Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 14721 til 14740 af 28854
-
Hævnings proces
ForumindlægHej Hvis man blander vand mel og gær, hvilken kemisk proces for så dejen til at hæve? Pft -
Hjælp
ForumindlægHej allesammen håber nogle kan hjælpe i a og b bruger man bare ikke solve? http://peecee.dk/upload/doupload -
Projekt opgave: Unge og deres fritd i sport.
ForumindlægJa, emnets navn er underligt, men det er nu en gang sådan det lyder. Vi har fået til opgave at lave et projekt, hvor hovedemne er ungdom. Jeg valgte Unge og deres fritid. Problemet er bare, at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om. Jeg ved at det ville være en god ting at finde ud af følgende: Hva... -
eksamen
Forumindlæghvordan kan man husk alt i fysik og kemi i hovedet har problem med huske fordi har haft en ulykke ikke så lang tilsiden .............. plisss hjælp -
Hvordan fremlægges AT??? hurtig hjælp!
ForumindlægJeg skal til AT årsprøve i morgen (går i 2. g). Prøven foregår ligesom eksamen i 3.g. Men hvor meget af synopsen skal fremlægges?? skal man læse sin problemformulering, delkonklusioner og konklusion op? eller skal man bare gennemgå metode, sin teori og undersøgelse osv.? på forhånd tak for hjælpen. -
Bq og mSv
ForumindlægHej folkens Er der mulighed for at nogen gider at forklare mig måleenhederne for stråling Becquerel og miliesivert? -
Hjælp - kriminalitet spørgsmål
ForumindlægHej er der nogle der vil komme med deres bud på svarene på disse spørgsmål? Hvorfor bliver nogle mennesker fastholdt i kriminalitet? Hvorfor er unge mænd mere kriminelle end andre grupper i samfundet? Skal kriminalitet forklares ud fra bilogi, miljøet eller psykologi? -
årsagerne til at mennesket er forskelligt
ForumindlægHvad er årsagerne til at mennesket er forskelligt både fysisk og mentalt? :) -
Hvor mange afleveringer laver man folkeskolen?
ForumindlægHey derude, jeg kom til at tænke på hvor mange afleveringer man egentlig skal lave i folkeskolen? Hvor mange er det i forhold til gymnasiet f.eks? -
disposition.
ForumindlægSom nævnt skal jeg lave en disposition til naturfag. jeg skal snakke om d-vitamin men ved ikke lige helt hvordan jeg skal lave en disposition ? jeg har min problemformulering og undersprøgsmål. men hvad så efter? skal jeg besvare dem ( brødtekst) og derefter en konklusion, om jeg har fået svare... -
Diastolen, vener og blodtryk?
ForumindlægHej, der er noget jeg ikke rigtig kan forstå, håber i kan hjælpe. Jeg har læst at blodet som løber i venerne, ikke er udsat for samme tryk som, det der løber i arterierne. Hvorfor det? hvad er det der gør at trykket er lavere i venerne? -
evolution og mutation
Forumindlæghej :) jeg har fået til opgave at beskrive hvad evolution er ved at bruge mutation i min beskrivelse, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal få det til at hænge sammen. som jeg har forstået det så er mutation en forandring i cellers dna. det jeg ikke helt forstår er hvis en celle bliver far... -
hjjjææælp:(
Forumindlæghej allesammen. 'jeg kan ik rigtige finde ud af Hvorfor kræver hjertet blodtilførsel(fra kranspulsåren) på trods af alt det blod der fylder igennem det? -
Hjælp til Vejledning
ForumindlægHeej Jeg går i 1g. og jeg vil godt læse til læge efter gymnasiet. Så jeg skal ind til universitetet efter den treårige gymnasie STX, men kravene for at komme ind til universitet er bl.a. at man skal have en gennemsnit på 10,5 . Jeg ville spørge jer om, hvis man ikke har et gennemsnit på 10,5, hva... -
fedtstoffer hjælp
ForumindlægDu bedes beskrive forskellige typer fedtstoffer, herunder n3-fedtsyrer (bilag 3) Jeg ved ikke hvordan jeg skal svare på dette spørgsmåle er der nogle, som kan hjælpe. Jeg tænkte til at starte med at skive om mættede og umættede fedtsyre samt triglycerid, men det er ikke fedtstoffer. Det v... -
Oprensning af DNA - Bioteknologi
ForumindlægHar lavet et forsøg i går, om oprensning af DNA i løg. Har som gruppe opgave, fået tildelt opgaven: Hvordan er DNA's opbygning? Kunne godt søge på google, men vil lige høre om i ved noget om det. -
Brug for hjælp
ForumindlægKære folk derude Jeg står og skal vælge studieretning til gymnasiet, og er i tvivl om, jeg skal vælge Spansk A - Engelsk A Psykologi C/Samfundsfag B eller Fransk forts. A - Engelsk A Psykologi C/Samfundsfag B. Jeg har idag fransk i folkeskolen, men jeg er i tvivl om det bliver for meget, at skul... -
NATURFAGSEKSAMEN??
ForumindlægHej. Til sommer skal jeg til naturfagseksame og vi har i klassen endnu ikke fået grundig forklaret til os hvorledes og hvordan eksamen den er, hvilket jeg allerede nu meget gerne vil vide. Håber derfor på at nogen herinde vil tage tid til at oplyse mig om denne eksame. Så vidt jeg har forstået s... -
hvilket gym skal jeg vægle?
Forumindlægheej jeg er en dreng på 15 og bor i kbh. jeg skal til af vægle hvilke gymnasie jeg vil på, jeg skal have 5 prioriteter. og jeg skal have det klar til på tirsdag. men jeg er helt blank og kan ikke vælge? mit spørgsmål til jer er hvilke gymnasier er gode og hvorfor :) -
molekyleformel og reaktion
ForumindlægHej Hvordan kan jeg ud fra navnet "ethylpropanoat" vide hvordan molekyleformlen ser ud? Jeg ved at propan er den længste carbonkæde altså 3 C'er, ethyl betyder noget med 2 men hvad betyder oat? Hvordan kan man desuden lave en reaktionsskema for fremstilling af ethylpropanoat? Jeg ...
