Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 14421 til 14440 af 45451
-
Sammenligninger
ForumindlægDet her er da ikke en sammenligning?: "Det var denne aftale, som langt de fleste af verdens lande, rige som fattige, store som små, støttede den sidste nat i København" Er det her en sammenligning?: "Jeg møder amerikanere, der tror vi er socialister, fordi skatten er høj, og fra... -
digt
Forumindlæghej der ude jeg sidder og skal analysere en digte og jeg skal forklar hvorfor forfatteren har skrevet et digt om emnet i stedet for en novelle eller en avisartikel ? tak -
karaktere - bestået?
ForumindlægDa jeg overvejer at søge ind på en vidregående uddannelse og desværre har et 5-tal i engelsk og 8/8 i skf. dansk og 6/5 i mdt. dansk har jeg 2 spørgsmål. 1. Kan jeg med gymnasiesupplering tage min engelsk om så jeg kan komme ind? 2. Skal alle mine karatere i dansk være bestået eller er det snit... -
Ordbog
ForumindlægHej Er der nogen der er bekendt med en matematik-teknisk dansk-engelsk ordbog ? Jeg tænker lidt at begynde på Calculus, og tillære mig selv nogle begreber og udtryk på engelsk. Pft. -
Henrik Pontoppidan's : Isbjørnen
ForumindlægER der nogen som har en god analyse til henrik pontoppidan's : Isbjørnen.Den er ret svær og jeg kan ikke finde ud af at analysere den.på forhånd Tak -
Dansk skriftlig 1.g?
ForumindlægHej jeg vil bare spørge om dansk skriftlig i 1.g. Med hensyn til redegørelse/diskussion og essay. Hvordan er det man bygger redegørelse/diskussion op? Ved essay hvordan skal man analysere det? Takker !! -
HISTORIE EKSAMEN!
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan historie eksamen forgår?? Jeg ved intet... (Gamle reform!) Kommer man op i noget ukendt??! Skal man analysere teksten???! -
Synopsis - Hvordan?
ForumindlægHej Alle. Jeg har brug for hjælp. Skal have skrevet en synopsis om min tekst til i morgen. Men er dårlig nok kommet i gang med analysen. Kan man lave en synopsis uden analysen? Har i evt en synopsis jeg må tag som inspiration? tak på forhånd :) -
Hjælp til reaktionsskema
ForumindlægHej, jeg har nogle spørgsmål i forhold til kemi, jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig :) Jeg har markeret det med fed skrift som er spørgsmålene. At kunne gennemføre en titreringsanalyse kræver først og fremmest, at det stof, man vil analysere, kan indgå i en titreringsreaktion. Der ... -
Emnevalg til SRP - 1984
ForumindlægHej :) Jeg står i og mangler inspiration til mit valg af emne. Jeg vil rigtig gerne beskæftige mig med romanen '1984' af George Orwell men jeg er usikker på hvilken vinkel jeg skal arbejde ude fra. Jeg står med disse to fagkombinationer: Engelsk A - Samf A eller Engelsk A - Historie A ... -
Eksamens materiale
ForumindlægHej Jeg skal i træningseksamen (basically eksamen men ikke officielt) i dansk, og har trukket fordybelsesområdet 'trykte reklamer'. De opgivet materialer i dette område er 'Cult "Shake it baby" ', 'Kildevæld/røde kors', og 'Oddset "at parkere bussen&qu... -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHey folks! Har i ikke nogle gode ideer til et emne, der kunne være interessant at have i sit studieretningsprojekt? Det skal være inde for to af disse fag: Dansk eller historie + tysk og engelsk. på forhånd tak :) -
Jeg vil være læge, men?
ForumindlægHej Jeg vil vildt gerne være læge og jeg har et spørgsmål, som jeg håber i vil svar på. Jeg er ikke sikker på om man skal kunne engelsk, for at være læge?0. Jeg spørger om det da jeg ikke kan engelsk Jeg håber at der er en der vil svar på mit spørgsmål:) -
navneord, flertals dannelse
Forumindlæghej, er der nogen som ved hvad navneord flertalsdannelse er?(engelsk) -
Dansk skrft. årsprøve
ForumindlægHEJ! Er der nogen der ved, hvad man plejer at skulle lave til skriftlige årsprøver i Dansk, i Gymnasiet? -
Hvornår skal man bruge sit oplæsningsstykke til dansk mundtlig?
ForumindlægHvornår skal man bruge sit oplæsningsstykke til dansk mundtlig? -
P0 rapport - aktøranalyse og teknologianalyse
ForumindlægHej Jeg er godt i gang med BAIT på AAU, men skal bruge en aktør- og en teknologianalyse i rapporten. Hvordan gør man det? -
Filmanalyse af Player - Casper Christensen
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en film analyse af Player og jeg skal svare på følgende: Her er opgaven til filmen "Player". Player Filmanalyse: Lav et resume af filmen: PlayerBeskriv filmens temaer.hovedtema.Undertemaer.Hvorfor tror du regissøren har valgt disse temaer? Beskriv ... -
Spørgsmål!
ForumindlægForstår ikke helt dette, nogle som gerne vil forklar mig det? Præsentér din analyse og fortolkning af novellen i en analyserende artikel om fremmedgørelse som tema i litteraturen. -
Brug af Blooms taksonomiske niveauer?
ForumindlægI min vejledning til SRP står der at man i abstract skal gøre brug af Blooms taksonomiske niveauer, men den er noget anderledes end den vi normalt bruger (altså: redegørende, analyserende og vurderende). Er der nogen der ved hvordan man i såfald bruger Blooms taksonomi?
