Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 14621 til 14640 af 28854
-
HVad er formålet med natrium-kalium pumpe?
ForumindlægHej Hvad er formålet med natrium-kalium-pumpe? Hvorfor skal kroppen ikke bruge Natrium, men kalium? -
Definition af et uland
ForumindlægHej allesammen.Nogle af jer der ligger inde med en definition af et uland? FN skriver blot 'et land der ikke er et i-land', og det er jo ikke så rammende.Vil være dejligt med kriterier for stadie inden for økonomi, offentlig sektor, demografi, fordeling af produktion i landbrug ogindustri... -
Mdt årsprøve / eksamen i Naturfag 1.g?
ForumindlægHej, er der nogen der kan fortælle mig hvordan en mundtlig årsprøve/eksamen i naturfag foregår??Jeg skal snart op, men min lærer har ikke fortalt noget om den endnu(!)(Kun hvad han har opgivet..)skal man kunne remse en masse formler op?Eller lave forsøg?Hvor lang tid forberedelse har man? -
Gym.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er lige blevet færdig med 1.g og mit årskaraktere og årsprøver ser ikkke særlige gode ud. Så jeg vil lige spørge om hvor meget der skal til for at man skal gå 1.g om. -
Afvigende kønskromosomantal
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe mig med 2'eren og 3'eren i opgave 6 i dette link? http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-6-2.pdfKarsten -
Hvordan siger man "Jeg skal op i" på tysk??
ForumindlægJeg er ved at skrive en tysk stil, og skal forklare om min eksamen, men jeg ved ikke hvordan man siger "Jeg skal op i (og så faget) Nogle der vil hjælpe?? Tak! -
Sundhed
ForumindlægHej Jeg har desværre spist MEGET Nutella, som jo indeholder meget sukker. Jeg har spist det rimelig længe (måneder), og kan mærke sukkerets bivirkninger; dårlig koncentration, træthed, skadet hjerneceller osv. Jeg har droppet Nutella nu, men ved ikke hvad jeg skal gøre/spise for at kroppen, o... -
Er jeg fed?
ForumindlægJaaah jeg så i et artikel at man ku selv måle sig om man er fed eller ej.. Det var noget med at man skulle divider sin vægt med sin højde i anden?? kan det passe?? og hvis det var over 25 var man fed!men jeg synes ikk jeg kan få dette system ti lat virke? nogle der kan sige mig hvordan..jeg har e... -
AT årsprøve fremlæggelse
ForumindlægNogen som kan fotælle mig om hvordan AT årsprøven fungerer. Er der derudover nogen som har nogle gode råd til hvordan jeg kan forberede mig, og hvilken rækkefølge man skal fremlægge i, således så jeg kan lave mit stikordspapir, samt hvor meget og hvad man skal have med i fremlæggelsen? Og hvorda... -
Hvordan er psykologi på gym?
ForumindlægSom sagt/skrevet så vil jeg bare høre, hvordan psykologi er på gym? Er det som man forventer det er, hårdt /nemt, interresant/kedeligt? Hvad laver man i timerne og hvad er det gode og det dårlige? -
DNA!!?? HJÆLP
ForumindlægJeg har fået en opgave for, og jeg fatter ikke noget af det. Opgaven går ud på at man skal kortlægge slægtskabsforholdene mellem mennesket, chimpansen og grisen, ved at bruge forskellige metoder (genteknologi). Jeg skal så skitsere forløbet. PLEASE HJÆLP! Er på bar bund og det er til imorgen! -
eksamenssæt
ForumindlægHejsa.. Hvordan finder jeg sidste års eksamenssæt i samfundsfag? Har ledt og ledt inde på uvm, og kan bare ikke finde rundt. Nogen der kan hjælpe? -
Halveringstid
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og ser på en fysik hjemmeside på engelsk. Skal finde ud af både den fysiske og biologiske halveringstid for et stof. Inde på hjemmesiden står der følgende: Distribution half life: 12 minutes Elimination half life: 100 minutes Jeg er ikke sikker på hvilken der e... -
Kemibøger...
ForumindlægVi har en rigtigt gammel og efter min mening ret dårlig kemibog, og studieretningne hedder har kemi A, så er der nogle der vil anbefale en anden kemibog? -
Hvad er....
ForumindlægHej....Håber der er nogler der kort og rimeligt præsict kan besvare disse spørgsmål:1) Hvad går Makro-indeksmetoden ud på?- Er det noget med at finde ud af hvordan dyr overlever i vandet?2) Hvad er baggund for denne metode? - Beskriv de tre led i metoden...3) Hvad forstås ved karakterdyr, økol... -
Faktorer/ processer, der har betydning for at øge ilt koncentrationen?
ForumindlægFaktorer/ processer, der har betydning for at øge ilt koncentrationen? På forhånd mange tak. -
dumt spørgesmål - kost
ForumindlægHej... jeg har længe været på slankekur som jeg har heldigvis tabt mig til det ønskede vægt.Men jeg er begyndt med at spise for mange dadler, tørede finer og soltørede abrikoser istedet for slik osvJeg er bare i tvivl om det er noget man tager meget på af? dadler smager jo meget sødt, men er det ... -
Endnu en :-(
ForumindlægEn person skyder mod en skive, hvor der ved hvert skud er mulighed for at ramme plet (P) og ikke ramme plet (F); skuddene er indbyrdes uafhængige. Sandsynligheden for plet er 30%. Beregn sandsynligheden for, at resultatet ved de 7 første skud er a) FFPFPFF b) PFFPFPP Beregn derefter sandsynlighed... -
1.g'ere, spørgsmål om NV og valgfag
ForumindlægDen første december skal man som 1.g'er bestemme sine valgfag.\nHvad har I valgt?\n\nDesuden skal man efter grundforløbet, før eller efter jul afhængig af skolen, op i NV-eksamen - skrive en rapport og 'forsvare den' (have en lille 'dialog' med sin lærer) om et af de fire emne... -
Hjertets Opbygning
ForumindlægHej. Jeg har desperat brug for hjælp til følgende spørsmål: Hvorfor kræver hjertet blod tilførsel på trods af det blod, der flyder igennem det? Fører nogle af arterierne afiltet blod? Forklar. Fører nogle af arterierne filtet blod? Forklar. Sammenlign væggene i arterier og vener. Hvordan kan ma...
