeg er ved at være klædt på til at lære at kunne reducere... Jeg ville derfor hører om der ikke var nogle der gad smi... -
Hjælp til matematik uden hjælpemidler
ForumindlægJeg gennemregner nogle eksamenshæfter, så jeg er forberedt til den skriftlige eksamen, men der er et regnestykke, som jeg ikki kan finde ud af! Figuren viser en linje t, der tangerer to cirkler. Den lille cirkel har centrum i O(0,0) og radius 1. Den store cirkel har centrum i C(4,0) og radius 2... -
Engelsk kursus
ForumindlægHej allesammen.. Jeg ville bare spørge om der er nogle som kender noget engelsk kursus agtigt, får at blive bedre til engelsk. Altså jeg vil gerne deltage i sådan et kusus i sommerferien, da jeg ønsker at blive bedre til eneglsk både skriftligt og mundtlig. Forresten skal jeg i 3G efter ferien -... -
Differentialligning og terminsprøve - ARGH!
ForumindlægHej alle Jeg er ved at forberede mig terminspøve i skriftlig matematik A-niveau i 3.g. Jeg har problemer med følgende opgave og vil meget gerne have det på plads inden min terminsprøve på tirsdag d. 6. april 2010. Jeg ville blive glad for grundige forklaringer :) på forhånd tak! En funktion f ... -
Overflytning fra SDU medicin til KU medicin?
ForumindlægHej SP; Jeg har været så uheldig at få 4 i engelsk A skriftligt, så mit snit falder fra 11,4 til 10,8 (med 5 A-fags bonus + hurtigstartsbonus). Min plan var at starte på KU medicin, men det kan jeg nok ikke mere, så jeg regner med at søge SDU. Jeg har ingen forbindelser i odense, jeg har ikke ... -
HJÆLP til SRP om svingninger
ForumindlægHej, Jeg er kommet godt i gang med mit srp i fagene Fysik A og Byggeri og Energi A, men der er en opgave i min opgaveformulering jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal gribe an: Der ønskes en redegørelse for et dæmpet fjeder/masse-system (bevægelsesligning: mx´´ + bx´ + kx =0) – herunder en r... -
Hvor mange eksamener er det 3.g'erne på HTX skal op i - 2023?
ForumindlægJeg går på Mat/Prog linje på HTX og har indtil videre været til 3 eksamener: Samfundsfag (1.g) Teknologi (2.g) Fysik (2.g) Jeg fandt en artikel som sagde at årgangen før kun skulle op til 4 eksamener: "Eleverne skal til skriftlig eksamen i dansk, de skal forsvare deres SRP/SOP ved en mun... -
reducering
Forumindlægsidder og repeterer opgaver til den skriftlige eksamen B på tirsdag (http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140523%201stx141-MAT-B-22052014.ashx), og er stødt på opgaven fra mat b 2014, hvor man skal reducere dette : (a+b)^2-a^2-ab Er derfra kommet frem til at a... -
Forklaring af fejlsætninger
ForumindlægHej. Jeg sidder med en gammel studenter eksamen i skriftlig engelsk og vil høre om der har en god forklaring på følgende fejlsætninger: Wayne and Colleen are thrilled with the wonderfully addition to their family life. - Er klar over at det er en fejl i adj./adv., da det skal være wonderful, men... -
hjælp med noget..
Forumindlæghey .. nogle som vil forklae hvilke tiltag vandlevende dyr kan have fpr at sikre at de får nok ilt? -
amerikanske skolesystem
ForumindlægEr der nogen der kan forklare de væsentlige forskelle mellem det danske og det amerikanske skolesystem på forhånd tak :-) -
Nanoteknologi - diplomingeniør?
ForumindlægNogen som er på det studie som kunne fortælle hvad i laver ?.. Jeg tænker lidt på at starte på det.. det lyder spændene.... Men har hørt det også skulle være sindsygt hårdt? -
Hjælp til bio.!
ForumindlægHelløj...Jeg håber i kan hjælpe mig med dette spørgsmpål: Hvilke invirkning har glukose på de røde blodlegemer.. samt på cellens ionbalance (Na+ og K+)?Håber nogen kan hjælpe mig.. kan slet ik finde ud af det.. -
teknologieksamen på htx
Forumindlæghvordan foregår en tek eksamen og hvad skal man gøre for at score godt???skal op her den 1. og er lidt nervøs... fik 10 i årskarakter -
AT2
ForumindlægSå er AT-forløbet endnu engang i gang, i hvert fald for mit vedkommende.Igen er jeg interesseret i at vide, hvad andre gymnasieelever foretager siger: - Emne - Samarbejdende fag - Slutprodukt - (Kompetencer? - Sværhedsgrad i forhold til før?)Men kør den som du lyster...
