Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 14721 til 14740 af 48240
-
angående Mat A karakter
ForumindlægHej:) Jeg var til prøve i Mat A (stx) og fik 48 point og max var 100 point. Nogen af jer der ved ved hvilken karakter det svarer til? -
Fysik?
ForumindlægHvilke emner er det, man kan ske at komme op i til folkeskolens afgangsprøve i niende i fysik/kemi? -
Nogle der har lidt tid?
ForumindlægHej jeg sidder og laver kemi aflevering - men er ikke særlig god!! så håber der er nogle der vil hjælpe mig lidt med min aflevering? :) men kun hvis der er nogen der har tid/lyst! -
Masse-energi
ForumindlægI min fysikbog står, at en proton vejer 1,0072765 u og en neutron vejer 1,0086650 u I Databogen for fysik og kemi under "nukliders masse og bindingsenergi" står under Hydrogen med A=1, Z=0 og N=1 at m=1,008664916 og under A=1, Z=1 og N=0 at m=1,007825032. I forhold til fysikbogen pas... -
udregning af procent
ForumindlægHej alle jeg er lidt i tvivl omhandlende måden man udregner noget i procent? Hvis jeg fx har tre tal med hensyn til, hvad en busbillet har kostet i henhold 2008 (10 kr), 2009 (12 kr) samt 2010 (15 kr) og jeg nu vil lave et søjlediagram, hvordan udregner jeg procenterne, så jeg kan lave mit søjl... -
alkohol bestemmelse vha. redoxtitrering
ForumindlægJeg er igang med at skrive opgave i kemi om øl, men har glemt alt om mængdeberegning og redoxtitrering. Jeg har titreret et destilat og mangler kun databehandlingen, hvor jeg skal beregne ethanol indholdet i øllen, udfra titreringen. Jeg vil sætte stor pris på, hvis jeg kunne få forklaret metoden... -
At dumpe et fag?
ForumindlægJeg skal til nogle mundtlige studentereksamener her om ikke så længe og jeg har efter sommerferien formentlig tænkt mig at starte på dtu. for at komme ind på dtu skal man have et snit over 8 og samtidig have haft matematik og fysik på højt niveau (ihvertfald på den retning jeg kigger på). Men hva... -
Primære, sekundær og tertiære alkoholers reaktion
ForumindlægHej people! Jeg er i gang med at læse til eksamen i Kemi og har fået følgende spørgsmål: Benzylalkohol: C6H5-CH2OH b. Benzylalkohol er en primær alkohol. Forklar om forskellen på primære, sekundære og tertiære alkoholers reaktion med kaliumpermanganat (svagt oxidationsmiddel), og forkla... -
HASTER!! Valg af AT-fag
ForumindlægTil AT-eksamen, vil jeg gerne skrive om ozonlaget og klimaforandringer, og hvilke konsekvenser den har for naturen. Jeg kunne godt tænke mig at biologi skulle være det ene af fagene, men til fag nr. 2, er jeg lidt i tvivl... Kemi eller fysik? Jeg skal vælge fag imorgen tidlig, så hvis nogen har e... -
Hjælp tak
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skriver her, for har brug for vejledning. Jeg blev student i sommers fra en naturvidenskabelig retning. Så ville jeg videre, nu går jeg så på københavns universitet og læser farmaci. Farmaceut. Jeg har bare et lille proble... -
Hjæælp
ForumindlægEr der nogen der kan give mig en NEM beskrivelse af mængde beregning i Kemi C -
foreslag til studieretningsopgaven søges
Forumindlæghey :) er der nogen der har nogle ideer til hvad man kan skrive om i studieretningsopgaven, hvis fagene er kemi-mat eller kemi-historie, mat-historie gør heller ikke noget??? -
Forsøg?
ForumindlægEr der nogen der evt. har nogle gode forsøg til fysik/kemi - eksamen (FSA)? noget der måske ville give lidt ekstra hos censor? eller måske nogle gode dispositioner eller andet godt? (atomer og molekyler, radioaktivitet(isotoper), Ioner og salte, syrer og baser) hvis ja, vil i så sende det til min... -
AT mundtlig årsprøve
ForumindlægJeg vil gerne spørge nogle af dem der allerede har været oppe til en AT-årsprøve eller eksamen. Hvordan starter man, og hvad skal man starte med at sige? Skal der være noget indledning, eller skal man nævne problemformuleringen??? Håber der er nogen der vil svare!!! -
Hvilket computer-program til matematik og fysik?
ForumindlægHej, Jeg kan se, at mange af jer valgte at bruge computeren her til eksamen. Hvilket program bruger I? Og hvilket program blev brugt i foelgende opgave? Isaer, hvis I kigger paa opgave 9 og 10. *Det er ikke min aflevering, og jeg tager ikke credits for det* -
Karakterkrav fuld pensum?
ForumindlægHvad er reglerne for fuld pensum? Jeg går i 2. g og er blevet indstillet til fuldt pensum.. Det vil sige at jeg skal op i kemi, fransk og multimediefag. Har været oppe i fransk og fik desværre 00. Så ville høre om jeg så minimum skal have et 4-tal og et 2-tal i de sidste to eksamener, så mit eksa... -
Betydning af årskarakter
ForumindlægHej Jeg har valgt studieretningen; bioteknologi A, hvorfor jeg ikke skal til eksamen i biologi C, men jeg vil stadig få en årskarakter i dette fag, men vil denne årskarakter figurere på mit endelige eksamensbevis, og vil den i så fald have nogen betydning? Mvh. Emil -
At være på – muligheder og problemer
ForumindlægHej Allesammen.. Vi skal snart eller dvs. vi er begyndt at forberede til AT-eksamen. Og emnet er det jeg har skrevet som overskrift. Har nogen ideer til, hvad man kan skrive om i f.eks. Bioteknologi og Fysik? -
Usikkerheder og Linæer regression
ForumindlægJeg søger en der kan hjælpe mig i en times tid, med nogle spørgsmål i overstående emne. Spørgsmålene vedrør også noget i kemi så som spektrofotometri/absorptionsfotometri og koncentrationsbestemmelse ved hjælp af absorption. Hvis du ikke er ekspert i kemi, men kun matematikken, kontakt mig all... -
X-citing Links?!
ForumindlægHejsa!Er der nogen af jer herinde, der har et par forslag til gode kemi-links??Jeg tænker ikke på noget relevant, blot en side i synes, der er brugbart og lærerigt indenfor kemien?!
