Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 14701 til 14720 af 47924
-
Eksamensplan
ForumindlægPå ministeriets hjemmeside står der at man ikke kan komme op i en mundtlig prøve før den 16. (på nær eks.projekt). Jeg går på HF enkeltfag, og derfor ligger min eksamen den 13 maj. Jeg skal til skr. mat. d. 14. og skr. engelsk d. 16. Min stidste skoledag er den 7. maj. Jeg har altså kun 5 dage ti... -
En studenterhue
ForumindlægNu er det jo blevet tid til at folk får deres huer, og den evig snak om at den blå HH hue ikke er en gymnasiehue, men en wannabe gymnasieelev hue er så småt begyndt. Hvad siger I? er den blå HH hue ikke ligeså god som den blå "gymnasie"hue... er træt af at blive trampet på i tide og uti... -
Jeg har trukket emnet ideologi i mundtlig samfundsfags eksamen og jeg skal, i en synopsis, selv lave en problemformulering, brug for hjælp
ForumindlægJeg har trukket emnet ideologi i mundtlig samfundsfags eksamen og jeg skal, i en synopsis, selv lave en problemformulering, brug for hjælp -
Jeg har trukket emnet korstogene i mundtlig religion eksamen og jeg skal, i en synopsis, selv lave en problemformulering, brug for hjælp
ForumindlægJeg har trukket emnet korstogene i mundtlig religion eksamen og jeg skal, i en synopsis, selv lave en problemformulering, brug for hjælp -
hvordan kan jeg komme ind på DTU
Forumindlæghej jeg er 14 år og min drøm er komme ind på DTU men jeg har en problem jeg får ikke så gode karakter men jeg er god nok til det natursfag og ville spg om hvor høj man skal havde i karakter og skal man tage stx for at vidergående kan man ikke også tage htx og så gå ind på DTU -
Hjælp til SRP emne Matematik A Dansk A
ForumindlægHej. Jeg skal vælge emne til srp, og SKAL have matematik A med, men jeg kan ikke komme på noget emne som vil passe godt til dansk A, da jeg ikke er særlig god i mange andre fag. Jeg går på HTX så der er ikke så mange andre fag jeg kan vælge... Mvh. Tim -
at skifte teknikfag
ForumindlægHejsaJeg går på HTX, og har her i grundforløbet, proces som teknikfag. Dette er et valg som jeg synderligt har fortrudt. Jeg overvejer at skifte over til elektronik, men jeg er bange for ikke at kunne følge med. Dem på elektronik holdet har jo gennemgået alt det basale, og mere til..Er der nogle ... -
KARAKTERER: Spørgsmål ang skriftlig eksamen i kemi A stx
ForumindlægHej, Er der nogle herinde der ved hvordan karaktererne i kemi skriftlig på stx gives? Altså er der en form for tabel ligesom i matematik og i så fald, hvor kan man se den? -
Gode råd tik dansk mundlig eksamen 9. Klasse
ForumindlægHej alle sammen. Der er ikke ret langt tid til jeg skal trække i mundligt dansk. Har i nogle gode råd til dansk mundlig, og det kunne være rart at vide hvad det var i ville ønske i vidste før i skulle til mundtlig dansk. -
STX 24 timer eksamen, Strengbølger, klangfarve, strenginstrumenter osv. (Hjælp ville være fantastisk!)
ForumindlægHej :) Jeg har lige været oppe og trække "En præsentation af emnet bølger, specielt på en streng" Den faglige samtale kommer til at tage udgangspunkt i: Bølger Frekvens, bølgelængde og bølgehastighed. Forsøg med svingende streng. Strenginstrumenter og klangfarve Der var 17 opgaver og... -
Kræfternes parallelogram - slæbning af supertanker, Vejen til Fysik B2, Eksempel side 182 - 183, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh) (
ForumindlægJeg ser på sætning 2.1: Sammensætning af kræfter og derefter på eksemplet, hvor en supertanker slæbes ud af havnen af to slæbebåde I den vedhæftede fil som omhandler kraft og bevægelse og eksempel 2.2 supertanker, side 182 - 183, Står følgende: Sætning 2.1: Sammensætning af kræfter 1. Hvis... -
Radiomodtagning og kvartbølgeantenner, Vejen til Fysik AB1, Opgave 93, Side 152, ( Knud Erik Nielsen og Esper Fogh )
ForumindlægOpgave 93. Mange antenner til radiomodtagning er kvartbølgeantenner, dvs. deres længde er ca. en kvartbølgelængde. a) Hvor lang er en kvartbølgeantenne til modtagelse af FM-radio ( 100 MHz ) ? I facitlisten side 285, står der 0,75 m. Mit spørgsmål er, hvordan kommer man frem til den løsning. ... -
Digital A niveau eksamen STX, 25 maj 2012
ForumindlægHej er der evt nogen der har facit til dette eksamens sæt, vær opmærksom på det er opgave sætte hvor der er adgang til internettet http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20A%20internetadgang.pdf Hvis ikke, er der så evt. nogen som kan hjælpe ... -
Kepler
ForumindlægHej Skriver om Kepler i SRP Har fået følgende spørgsmål i min problemformulering: Redegør for hvordan mindst en af Keplers love kan udledes som en konsekvens af mekanikkens love Vil det sige, at man skal udlede fx keplers 3. lov ud fra Newtons Gravitationslov? På forhånd tak -
Radioaktiv kilde, Vejen til Fysik B2, Opgave 93, Side 104, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn flad radioaktiv kilde, der udsender alfapartikler, bruges til behandling af hudkræft. Kilden anbringes direkte på huden, så den ene halvdel af strålingen fra kilden absorberes i huden, den anden i luften. Kilden har en aktivitet på 0,55 * 106 henfald pr.sekund. Alfapartiklernes energi er 5,0 M... -
Jeg skal virkelig brug hjælp.. jeg er ikke berettiget til at få Su efter jeg kom 2 min for sent til Engelsk eksame.
ForumindlægJeg fik en brev her fra morgnen af hvor der stod at jeg ikke længere var berettiget til at få su længere. Og alt det på grund af en enkelt forsinkelse til en engelsk eksame i niveu D. Jeg lever af min Su. Jeg kan ikke betale for min husleje og mine afgifter. Hvad skal jeg gøre jeg har virke... -
Jeg vil være kirurg
ForumindlægHejjeg skal i 9. klasse efter sommerferien og vil som overskriften siger gerne være kirurg. Jeg ved der er lang tid endnu, men det er da godt at starte at tænke på det nu. Jeg har læst mange af debatterne herinde og har set at der også er mange herinde der gerne vil læse medicin.Hvilke planer har... -
Anbefaling af litteratur
ForumindlægHej. Er der nogen der kan anbefale noget litteratur, der omhandler emnet inertimoment, og "bevægelsen af stive legemer" ? Måske der er nogen der i fortiden har faldet over en god bog eller noget. Niveau B til A tak -
Gymnasium og Universitet
ForumindlægHej Jeg har lige et par ting jeg vil spørge om. 1) Hvis man har valgt hhx efter 9. klasse, kan man så stadig vælge noget andet i universitet? f.eks litteratur, historie eller humaniora? 2) Er der egentlig idræt på hhx ? -
Brug for eksamens-noter til religion og oldtidskundskab, illiaden, ødipus, medea, symposion. Og til religion er det om Islam, kristendommen og Budhisme.
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe mig med det jeg har bedt om. Hvis i ligger inde med nogle noter til hvilketsomhelst af ovenævnt, ville det være alletiders hvis i kunne sende dem til min mail [email protected]å forhånd 1000tak:)
