Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 14801 til 14820 af 176853
-
Målestoksforhold a hva?!
ForumindlægSå, jeg og en veninde sidder her med en opgave der skal aflerveres her imorgen, og jeg er virkelig lost i forhold til 2 opgaver. Den ene lyder: Ën fodboldbane kan have forskellige str. Tegn omridset af den mindst mulige fodboldbane i målestoksforholdet, 1:500. Siderne vi skal bruge er ... -
Lektiehjælp Matematik A Niveau
ForumindlægHej jeg går på teknisk gymnasium på 3. år og søger en lektiehjælper til at gennemgå gammelt stof samt pensum og lave opgaver i det så jeg kan føle mig mere sikker i det. Drejer sig om rumgeometri altså vektorer i tre dimensioner komplekse tal, differentialligninger og derudover lidt stof fra 2. ... -
Lunø Ovne A/S
ForumindlægHey alle.er i gang med en aflevering i eø, men kan ikke helt finde ud af det.. Hvis der er nogle der kan hjælpe, ville det være perfekt..Håber at høre fra dig/jer. -
Matematik A Opgave
ForumindlægHey folkens :) HJÆLP! Vis at f(x)=2x+1 er løsning til differentialligning f '(x)=2*f(x)-4*x. -
Mat(A-niveau) - andengradspoly
ForumindlægHej jeg er igang med at genopfriske noget matematik. Jeg fandt denne hjemmeside: http://www.matnatverdensklasse.dk/uv-mat/cas/kompleks/kompleks.pdf Hvor jeg nederst på side 2 stødte på noget underligt. Der skal løses en andengradsligning i eksemplet nederst på side 2, og via løsningsfor... -
f a m
ForumindlægHvordan foregår Fordøjelsen af mælkesukker? Er det ikke rigtig, at det har noget med hydrolysen at gøre? Altså at der sker en reaktion inde i tarmen - eller? -
hjælp.. 3 fysik A-opgaver
Forumindlæghjælp..!! [Image] Et konisk pendul består af et lod ophængt i en snor der drejer rundt i en jævn cirkelbevægelse. Det kan vises, at omløbstiden for et konisk pendul med god tilnærmelse kan angives ved samme formel som svingningstiden for et matematisk pendul. Snorens længde er 53,4 cm og radi... -
MAT A -eksamensspørgsmål
Forumindlægnogle som kan sige med korte ord om hvornår en funktion er kontinuert eller differentiabel? -
AT Eksamen - samfundsfaglig metode
ForumindlægHej derude :-) Nu nærmer min AT-eksamen sig, og jeg har derfor nogle spørgsmål, som jeg funderer lidt over. Årets AT emne er jo "Kampen for det gode liv", og jeg har derfor valgt" at skrive om kampen for det gode liv i Afghanistan, også med henblik på kvinderne. Hertil har jeg v... -
Fysik-A energiniveauer
ForumindlægHej Jeg sidder fast i en opg. Nemlig opg. 7. Kobberlaser. Skal jeg regne på hvert eneste "hop" fra energiniveauerne eller er der en nemmere metode? Det haster forholdsvist :) -
Fransk eksamens-forberedelse tilbydes
ForumindlægHej Skal du op i mundtlig fransk til eksamen? Så kan jeg tilbyde hjælp til at få din eksamenslæsning på skinner. Målet er at støtte og løfte dit franske, så du præsterer optimalt til eksamen. Undervisningen er intensiv, spændende og målrettet. Interesseret? Ring: 39 62 82 02. Ell... -
samfundsfag b eksamen, hjælp!
Forumindlægheeeeeej allesammen :-) Jeg sidder ligenu og er igang med min samfundsfag eksamen på b niveau. Den er 24 timer og jeg har trukket globalisering. Jeg sad og tænkte på, om der er nogen der har nogle gode råd til denne form for eksamen? er der noget jeg skal være særligt ompærksom på osv? ... -
Hjælp til Psykologi Eksamen B Niveau
ForumindlægJeg vil høre om jeg kan få lidt hjælp. Jeg står og skal til psykologi B eksamen i morgen men ved ikke hvordan den kommer til at foregå? Jeg har 24 timers forberedelse men hvad forventer lærerne? Hvordan øver man sig bedst på eksamen? Jeg har læst alt i pensum. På forhold tak. :) -
24-timers eksamen, DDR og BRD
ForumindlægHey! Har lige været opppe og trække til min (sidste!!) eksamen. Trak tyskland 1914-2000, hvor teksterne omhandler striden mellem vest og østtyskland, herunder nogle tekster om arbejderopstanden i DDR 1953, og opførelse- og nedrivelse af muren... Min spørgsmål er så hvilke ting det er man mere s... -
Klage over eksamen og ikke karakter?
ForumindlægHej Jeg har været til eksamen i psykologi den 9/6. Den karakter jeg har fået er rigtig i forhold til hvad jeg præsterede til eksamen. Men jeg mener ikke at min læren har lært os at analysere den type tekst som jeg trak. har jeg nogen muligheder? Eller må jeg bare acceptere karakteren. Mvh Ni... -
Eksamenshjælp!! Making a Difference??
ForumindlægHej. Jeg har nu trukket emnet Making a difference. Desværre står jeg bare og aner virkelig ikke hvad jeg skal skrive om. Er der evt. nogle som kan hjælpe/give inspiration til hvilket emne jeg kunne vælge under Making a difference? Det må gerne være noget med nødhjælpsorganisationer eller person... -
Eng A i studieretningen
ForumindlægHvis man har Engelsk A i studieretningen, så bliver undervisningen tilrettelagt efter det, ikke?\n\nModsat det obligatoriske 3-årige b-niveau. Niveauet er, hvis eleverne kan klare det, forhåbenligt højere i forhold til en 'normal klasse', dvs. en klasse uden a-niveau. -
samfundsfag A terminsprøve denne uge
ForumindlægHej allesammen Er der nogen som har været oppe i samfundsfag A i denne uge, med nogle af disse emner, hvor jeg kunne være så heldig at måtte læse en af opgaverne igennem , så jeg kan danne mig et overblik over hvad opgaverne går ud på. A handler om dansk udenrigspolitik B handler om dansk klimapo... -
Killing a brit
ForumindlægHej Er der nogen, der har læst novellen Killing a brit a David Park? Skal skrive et essay om den, men har lidt svært ved at komme i gang, da jeg ikke er helt sikker på temaet. Ved det omhandler konflikten i Nordirland. Så er der nogen, der kan komme med et par stikord til den, ville det hjælpe me... -
AT-eksamen, HC Andersen
ForumindlægHej Er der nogen af jer andre, der også har valgt at skrive om HC Andersens dannelsesrejse til jeres afsluttende AT eksamen? I så fald, har I en problemformulering jeg kan få ideer fra?
