Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 14421 til 14440 af 33873
-
Hjælp til emnevalg
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en opgave, der træner os i at skrive SOP næste år. Overemnet er "Etik i videnskab, teknologi og kommunikation" Vi har fået til opgave at vælge et emne og opstille en problemformulering, der har med 4 fag at gøre. De 4 fag er dansk, idehistorie, program... -
TI-89 sælges
ForumindlægHar jeg TI-89 jeg meget gerne vil af med, da jeg aldrig vil få brug for den. Vil gøre opmærksom på, at jeg ikke har ekstra-tingene til. Dette kommer af at jeg aldrig har brugt dem, så derfor er de blevet forlagt. Vil dog gøre opmærksom på at jeg altså havde matematik på A-niveau, og det var meget... -
Hvilke karakterer tæller
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er tvivl om hvilke karakterer der tæller o gennemsnittet. Fx har jeg matematik på b niveau og jeg går i 1.g. Hvis det er jeg ikke trækker det til sommer når jeg skal til eksame, tæller min årskarakter så... -
Hjælp...
ForumindlægHejsa allesammen. Det jeg vil spørge om har intet med lektier at gøre med.. Jeg går i 9. klasse og skal på gym derefter. Men der er noget jeg er tvivl om. Jeg vil gerne tage den naturvidenskabelige linje, men der er et lille problem. Man skal have matematik på A niveau, og jeg er ikke særlig go... -
Hej nogle der kan hjælpe med karakterer på gym HHX
ForumindlægJeg bliver ved med at få et stabilt lavt karakter og fik 00 i matematik, jeg ved ikke præcis, hvad jeg skal gøre. Jeg forstår heller ikke, hvorfor folk bare siger noget i klassen bare for at sige noget og ikke når de har en pointe. Når men jeg siger knap nået i timerne, og når jeg gør det, er d... -
Hævning af fysik B-A efter 2. g
ForumindlægHej, Jeg har et problem med at jeg har valgt spansk på A niveau i gymnasiet. Men på grund af noget med skemapakningen for min linje: Matematik A, Fysik B, Kemi B. Kan jeg kun have 4 A fag, jeg har først fundet ud af dette efter min chance for at ændre 2. sprogfag er slut og kan derfor ikke hæve ... -
Skal jeg vælge bioteknoglogi A, mat A eller biologi A, kemi B
ForumindlægHej Jeg skal til at vælge studieretning. Jeg står mellem biotek A, mat A eller biologi A, kemi B også har jeg tænkt mig at have matematik til A. Jeg synes umiddelbart at biologi A og kemi B er mest mig, men jeg er bange for at det bliver en hel pige klasse. Hvad tænker I med det? er det bare en... -
Lidt uden for emne
ForumindlægJeg har en søn der er startet i 5. klasse her efter ferien, han har store vanskeligheder i matematik.Er der nogen her, der kender gode sider på nettet, hvor man evt. kan få at vide hvordan man bedst hjælper ham. Når jeg sidder og "terper" med ham, ender det tit med, at det egentlig er m... -
Vedr Mundtlig eksame
ForumindlægHej,Jeg er ved at tage mig en htx-uddannelse. Jeg er nu kommet til eksamen 2.g, her skal jeg op i matematik B.Jeg er tilsyneladende ikke blevet informeret om hvordan sådan en eksame forgår - hvad må jeg have med, hvordan er spørgsmålene udformet osv. Hvis i har tidligere erfaringer må i gerne bid... -
Hjælp, haster!
