Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 14421 til 14440 af 47924
-
Er det smart med 5 A fag?
ForumindlægHej folks. Der går nogen tid igen, før at jeg skal tage stilling til det her, men det handler omkring, hvor vidt det er smart at tage 5 fag på A niveau. Jeg er ret sikker på, at jeg skal på katedralskolen Viborg. Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig linje, hvor jeg får fysik A, kemi A... -
Kugleformet ballon, Vejen til Fysik Opgave 26 s.32 (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn kugleformet ballon med diameter 0,50 m er fyldt med helium ved stuetemperatur. A) Beregn ballonens rumfang Min beregning V = 4/3* pi*r^3 = 4/3*Pi*0,25^3 M^3 = 0,0655 m^3 Som er det samme som bogens fasit s. 207. 0,0655 m¨3 b) Hvor stor er opdriften på ballonen ? Heliums densitet 0,17... -
Radioaktiv kilde og aktivitet, Vejen til Fysik B2, Opgave 65, side 80 (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn radioaktivkilde har aktiviteten 6000 Bq. Halveringstiden er 3,3 år. (Mit spørgsmål drejer sig om b, men først vil jeg vise hvordan jeg mener opgave a. skal løses) a) Hvad er aktiviteten efter 6,6 år A=k*N Bestemmer K t1/2 = ln2/k ln2/k = 3,3 år ln2 = 3,3 år*k K = ln2/3,3år = 6,6604706*... -
Lydintensitet og lydniveau. Vejen til Fysik AB1, Opgave 104, Side 153, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn person hører stor musik med lydintensiteten 2,2 • 10-4 W / M2 a) Hvilket lydniveau i dB svarer det til ? Lydintensiteten l = 2,2 • 10-4 og l0 = 10-12 indsættes i formlen l 2,2 • 10-4 L = 10 • log -------- = ------------------- = ... -
kemi dispositiner til FSA
Forumindlæghej ville høre om der er nogel der har nogle kemi dispositioner som jeg kan bruge til min 9. klasses eksamen? vil også gerne have hvis i har i fysik, men der har jeg de mest nødvendige... (der må gerne være nogle lidt 'sjove' forsøg...) -
HJÆLP SIDDER TIL 24-TIMERS ENGELSK EKSAMEN - "THE DEATH OF TOMMY GRIMES"
Forumindlægjeg har trukket teksten the death of tommy grimes under temaet "growing up", nogle der har læst den og hvilke tekster ville i perspektivere til? -
Porten til Gymnasiet.
ForumindlægHej. Jeg går i 9 klasse og har et snit på 6.0 fra sidste årskarakter i 8. Jeg har lige været op til min matematik færdighedsregning i terminsprøve og klarede mig med et sikkert 7 tal! Jeg har ikke fået de andre endnu. Jeg vil gerne på HTX. Og jeg er meget bange for at jeg får dårlige karakterer i... -
Betyder det noget hvis jeg ikke kommer op til eksamen vis jeg skal i 10 klasse ?
ForumindlægTænkte over hvis jeg ikke gik op i eksamen om det ville betyde noget fordi jeg allerede skulle op i 10 klasse fordi hvis du fejler så smider de dig op i 10 klasse så altså ? men ville bare lige hører først ? -
søger rettelse af min tysk fremlæggelse til eksamen i morgen!
ForumindlægHvis det ser for uoverskueligt ud at rette det hele vil jeg stadig sætte pris på, hvis bare noget af det blev rettet.. Hver sød at hjælpe mig. Har virkelig brug for det Mein Thema ist „anders sein“. Der text ist erzählt von ein Junge und es ist seiner Erinnerung auf der schule. Der ... -
Opgradering af Samf. B til A. Eksamen på B-niveau
ForumindlægHej, jeg har spørgsmål angående eksamen i næste måned. Jeg går i 2g på stx og min studieretning hedder; Engelsk A, Samfundsfag B og Matematik B. Jeg har valgt at opgradere samfundsfag til A-niveau men min klasse har det stadig kun på B-niveau. Spørgsmålet er så om jeg skal op til eksamen (årspr... -
Opgradering af Samf. B til A. Eksamen på B-niveau?
ForumindlægHej, jeg har spørgsmål angående eksamen i næste måned. Jeg går i 2g på stx og min studieretning hedder; Engelsk A, Samfundsfag B og Matematik B. Jeg har valgt at opgradere samfundsfag til A-niveau men min klasse har det stadig kun på B-niveau. Spørgsmålet er så om jeg skal op til eksamen (årspr... -
Psykologi eksamen b-niveau, 24 timers (kulturmøder og kulturforskelle)
ForumindlægJeg sidder netop og forbereder min psykologi synopsis-eksamen, under temaet: kulturmøder og kulturforskelle. Jeg har fået udleveret tre tekster om bandementalitet på Nørrebro vs. Cape Town, en artikel om Zlatan Ibrahimovic og hans liv i ghettoen samt en artikel om en 2.g'er, ung mor. Je... -
Geschäft ist Geschäft - 24 timer tysk eksamen
ForumindlægHejsa folkens Jeg skal til tysk eksamen imorgen, og jeg har brug for lidt hjælp.... er der nogen af jer der har haft om Geschäft ist Geschäft, hvis i har kunne i så ik være søde og sende jere noter hvis de er Computer skrevet? På forhånd tak! -
Post Danmark - alemen forbedredelses eksamen, maj 2010
ForumindlægHej Der findes vil ikke som har lavet opgave 3 og 5 i Folkeskolens 10. klasses eksamens opgave i Matematik om Post Danmark fra maj 2010, som kunne hjælpe mig med et facit på ogave 3 og 5? På forhånd mange tak -
IØ A skriftlig eksamen august 2017
ForumindlægHej studiekammerater. Jeg prøver at finde ud af, hvad emnet var for eksamenssættet der blev stillet til den skriftlige eksamen i IØ i august 2017. Enhver hjælp der kan give en pejling i den rigtige retning modtages med kyshånd. Med venlig hilsen Steen -
Eksamens opgave sættet i kemi - fotografiske processer
ForumindlægHej... Er der nogen der kan hjælpe mig med noget kemi, der handler om fotografiske processer... Opgavesættet er fra eksamen i kemi maj 2004... Dette haster, da jeg snart skal sende min aflevering til min lærer!!!! Hilsen Love-All-We-Need -
MUNDTLIG TYSK EKSAMEN - SOS - mod betaling
ForumindlægHej kære brugere!!! Har brug for enten en privatlærer, eller en der vil give mig noget intensiv hjælp i min 24 timers forberedelsestid til tysk mundtlig eksamen på b-niveau! Jeg bor i midtjylland, og kan kontaktes på mail; [email protected] -
Hvordan foregår mat. mundtlig eksamen A-niveau
ForumindlægHej Alle Jeg skal til mundt. mat eksamen på mandag. Nogen der ved, hvor lang tid man har til at holde oplæg (altså svare på det eksamensspørgsmål man har trukket) og hvor lang tid der er dialog med lærer og censor? På forhånd tak:) -
Rettelse af eksamens stil på B Nivo ( Eng )
ForumindlægJeg har netop været oppe til Engelsk eksamen B på HF. Jeg er dog MEGET bange for at være dumpet, derfor ville jeg bede en af jer til at rette min stil og give en ca. karakter. -
Læse binomialfordeling noter igennem (mundt. eksamen)
ForumindlægEr der en der gider at læse mine noter til binomialfordeling igennem? Den er lidt mere en 1 side og det er til den muntlige B-matematik eksamen.. Det er for at tjekke om jeg har glemt noget vigtigt, eller lavet noget forkert.
