Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14821 til 14840 af 22746
-
Industri DK/Italien
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport i geografi om dansk og italiensk industri.Er der nogen, der kan påpege nogle grundlæggende ligheder og forskelle mellem disse to landes industri?Og er der nogen, der har nogle bud på hvilke af de to lande, der vil klare sig bedste industrielt i de næste 10-20 år, o... -
JOULES LOV
Forumindlægjeg sidder her med en rapport aflevering, hvor jeg skal eftervise joules lov, Δ t = ((R*I^2)/ (m * c))* Δ τ. graferne er allesammen lineære, men så kan jeg ikke rigtigt komme videre... please.. er der ikke nogen der kan hjælpe???? evt er der vedhæftet et ark med graferne.... -
Øvelse 5
ForumindlægHej.Er der nogen der har nogle notater (eller evt. ligefrem en rapport!) liggene om forsøget "pH i vandige opløsninger af salte". Det er nr. 5 fra KEMI 2/3 af Helge Mygind.Jeg har ikke lavet den, da jeg ikke har været på det samme hold hele året, og de andre fra mit nye hold er nogle sp... -
Puls & Blodtryk
ForumindlægI forbindelse med en rapport vi skal skrive bliver vi spurgt om flg.:- Hvad vil der ske med puls og blodtryk, hvis man ligger på en båre, og denne vippes så man kommer til at ligge med hovedet nedad?(så er der en figur)- Hvorfor tror du blodtrykket varierer så meget i arteriesystemet?Er der nogle... -
Hvad hedder måleinstrumentet?!
ForumindlægHej, jeg har lige lavet et forsøg, hvor man bruger et måleinstrument. Nu, da jeg skal skrive rapport, er det gået op for mig at jeg ikke aner hvad instrumentet hedder...Der er en ting, der laver en lysstråle, som rammer et "modtager-øje". Når lysstrålen brydes (af en genstand der kommer... -
Tjernobyl ulykken
ForumindlægHej alle. Jeg skriver i dette års AT-eksamen om Tjernobyl ulykken i fagene Historie og Biologi. Til "historiedelen" mangler jeg ikke noget, men der skulle ikke side nogle personer, som vidste om der fandtes nogle journaler/rapport osv. fra undersøgelser af betydningen/konsekvener elle... -
Niels og alle andre (dansk)
Forumindlæghej Niels og andre potentielle hjælpere...Jeg skal skrive rapport om "Det Forsømte Forår", og jeg vil gerne have redegjort for nogle konkrete ting:Er "Det Forsømte Forår" en; a)dannelsesroman, b) socialrealistisk roman, c) kriminalroman, d) kollektivroman, eller e) noget andet... -
Artikel.. hurtig..!
Forumindlæger lige ved at skrive dansk rapport.. ska analysere to artikler.. hva er det nu det tekst hedder der står i starten af en artikel.. de der par linier der står medd fed.. og hva heddr selve artikel teksten??bytter altid om pådet, er det ikk noget medd brødtekst..? -
om yoghurt og / eller soyamælk
ForumindlægJeg står desperat og mangler info om den kemiske opbygning af soyamælk... nogle tips?? Og: hvordan er den kemiske omsætning når der laves yoghurt mon??opgaven skal afleveres onsdag og jeg har dækket emnerne overordnet det kunne bare være fedest med nogle kemiske detaljer...Det er til en teknik ra... -
Matematik hjææælp:((
ForumindlægHejsa herinde. Jeg har en matematik rapport for, hvor jeg bla. skal beskrive de tre funktionstyper: Lineære funktioner, eksponentialfunktioner og potensfunktioner. Jeg skal også Forklare hvad forskellene er samt hvordan man bestemmer a og b. Har lidt svært ved at forstå det, ved ikke helt hvo... -
Olie - Kalkgrav
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en rapport om olie og skal sammenligne med Karlstrup Kalkgrav. Jeg skal nu vurdere, hvorfor der ikke er olie her og hvorfor jeg kan afvise, at der ikke er olie i kalkgraven. Det er så her jeg går lidt i stå og håber på at i kan hjælpe mig - eller sætte mig ig... -
Noget teori hjælp
ForumindlægHey Kasper!Jeg er jo igang med en rapport som du nok godt kan forstå. Skal til at skrive teorien for Intermolekylære kræfter, jeg vil starte med at skrive om Dipol-dipol kræfter, derefter londonkræfter og til sidst hydrogenbindinger....ville høre om du kunne en kort beskrivelse af de tre kræfter.... -
Raket
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive om raketter... ville høre om nogle kunne hjælpe mig lidt .... Skal skrive hvordan en raket virker og benytte impulsbevaring i den forbindelse til at stille en ligning op der beskrevet rakettens fremdrift. Jeg skal herefter løse den fremkomne differentialligning for ... -
Energiomsætning
ForumindlægJeg har at energiomsætningen i hvile er 11,7 kJ/kg/time og under arbejde 33 kJ/kg/time, nu skal jeg så finde nyttevirkningen ud fra formlen (Earbejde udført)/(Etotal-Ehvile)= Nyttevirkning.What the hell do I do?En desperat 2.g'er, der er pissetræt skal møde med en rapport i morgen kl. 8 eller... -
Nv-rapportkrise!! :'(
ForumindlægVi er et hold som er i gang med at skrive en NV- rapport, om osmose i kertofler, men vi er usikre på hvad salt og sukker gør ved en kartoffel. Får saltet eler sukkeret kartoflen til at trække sig sammen eller udvide sig? og hvorfor? Please hjælp! Fra desperate 1.g'ere. -
hjælp søges, frustreret over spørgsmål
Forumindlægjeg sidder med en rapport om spektrallinjer. spørgsmålet lyder Hydrogenlamp: 1. find vinklerne til de synlige linjer i hydrogenspektret. både til højre og venstre for O (har jeg styr på) 2. brug gitterligningen til at finde bølgelængderne (har jeg styr på) 3. beregn foton energien (har... -
titrering
ForumindlægHej Igang med at skrive rapport om Mohr's titrering, mht. at måle om salt niveauet i en pakke rugbrød passer med varedeklarationen. Vi tilsatte på et tidspunkt Calciumcarbonat, til at hæve ph-værdien. Hvorfor er det lige det er man er nødt til at hæve ph-værdien? -
Koncentration?
ForumindlægMan blander 150mL vand, 25mL IO3- og 10mL HSO3-. Jeg kender stofmængden af IO3- og skal finde koncentrationen af IO3-. Hvad gør jeg? Er V=185mL eller er V=25mL? Jeg kan nemlig ikke få det jeg har fået til at passe længere henne i rapporten... Jeg håber nogen vil hjælpe...! -
Hjæælp ..
ForumindlægHej .. Jeg skal aflevere en kemi rapport og har seriøst brug for hjælp.. Beregn hvor mange energienheder der frigives ved fuldstændig forbrænding af et molekyle C4H10. Benyt følgende værdier: O-H : 463 O=O : 496 C-H : 412 C-C : 348 C=O : 805 Håber i kan svare hurtigst muligt :) . -
delta s
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en rapport om forholdene ved det frie fald. Problemet er bare at jeg ik ved hvad delta s er. jeg har prøvet t læse mig fremm til det, men forstår det stadig ik. Nogle, der kan forkare hvordan jeg finder delta s i et simpelt og let sprog? Jeg har timerstrimlen med prikker, ...
