Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 14541 til 14560 af 152758
-
Flere spm. om reformen!
Forumindlæg1) Tilsyneladende er grundforløbet ikke ens. Da min studieretning hedder Samf A, EØ C har jeg 4 moduler (á 90 min) per 14. dag, mens min ven, der har Mat A, Fys B og Kemi B har 3 moduler per 14. dag. Til gengæld har han tre moduler Fys, mens jeg kun har to. Hvad sker der for dem? De har jo 50% me... -
puffer opløsninger
ForumindlægHej jeg sidder med denne opgave og har lidt svært ved at komme igang. Jeg håber at i kan hjælpe. I det mindste med første opgave, så jeg kan komme i gang med opgaven. Anvendelse af pufferopløsninger har stor praktisk betydning. I den analytiske kemi benytter man ofte puffersystemet acetat/eddikes... -
Kan I regne den ud???
ForumindlægHey guys, har et problem kan i hjælpe mig med denne opgave - den er virkelig svær! Visse alarmer benytter Americicum isotop, Am-241, henfalder ved alfa henfald. Halveringstid = 433 år. Kilden indeholder 2,9*10^-9 gram af isotop. Jeg beskæftiger mig med A(t) = A0 * e-k*t 1. Beregn antal mol af iso... -
Reform 2005 - Godt eller skidt?
ForumindlægGymnasiereformen i 2005 står for døren og jeg vil i den anledning høre, hvad du synes om den. Er det godt eller skidt at få en reform? -
Elektrolyse vs. prikforsøg
ForumindlægHej Jeg skal snart op i fysik/kemi (9.klasse) og jeg var i tvivl om hvad forskellen på forsøgene er? Ved elektrolyse påviser man at HCL består af H+ og Cl-, eller er det prikforsøget? Ved prikforsøg påviser man at H+ søger mod - polen eller hva'? Jeg er rimelig forvirret.... Hvorfor er de... -
Magnetisk felt om lang lige leder
ForumindlægEr der nogen der kender noget teori til denne formel?B = μ0 /(2π) • I /a -
Reduktion af vanadium
ForumindlægBogen kan hjælpe med vedhæftet -
Kemiopgaver - HJÆLP
ForumindlægStart Opgaver Lektieforum Test dig selv Se video Opret spørgsmål Kemi kemiopgaver - sos I går kl. 23:55 af Maleborn91 Hej, jeg har lige et par spørgsmål 0,100 mol ethansyre opløses i vand til volumenet 2,00 L. a) beregn ethansyrens formelle koncentration b) skriv reaktionsskemaet for hydronolyse... -
Hjælper C-fag med at trække gennemsnittet op?
ForumindlægHej Spekulerede over om c fag gavner gennemsnittet med at stige hvis man har fået høje karaktere, hvis nu ens karaktere i A fag ikke er så høje . Hvad har C fag gjort for jeres gennemsnit i gymnasiet? -
Studieretningsprojekt om enzymer - tvivl om niveau i kemidelen
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive srp om enzymkemi. Jeg har ingen spørgsmål om enzymkinetik i min problemformulering, og jeg skal derfor ikke komme ind på dette. Jeg vil gerne høre, hvordan man med dette emne kan komme op på et højt kemisk niveau? Dette er ret vigtigt, idet jeg har kemi på a-ni... -
Hvilken naturvidenskabelig linje skal jeg dog vælge?
ForumindlægHej Folkens :) Jeg er i en lidt problematisk sitiaution, hvor jeg skal snart vælge endelig studieretning på stx. De retninger jeg gerne vil er: MatA/FyB/KeB MatA/BTA/FyB MatA/GVA/KeB - GVA er Geovidenskab på A-niveau (som er en blanding af naturgeo og fysikB) Ja jeg vil gerne noget natu... -
Karakter vigtigt? (STX)
ForumindlægHvor vigtige er karakterne på gymnasiet (STX)?? Jeg tænker på standpunktskarakter såvel som årskarakter. standpunktskarakterne udgør årskarakteren, ikke? Har ens årskarakter indflydelse på ens eksamenskarakter? Altså hvis jeg eksempelvis ligger til 10 i kemi og af en eller anden grund får 4 til e... -
Ionbinding
ForumindlægHej folkens . Jeg er gået lidt i stå med en opgave i kemi, hvor jeg skal skrive formler for følgende salte: 1. Bariumbromid 2. Jernsulfid 3.Jernchlorid 4.aluminiumoxid 5.sølvoxid 6.kobberoxid 7.kobber(2)oxid 8.magnesiumnitrid 9.kaliumfluorid . Jeg kan ikke finde ud af hvordan man skal skrive form... -
Reaktionshastighed
ForumindlægHej jeg sidder og skal have lavet en kemi aflevering og er næsten færdig, mangler bare lige det sidste og er helt blank... Opgaverne ses neden under. Tak på forhånd :) Opgave 58.4 Hvordan kan man i princippet måle has- tigheden af følgende reaktioner? a) Dibrom adderer til ethen. b) Ethy... -
Opgave med substitution, addition og elimination!!!!
ForumindlægHej... jeg håber på at der er nogen der kan hjælpe mig med denne opgave, da den volder mig rimelig meget besvær.. Opskriv reaktionsskemaer med strukturformler, og angiv navne på de organiske reaktionsprodukter for følgende reaktioner. bemærk, at der kan være tale om flere forskellige reaktionspro... -
Tegneprogrammer
ForumindlægHej, der skulle ikke være nogle der kunne uddele af deres viden omkring alternativer til ACD-Lab's ChemSketch ? -
Specifikke adgangskrav
ForumindlægHej Her til sommer regner jeg med at fortsætte på AAU på linien Elektronik og IT. Den kræver: Dansk A Engelsk B Matematik A Fysik B Kemi C (eller Bioteknologi A) jeg har alle disse fag på det krævede niveau eller over, men jeg er ikke sikker på at jeg beståer dansk. jeg ha... -
SSO og formelle krav
ForumindlægJeg skriver SSO i kemi, men er blevet lidt i tvivl. Jeg har nogle formler A, som jeg skal bruge til at udlede de formler B, der er centrale for min opgave. Spørgsmålet er så, om jeg skal udlede formlerne A eller placere dem i et appendix og sige, at de ikke er en del af selve opgaven. Formlerne... -
Hjælp til hvad jeg skal blive til?
ForumindlægHej. Jeg er en af de mange der har fået afslag fra en uddannelse, i dette tilfælde psykologistudiet. Planen har siden 8. klasse været at læse psykologi og derefter specialisere mig inden for traumepsykologi. Men nu skal jeg så have fundet på, hvad jeg så vil gøre med mit videre liv. Hvordan menne... -
mat
Forumindlæghej jeg går i 2g og har mat B. jeg vil gerne have mat op på A, men ved bare at det nok bliver meget svært. jeg ved at jeg gerne vil have det, men er bange for at det vil komme til at trække ned på mit gennemsnit, hvis jeg skal bruge meget tid på det. jeg har biologi A og mat B og kemi B jeg vil...
