Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 14721 til 14740 af 57177
-
Problemformulering
Forumindlæghej, vi er mit i en projekt opgave og vi kan bare ikke igang med den problemformulering, vi har lædt 20 siders materiale om bare problemformulering, vi er lidt i tidsnød da vi kun har 2 uger til det endelige resultat, vores lærer afslår hele tiden, det vi har lavet, så nu forsøger jeg mig her! de... -
Løsningsforslag til finanskrisen
ForumindlægHej. Jeg mangler hjælp til dette; Analyser de mest aktuelle løsningsforslag til den igangværende finanskrise fra to danske liberale partier. Har søgt på nettet, og kan virkelig ikke finde noget. Er der mon nogle der kan hjælpe? Eller fortælle hvilke liberale partier jeg kan finde mest hos? -
HJÆLP MIG DET HASTER
ForumindlægHej alle sammen! :) Jeg har valgt DANSK / INTERNATIONAL ØKONOMI og jeg kan ikke finde ud at et emne, som jeg vil skrive om. Er der nogen som kan hjælpe med at komme med forslag til et emne som indeholder disse to fag? Forslag til problemformulering? PLEASE -
Studieretningsopgaven
ForumindlægSkal snart vælge fag til studieretningsopgaven og jeg kan vælge mellem matematik - dansk eller matematik - historie. Er endnu ik helt sikker på hvad jeg vælger endnu så ville spørge om der var nogen der kendte til nogle gode emner hvor man kunne kombinere de fag. -
Akut brug for hjælp!
ForumindlægHej, kan stadig ikke finde ud af disse spørgsmåler Jeg har trukket til eksamen og mangler at agrumentere et ordentlig svar, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. 1. Hvad er finansloven, og hvilken betydning har den for de danske borger? 2. Hvilke indtægter og udgifter er de største på statens b... -
2 års opgave - Analyse delen
ForumindlægHej. Jeg skriver i øjeblikket 2 års opgave også kaldt Dso. Min problemformulering lyder således: Jeg vil gerne redegøre for forholdene i det danske landbrug og borgerskabet mellem 1955-1970 Derefter vil jeg foretage en analyse af de danske kvinders arbejdsforhold i samme periode. Til sids... -
hvordan får man -3?
ForumindlægJeg står endnu en gang i en pænt rådden situation med min sidste eksamen. der er givet udtryk for vi kunne gennemføre eksamen på dansk, men nu en dag før eksamen, har vi fået besked på at gøre det på engelsk. eftersom vi alle har læst på dansk, er det næsten umuligt for os at kende alle termerne... -
Grammatik
ForumindlægForklar, hvordan de understregede udtryk kan volde problemer ved en oversættelse til dansk. Brug relevant grammatisk terminologi. Svaret skal skrives på dansk. Both faces gaped in surprise, their eyes flickering and their mouths opened, expressions frozen in shock. Oversættelse: Deres øjne fl... -
Engelsk-kort tekst-hjææælp?
ForumindlægHej, jeg har brug for en der kan rette mine fejl:) Er der nogle der vil rette denne engelsk tekst. den er ikke særlig lang? jeg skriver den også på dansk så i ved hvad jeg mener hvis i ikke forstår den engelsk tekst. DANSK: I stedet for nytår, holder jeg mekkas erobring. indtil den 31. dece... -
Tysk-førnutid.
ForumindlægHej jeg er en dreng fra 8.klasse som har brug for lidt hjælp til en simpel tysk opgave. det er nogle sætninger som jeg skal skrive til førnutid. 1.Sie baden und surfen fast jeden tag. 2.Einmal treffen sie am See zwei Mådchen. 3.Am Abend høren sie zusammen ein konzert in Stadtpark 4.Dann sitzen si... -
Engelsk stil ! hjælp til rettelse! :D
ForumindlægJeg har skrevet en stil. Jeg skulle skive et brev til "lizzie" om mine interesser.. Dette er hermed gjort.. Men jeg er forfærdelig dårlig til engelsk. så håbede lidt på om ikke der var nogen som er gode til engelsk , og som er så fantastie at de vil rette den for mig! :) Den er kun 1 s... -
Notater løs papir eller blokke ?
ForumindlægHej jeg er lige begyndt på gymnasiet og har virkeligt svært ved at vælge hvordan jeg skal opbevare mine notater, så jeg tænkte om der ikke er nogle der har været på gymnasiet længere tid end mig og måske vidste bedre ? Jeg kan vælge at have løse papir som jeg sætter i en mappe alt efter hvert f... -
KS - Integration???
ForumindlægHej med jer ;-) Jeg har trukket "velfærdsstaten" med fokus på "kulturmøde & integration". Jeg har lidt svært ved at sætte Dansk Folkeparti ind i Molins modellen, kan nogle af jer herinde evt. give en hjælpende hånd og gøre det for mig? Altså forklare deres politik ud fra... -
Diskursanalyse
ForumindlægHej! Jeg sidder i den situation at jeg snart skal op til AT i samfundsfag og mediefag. Jeg har her en dokumentarfilm, som min opgave drejer sig om. Jeg ved, at man kan lave en diskursanalyse over en dokumentarfilm. Mit spørgsmål er bare hvilket fag man har metoden fra? Når man snakker om disku... -
Grammatik tjek af lille tekst!
ForumindlægHej alle Jeg er blevet færdig med det her tyske "brev". Jeg har gjort mit bedste for, at der ikke er grammatikfejl. Men jeg ved nærmest, at der næsten er mange, eftersom jeg ikke er den skrappeste til tysk grammatik. Den er kun på en halv side skal det siges(eller lidt mindre). Så h... -
Essay? Hjælp lige...
ForumindlægNu er jeg blevet lidt usikker. Et essay på engelsk er ikke det samme som et essay i dansk, right? Mener i engelsk skal man analysere. Skal nemlig til terminsprøve i engelsk B imorgen. I et af mine hæfter står der "In a short essay (150-200) discuss to what extent it its fair to judge other p... -
Kommaregler - Hvilken skal jeg bruge?
ForumindlægJeg går ud fra, at mange har hørt om de nye kommaregler fra undervisningsministeriet. De nye kommaregler er meget anderledes end de gamle som jeg har lært (i mine øjne). Jeg har trænet de nye kommaregler en smulle, men jeg føler mig overhovedet ikke sikker i det område. Jeg arbejder meget bedre m... -
Hjælp til at finde studentereksamenshæfter
ForumindlægJeg var i onsdags til årsprøve i skritlig dansk (et studentereksamenshæfte fra 2004). Da jeg gerne ville læse teksten, jeg skrev om, igennem igen, søgte jeg på www.uvm.dk, hvor jeg før har fundet eks. biologiopgaver fra studentereksamen. Jeg fandt hæftets opgaveformuleinger men ikke selve tekster... -
4. skriftlig eksamen!!!!!
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og er naturligvis under den nye reform.. Som jeg ved skal man op i 4 skriftlige eksaminer i 3.g. Min studieretning er Mat A Fysik B og Kemi B.. Derudover skal jeg opgradere Engelsk fra B til A for at have 4 A niveau fag.. Hvilke fag skal jeg op til skr. eksamen? Mat, Dansk og ... -
Enkelt sætning
ForumindlægEr der noget at sige til, at forældrerne kan føle sig under pres i kampen for, at deres små kæledægger mindst skal udvikle sig til at blive kandidater til præsidentposten? Are the parents to blame for feeling under pressure in the struggle for their small / little darlings, at least, developing ...