ForumindlægHej, jeg er igang med en samf-matematik opgave hvor jeg skal lave et diagram der viser udviklingen fra år til år. Tallene der skal laves diagram over er "beskæftigede i alt". Jeg har sat et billede ind af skemaet så i kan se det. Spørgsmålene til opgaverne lyder sådan: a) Rede... -
Variabelsammenhæng
ForumindlægSidder her og skal til Matematik eksamen imorgen og er kørt fast i disse to opgaver så ville høre om der er nogle som kan hjælpe mig med at løse mit problem ?! - Mange tak :) 11) Redegør for eksponentielle sammenhænge (y=b⋅a^x), herunder betydningen af a og b. Beskriv to ... -
Valg af emne
ForumindlægHej Jeg går og flirter lidt med tanken om at blande Mat A og dansk A omkring emnet Poker. I matematik vil jeg så beskæftige mig med kombinatorik og betinget sandsynlighed, mens jeg i dansk vil bruge et litterært værk som Tilfældets Musik (A change of music) eller en film som Rounder. Men er d... -
Hvor meget vand kan der være i denne pool?
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 7. klasse og har brug for noget hjælp med matematikken. 1: Hvis en swimming pool er 5m bred, 15m lang, 90cm dyb i den ene ende og 2,5m dyb i den anden ende og faldet er jævnt fordelt, hvordan finder jeg så ud af hvor meget vand der kan være i poolen? 2: Der fyldes vand ... -
Lektie hjælp søges!
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18 år, som søger hjælp i matematik på A niveau en til to gange om ugen. Jeg går i gymnasiet og skal starte i 3.g efter sommerferien. Jeg får brug for hjælp til mine afleveringer og lektier i skolen. Jeg bor Odense centrum, og håber der er en som kan hjælpe mig :) Man sk... -
Eksempel med 2. gradsligningen
ForumindlægHvis man skal lave et eksempel med 2. gradsligningen til mundtlig matematik - kan man så ikke bruge formlen for cirklens areal (pi*r^2) som x-værdi og lade radius skifte så det tilsammen danner forskellige y-værdier der til sidst kan tegnes i en parabel? Eksempel: Radius = 1 cm x = pi*1^2 y = 3... -
Betydning
ForumindlægNår der står "Gennemsnittet af Matematik, Fysik og Kemi/Bioteknologi (minimum de krævede niveauer) skal være mindst 6,0", er det så kun baseret på standpunktskaraktererne eller det eksamenskaraktererne eller er det begge ting... -
Har jeg samlet set bestået eller dumpet dansk? Jeg bestod årskaraktererne med 7 og 7, men til eksamen 00 i skrifltlig. Har jeg så ikke bestået faget alligevel?
ForumindlægHej Alle, For et par år siddn i I 3.g på STX fik jeg 7 i mundtlig dansk og 7 i skriftlig dansk til årskaraktererne. Desværre dumpede jeg den skriftligd Dansk A eksame med 00. Mit spørgsmål er derfor: jeg fik samlet set bestået dansk A , ikke sandf? For altså 7+7+0 = 14. 14/3= 4.66. Så altså høj... -
10 klasse eller gymnasium?
ForumindlægHej jeg er en pige der går i 9 klasse. jeg har i dag fået atvide at jeg er egnet til gym. men tideligere på året sagde de jeg ikke var egnet (det var en midlertidig) jeg har her det halve års tid ville i 10 klasse, men lige nu er jeg meget i tvivl jeg skal have bedre styr på matematik isæ... -
blækregning!!!!
ForumindlægJeg vil nu være ekstra sikker på om jeg har lavet disse opgaver rigtigt. Håber i ville hjælpe mig. Opgaven lyder sådan her:Den kan indstilles til at vande i en halvcirkel med radius på 30 meterOpg. 1 Beregn, hvor stort et areal vandingsmaskinen vander, når den holder stille = ½ x 30 x 30 x 3.14 m... -
Eksportingeniør
ForumindlægKunne godt tænke mig at høre om der er nogen her der er ved at tage, har taget eller overvejer at tage uddannelsen? Jeg overvejer det selv, men er i tvivl om det er for svært.. Tænker især på den matematiske del, selvom adgangskravet jo "bare" er Engelsk A + et fremmedsrog på C hvilket ...
