Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 14581 til 14600 af 40685
-
Dystopi og det senmoderne samfund
ForumindlægHej, jeg skal snart vælge SRP-emne, og jeg er faldet over forfatteren Theis Ørntoft, og hans nye roman Solar. Han skriver i en dystopisk stil om det senmoderne samfund. Jeg har lidt en idé til at bruge den roman sammen med samfundsfag, men jeg ved ikke noget konkret. Er der nogen der har en idé ... -
Hjælp til SRP biologi og idræt
ForumindlægHej, jeg søger hjælp til emnevalg af SRP, jeg har valgt Biologi A og Idræt B - Har i evt nogle forslag til emner? Mvh Amalie -
Gode gymnasier i København
ForumindlægHej Jeg skal til at vælge gymnasium, så jeg ville spørge, om I kender til nogle gode gymnasier i København-området. Jeg er interesseret i naturvidenskabelige fag, så jeg tænker jeg vil vælge mat A, fysik A eller biotek A. Jeg tænker, at det enten bliver Gefion, Rysensteen, Sukkertoppen, Ørestad... -
Integralregning
ForumindlægDenne opgave driller mig rigtig meget, jeg kan ikke helt gribe den an og ved ikke hvordan jeg skal starte eller slutte. Opgaven er uden hjælpemidler -
Omdrejningslegemer
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=2*sin(0,05*PI*x-0,5*PI)+2 Jeg har lavet en graf for funktionen i intervallet (0;40) I en model kan bicepsmusklen hos en bestemt person beskrives ved det omdrejningslegeme, der fremkommer, når grafen for f drejes 360 grader omkring førsteaksen i intervallet [0;40]... -
Hjælp til matematikopgave!
ForumindlægEr der nogen, der kan være søde at hjælpe mig med opgaven? -
enorm stigning på adgangskvotienterne
ForumindlægMange af adgangskvotienterne er steget voldsomt i år. bemærksesværdigt stiger blandt andet HA (Almen) fra CBS fra 7.0 til 7.6 altså med 0.6 pct. Medicin, psykologi, jura m.m. samt de karaktertunge uddannelser (Statskundskab, International Business) lader også til at stige gevaldigt. Hvad er jeres... -
Optagelsesprøve
ForumindlægJeg går i niende, og skal snart op til eksamen. Vi har lige fået vores 2. standpunkts karakter. Jeg fik så af vide af min uddannelses vejleder, at hans bud var at jeg skal til en optagelsesprøve. (HTX) Spørgsmålet er så, hvordan kan jeg forberede mig bedst til optagelsesprøven? -
DIGT - har brug for gode digt analysere*
ForumindlægHej mennesker! Jeg har fundet det her digt som jeg skal op i i eksamen, jeg forstår det desværre bare ikke så meget, og da jeg er sikker på der gemmer sig nogle symboler og fede virkemidler jeg bare er helt blind på ;( Jeg kan ærligtalt ikke forstå det og er HELT LOST. Ved i hvad det handler ... -
kan jeg komme ind på biomecin?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
Optagelse på Universitet?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
Merit givende fag?
ForumindlægKære læsere. Jeg er en ung gut på 24 år, som er igang med at undersøge muligheden for, at gennemføre HF på 1½ via enkeltfagsvejen. Jeg afsluttede HG i sommers, og fik gennemført første del af den obligatoriske administrationsuddannelse. Jeg er pt. igang med enkeltfag i dansk A,... -
Matematik på A+ niveu og eksamensbeviset
ForumindlægHej,jeg går i 2.g, og har valgt højniveu matemtik både i 2.g og 3.g (det der vidst også kaldes A+).Er der nogen der ved, om det kommer til at stå på eksamensbeviset at man har haft højniveu i både 2.g og 3.g, eller vil det se ud som almindeligt højniveu i 3.g?Har forsøgt at søge lidt på forummet,... -
Læge (Løn)
ForumindlægHvad tjerner en ny uddannet læge efter de 6 år på KU. og hvad kommer lønnen op på efter 10 år ca ? -
Eksempler på spørgsmål til mdt. matematikeksamen?
ForumindlægHej....Som overskriften hentyder til, vil jeg gerne have nogle eksempler på spørgsmål.Jeg skal til eksamen på B-niveau, og hvis spørgsmålene derfor kunne begrænse sig til det niveau ville det være dejligt. Et evt. link til spørgsmål ville ikke skade :-DMvh Rasmus -
hjælp til Excel
ForumindlægHej, vi har en matematik eksam på fredag, hvor vi kun må bruge excel. Da jeg ikke har brugt Excel før, så jeg vil spørge om, man kan fx isolere x i excel, differentiere og lave en graf udefra en funktion? -
Så mange muligheder
ForumindlægHej! Jeg er en dreng på 16 år, går på efterskole i tiende klasse lige nu. Her inden for kort tid, skal jeg vælge hvad jeg vil næste år. Jeg er dog meget itvivl. Jeg står i den situation, at jeg rigtig gerne vil på high school. helst om halvandet år(17/18), hvor jeg så vil være senior. Jeg tænker... -
Får I stress?
ForumindlægHej alle,Jeg vil lige høre - hvem synes, at der er ALT for meget at lave i gymnasiet/HF/HTX/whatever?I så fald, hvor meget har I at lave ? -
ADVOKAT. Hvilken ungdomsuddanelse?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg vil være advokat og vil gerne finde ud af hvilken ungdomsuddanelse, der så ville være den rigtige for mig? Jeg er stærk fagligt i dansk og andre sprogfag, knap så stærk i naturfag og mattematik. Historie/samfundsfag etc. er fint. Så, hvilken ungdomsuddanelse ? Håber i vil ... -
Grundforløb
ForumindlægHvor lang tid varer grundforløbet på et teknisk gymnasium, og hvad er det helt præcist man lærer i det?
