Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 14621 til 14640 af 45451
-
SSO Hjælp!
ForumindlægJeg sidder med min SSO, problemformuleringen lyder på at jeg skal analysere hvorfor Japan angreb USA i 1941..Har masser af god materiale, ved bare ikke hvordan jeg skal analyse noget historisk?? -
barndommens gade
ForumindlægJeg søger en online kopi af bogen barndommens gade af tove ditlevsen og notater eller evt en analyse som jeg kan brugt som hjælp til min egen analyse -
SRO 2G
ForumindlægEfter jeg har fået min SRO tilbage, har jeg erkendt, jeg ikke er en haj til at analysere. Jeg er for redegørende og det vil jeg gerne ændre. Kender i en side, hvor der er nogle gode råd til at analysere, eller har i selv nogle tips? Mvh Morten -
hjællllllllllllllllp mig plez
Forumindlægjeg skal op til 10. klasse eksamen, så bruge jeg for hjælp 1, jeg skal analyse og redegør 2 tekster, men hvad betyder analyse og redegøre? 2, er resume samme som referat? plez svar på mig hurtig som muligt tak på forhånden -
Tips til analysering
ForumindlægHej! jeg kunne rigtig godt tænke mig at blive bedre til at analysere analysere ting som noveller osv, men især musikvideoer/tekster. Nogen der har nogle tips, eller noget? På forhånd mange gange tak! -
(SRP) Fysik / Dansk - Emnevalg?
ForumindlægMit studieretningsprojekt skal omhandle Fysik A og Dansk A (overvejer stadig Engelsk A fremfor Dansk A, men som udgangspunkt Dansk A..) Jeg kunne dog godt bruge lidt vejledning og forslag fra folk med SRP-erfaring vedrørende Fysik A. Jeg er på udkig efter et emne som man kan 'skrive sig ud af... -
Identitetsdannelse ved iscenesættelse
ForumindlægHej alle. Jeg skriver engelsk og samfundsfag, og ville høre om der er nogen der har forstand på problemformuleringer og om dette kunne være en der var mulig: Hvordan påvirker identitets dannelsen i det senmoderne samfund unges behov for selviscenesættelse på facebook? - Hvad er det senmoderne... -
Rettelse af 10 linjer?
ForumindlægHej, er der nogen, der vil rette 10 linjer på engelsk? -
Suspekt - Danmark
ForumindlægHej der ude... Er der nogen der har lavet en tekst analyse af Suspekt - Danmark???? -
Emergency!!!
ForumindlægHej med jer alle! ;)Jeg har desværre en engelsk stil for, og jeg skal oversætte teksten fra dansk til engelsk, og jeg skal aflevere den snart!Her er mit bud. Kan I se efter, om jeg har lavet fejl?, for det plejer jeg ofte, når jeg går i sort :D (som i dette tilfælde :) ) -
Karakter givning
ForumindlægEr der en rar og dygtig engelsk person derude der vil kigge min aflevering igennem. Engelsk på STX, A-niveau og derefter give den en karakter? Det er ikke min bedste aflevering nogensinde og den er ikke særlig lang, men vil meget gerne have den bedømt for at se hvor den ligger. -
Anne Billson: 'Sunshine' (1993)
ForumindlægHejsa Jeg er ved at kigge alle mine engelske tekster igennem, skal til engelsk eksamen i denne uge, mangler et resume af teksten "sunshine" er der nogle der ligger inde med et de har skrevet som notater? Det må gerne være et kort og præcist resume. Hvis jeg selv finder teksten og læse... -
ABSTRACTS AND SUMMARY ! hjælp
ForumindlægJeg skal lave en abstrackt og summary udfra 3 artikler , hvordan laver jeg det. jeg ved ikke hvad det går ud på kan nogen hjælpe ! -
Vurdering af mit digt
ForumindlægNogle der gider, at vurder mit digt, evt. analyse, fortolkning, karakter, kommentar. Det er et filosofisk digt, har kaldt det "ontologi?" den er vedhæftede i pdf format. Jeg går godt nok i 10. klasse, men vil gerne have svarene på A-niveau. Tak på forhånd, selvom jeg nok siger det igen ;) -
Hjælp til konklusion
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ... -
Oversættelse af ET ord
ForumindlægHvad hedder portrætinterview på engelsk??? -
Dansk aflevering
ForumindlægHejJeg sidder og er ved at lave en reklame analyse, der skal afleveres efter juleferien.Reklamen er en Stimorol fra 1997.Det jeg er i tvivl om er følgendeMarketingchef Steen Reves har udtalt ”hvis man ikke hele tiden udvikler sig sammen med ungdommen, kan man risikere at miste den næste generatio... -
Mediefag c
ForumindlægJeg skal til næste år i 2g have mediefag c på HTX. Dog er jeg lidt i tvivl om jeg kan klare det. Jeg er god til at klippe film. Ved bare ikke om analysen af filmene er svære osv. Jeg er rigtig forvirret. Skal der meget til for at få top karakter i faget, eller anbefales det at vælge et andet valg... -
beskrivelse af vokal i "long tall sally"
ForumindlægEr i gang med et projekt om rock n' roll, hvor jeg har valgt at analysere Little Richard's "long tall sally". Imidlertid er jeg gået lidt i stå i forhold til noget karakteristisk i forhold til vokalen. hvad ville i tage fat i, i sangen? Link: http://youtube.com/watch?v=jBTakX... -
Metode i Samf
ForumindlægHej, jeg har ud fra en analyse i dansk sat nogle samfundsvidenskablige teorier på (bl.a. Marx's Fremmedgørelses teori). Men når det er det eneste jeg har gjort fra samfundsfag, hvilke metoder har jeg så brugt? kender kun til kvantitativ, kvalitativ, eksperimentel, komparativ metoder. Er det n...
