Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14821 til 14840 af 25374
-
Kim fupz aakeson
ForumindlægNogle der har læst Verdens uartigste dreng af Kim fupz aakeson? -
naturvidenskab i undervisningen
ForumindlægEr der nogen som ved hvornår naturvidenskaben blev en accepteret del af undervisningen i 1800-tallet? -
Japanstudier
ForumindlægHej, nogen herinde der kan sige lidt om, hvordan det er at læse japanstudier på uni? Og hvad man egentlig kan arbejde med efter man er færdig. Har overvejet det lidt, men er bange for, at det bliver svært at finde et job bagefter, især når man bor i Jylland. Tak på forhånd :) -
UTOPIER
Forumindlæghej ska skrive AT om utopier med fagene hist/old aner ikke hvad man kan skrive om. hjælp!! -
Kunsteventyr
ForumindlægKære SP Jeg har læst eventyret: DET ER GANSKE VIST! Jeg har desværre svært ved at perspektivere eventyret til noget andet, er der nogen der kan kan komme på noget? Hvordan laver jeg egentlig aktantmodellen til eventyret? Håber i vil hjælpe mig. Tak -
AT. desperat efter hjælp.
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu og koger over min AT-synopsis. Jeg sidder fast i metoderne, jeg fatter virkelig ikke hvilke metoder man skal bruge i naturgeografi. Jeg har nemlig om svantes teori, hvis I ved hvem det er. Det var ham som udfra hans beregninger kunne konkludere at industrisamfundets krafti... -
Historisk kildekritik af Huntingtons civilisationernes sammenstød
ForumindlægHvilken historisk metode skal man bruge på en teori, sådan som den huntington fremsætter? Kildekritik vil næppe være passende, og det eneste, man kan, er vel så at være kritisk og finde historiske begivenheder, der passer ind i teorien? -
hvordan ''tager'' man billeder fra en film?
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med en filmanalyse, dertil har jeg tænkt mig at sætte nogle billeder ind fra filmen, så mit spørgsmål er bare, hvordan gør man det??? Er den største anti-IT-idiot der findes :b På forhånd tak -
Eventyr stil?:(
ForumindlægHej alle! Jeg skal aflevere et eventyr her i morgen og jeg er helt blank jeg kan ikke finde noget at skrive om Det er frit emne men vil gerne have noget med tallet 3 eller 7 med og fantasi ting:) -
AT WHAT!?!?!
Forumindlæghej jeg har meget brug for hjælp til AT, jeg har en opgave for hvor de spørge om hvad AT er, altså jeg ved godt at det er Almen studieforberedelse, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det. har brug for al den hjælp jeg kan få. skriv hvad du ved om det. Tak hilsen ATidiot -
Karen Blixens "skibsdrengens fortælling"
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker :D Nogen der har læst "skibsdrengens fortælling" af Karen Blixen og kan fortælle mig lidt om: *Buskabet (hvad vil blixen med os)? *Symboler (noget man skal lægge mærke til og har betydning)? *Er er noget særligt ved denne tekst? Er rimelig lost ... -
Kvindekamp - kontaktpersoner
ForumindlægVi har om kvindekamp i projekt uge, og ved ikke helt hvilke personer vi kan snakke med. Vi har allerede en aftale med en ekspert fra Kvinfo, men vil gerne have flere at snakke med :-) Nogle ideer til hvem man kan kontakte omkring det område ;-) -
Novelle!!! Hjælp!!!!
ForumindlægHjælp, jeg skal skrive en novelle til i morgen. Novellen skal handle om unddomslivet, men det er jo et bredt emne, så hvad kunne det eventuelt være? HJÆLP!!!!!!!!!! -
Historisk Materialisme.: )
ForumindlægJeg skal perspektivere til et eller andet i nutidigt, men jeg ved simpelthen ikke hvad! Emnet er Karl Marx- historisk materialisme, jeg har taget udgangspunkt i basis-overbygning i synopsen og analyseret en novelle af Nexø.. -
disposition
Forumindlæghej alle sammen jeg skal i gang med at lave en disposition og ville lige spørge jer om hvad for nogle punkter der vil være gode ( hvad der vil være godt at skrive i en disposition) når jeg skal lave en disposition til en digt-analyse?? -
større skriftlig- kurder
Forumindlæghej jeg har overvejet, at vælge at skrive om kurder, som jeg ikke ved så meget om. jeg har hørt at der er mange ting, man kan skrive om. derfor spørger jeg jer, hvad er det vigtigste og godt at fortælle om?, som kan giv en god karekter. håber i vil give jeres mening, så jeg kan beslutte mig sn... -
Karl Max
ForumindlægHej. Er der ikke en der lige kan forklare/fortælle mig noget om Karl Max? Hvad det var han var så berømt for? - bare det vigtigste omkring ham. TakKer (: -
Vaccination
ForumindlægHej, :-) Jeg har projektuge i denne uge. overemnet er opdagelser. jeg har valgt at skrive om opdagelsen af vaccinationen, men jeg har et problem. jeg ved ikke hvad mit produkt skal være? noget med vaccination? Nogen der kan hjælpe? det haster! Taaak ! -
Engelsk stil
ForumindlægHej alle. Til efter påskeferien skal jeg have skrevet en engelsk stil - en fristil. Mit problem er, at jeg simpelthen ikke kan finde på hvad jeg skal skrive om. Det eneste krav er, at stilen skal kunne gå ind under et af de emner vi har haft i engelsk i år - altså enten Amish People, Apartheid, ... -
SRP - Fys/His...????
ForumindlægHej derude.. Som mange andre 3.g'er skal jeg til at skrivestudieretningsprojekt. Jeg har overvejet fagkombinationen Fys/His. Er der nogle som har nogle gode ideer til et emne? Håber I kan give mig lidt inspiration...
