Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 14741 til 14760 af 45492
-
Hjælp TERRORISME!
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dette spørgsmål ? hvilken form for terrorisme der i dag udgør den største trussel mod vesten og hvor det netop er den form Tak. :D -
naturgeografi..
ForumindlægHej håber der er nogen der kan hjælpe, har søgt på hele nettet og kan ikk finde noget om "absorption og refleksion af lys og farver" håber i kkan hjælpe. -
Udregne ligning med ^x?
ForumindlægHvordan udregner jeg 1222*(1+0,055)^x = 2100 ? :) -
Velfærdsstaten
ForumindlægJeg skal skrive en redegørelse om velfærdsstaten i Danmark hvad kunne være relevant i redegørelsen? Jeg er gået i stå og ved ikke hvad jeg skal skrive. -
Studieretningsprojekt hjælp
ForumindlægHey ;D Er der nogen som har skrevet studieretningsprojekt i fysik(a) + matematik(a) om enten det skrå kast, rakkerts besvægelse eller penduler?? Har vireklig brug for hjælp, er helt lost! På forhånd tak :o) -
Plantearter under istiden?
ForumindlægHej Jeg har simpelthen søgt atl på google under plantearter, istiden, men der kommer ikke nogen deciderede brugbare links, der fortæller mig om de specifikke plantearter, der fandtes under istiden? hvis der overhovedet var nogen plantearter udover græs og mos ? Jeg ved planter overlevede på de så... -
hjælp hjælp hjææælp !
ForumindlægHej, er der nogen som ved hvad realistisk skrivestil er ? -
hjælp mig hjælp mig please!
ForumindlægHej.. jeg og min veninde bor tæt ved hinanden.. Men jeg ved ikke lige hvordan man siger det når man skal skrive det ligesom en kommentar på et eller andet hjemmeside. er det:' Så bor du tæt på mig :D eller Vi bor tæt sammen ) Takk<3 -
Datid
ForumindlægHej Jeg er lidt forvirret omkring noget. Er dette korrekt: En las vacaciones estuve en ...... Jeg skriver i datid, præteritum -
Trigonometri
ForumindlægHej Jeg sidder med denne her opgave, som er uden hjælpemidler - det er efterhånden lang tid siden jeg har haft at gøre med trigonometri, så håbede på, at nogen kan og vil hjælpe mig. Opgaven kan findes her http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/081212_opgave_STX083%20MAB.as... -
Litteraturliste
ForumindlægJeg har været så smart at glemme en bog - faktisk den bog hvor jeg har min eneste historiske kilde i (jeg skriver i biologi/historie) i min litteraturlite i synopsen... Hvordan skal jeg forholde mig til det? Skal jeg nævne det og vise lærer og censor bogen, eller skal "lade som ingenting&quo... -
eksponentiel regression
Forumindlæger eksponentiel regression betegnelsen for, når man indtegner en eksponentiel udvikling på et enkeltlogaritmiske papir, og derfra tegner den bedst rette linje ? eller har jeg forstået det forkert ? -
Funktioner
ForumindlægOpgaven lyder således: Lad f og g være to funktioner, defineret på en halvlinie ]a,∞[, og antag at fx og gx begge går mod ∞ for x→∞. Betragt udsagnene: 1) g(x) o(f(x)) for x→∞ 2) f(x) - g(x) → ∞ for x→∞ Spørgsmål: a) Vis at 1 ⇒ 2. b) G... -
formålet med fortællingerne
Forumindlægtænkte lige på hvorfor det er hhv. Skabelesberetningen, Kain & Abel og Babelstårnet man læser om? de er i bøgerne fra folkeskolen osv. er det noget med budskabet? hvad er budskabet i de forskellige egentlig? -
Er det rigtigt?
ForumindlægEr denne sætning rigtigt formuleret? <span style="font-size:11.0pt;line-height:115%; font-family:"Calibri","sans-serif";mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family: Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font... -
Trykket i stratosfæren (HASTER)
ForumindlægI stratosfæren kan trykket (målt i mb) for højder mellem 11 km og 25 km beskrives ved en funktion givet ved regneforskriften p(h) = 226e-0.157*(h-11) hvor h angiver højden (målt i km) Opgaven lyder: Bestem tallet p'(15), og forklar hvad dette tal angiver. Jeg får p'(15) = -18,935255 ... -
Andromeda-galaksen - tjek af beregninger
ForumindlægJeg bakser med opgave 3.3, hvor jeg skal beregne: a) z for Andromeda-galaksen b) Andromeda-galaksens fart c) Hvornår den vil kollidere med Mælkevejen. Jeg har fået følgende beregninger: a) Der er opgivet 2 sæt med værdier, så jeg bruger gennemsnittet (er det forkert) og får det til z = (394,... -
Essay- Det smukkeste ved Danmark er?
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at lave et essay. Jeg skal skrive om, hvad det smukkeste ved Danmark er. - Nogen der har nogen gode idéer? I må meget gerne skive nogen sætninger, som kan komme med i mit essay. -
Syre-base reaktioner
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen, og jeg har en ting jeg ikke kan svare på.. Spørgsmålet lyder: "Forklar en stærk og en svag syres reaktion med vand, idet du forklarer hvordan en stærk base påvirker ligevægten." Håber at I kan hjælpe -
Effekt tab
Forumindlæghej jeg sidder med en opgave der lyder: "Vi betragter en almindelig 1-lags-rude med areal 3,0 m2 og k = 6,0, når udetemperaturen er 2o C og indetemperaturen 21o C" Mit spørgsmål er; hvad står k for i den her sammenhæng? Håber nogen kan hjælpe ;)
