Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14841 til 14860 af 95433
-
Matematikhjælp tilbydes i Kbh. NV og omegn.
ForumindlægJeg hedder Iwan og jeg har en kandidatgrad i matematik fra Københavns Universitet. For tiden er jeg i gang med en videreuddannelse indenfor programmering og IT. Jeg kan hjælpe med matematik på alle niveauer til og med gymnasielt A-niveau. Både med løsning af opgaver og afleveringer samt træning ... -
Elektrisk spole hjælp
ForumindlægHej! Jeg har lidt problemer med denne opgave, og tænkte om det var muligt at få lidt hjælp Et plastrør har en diameter på D = 40 mm. en kobbertråd er viklet 200 gange runt om plastrøret, og kobbertråden har en diameter på d = 0,5 mm Kobber har ved 20C resistiviteten 0,0175Ω og temperatur... -
Chilifrugter (beregning af masse osv.)
ForumindlægI et forsøg anvendte man filtratet fra 30,0 g tørrede chilifrugter. Man opløste filtratet i 10,0 mL dichlormethan. Koncentrationen af capsaicin (stof i chilifrugter) i opløsningen viste sig at være 0,210 M. Bestem mas-sen af capsaicin i de 30,0 g tørrede chilifrugter. HJÆLP! (SE VEDLAGTE ... -
Spørgsmål om andengradspolynomier til eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal til mundtlig eksame i matematik på gymnasiet. ét af spørgsmålene lyder: Giv en behandling af andengradspolyminer Hvad menes der med "en behandling"? og skal man også inkludere udregning af andengradsligninger ? På forhånd tak :) -
Adgangskvotient for psykologi - stige eller falde?
ForumindlægHej venner. Jeg sidder lidt i saksen, da jeg i øjeblikket har et snit på 9,4. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at studere psykologi, og jeg har fundet ud af, at jeg faktisk er ret tæt på at nå adgangskvotienten på AAU, som ligger på 9,5. Jeg har kun matematik på c, hvilket vil betyde, at j... -
Nervesignal
ForumindlægHej! Jeg skal op i biologi C mundtlig men har lidt svært ved at forstå nervesignalets vej. Jeg har prøvet at opstille den kronologiske fremgang på baggrund af min biologibog. Er der en som kan se om jeg har misforstået noget? Det vil være en KÆMPE hjælp! Nervecellens (neuronens) dendritter m... -
Kan du forklare sinus til 9.-klasses elev?
ForumindlægNogen der kan forklare en skarp folkeskoleelev sinus? Skal til mundlig mat FSA her på fredag og ville gerne ku finde kateternes længde i en retvinklet trekant, når jeg kun har hypotenusens længde og så de tre vinkler. Håber et eller andet geni kan formidle det ned til mit niveau, så det er for... -
Nikotins kogepunkt
ForumindlægHej alle. :) Jeg ville høre, om nogen af jer har en idé om, hvorfor nikotins kogepunkt er så højt (cirka 200 grader). Jeg har en formodning om, at det har noget at gøre med hydrogenbindinger, men jeg kan ikke finde noget på internettet omkring det. Er der nogen der vil hjælpe der? :) Jeg skal br... -
Deltag endelig her :)
ForumindlægHej alle! Inden i kom på gymnasiet eller handelsskolen, troede i så det var svært inden i kom der ind, og at i ikke kunne klare det? Så alle de fordomme om det er svært at på et gymnasium passer det ? :) -
Erhvervsjura
ForumindlægHej! Måske ikk lige det rigtige sted at oprette dette, men prøver. Jeg skal starte på Erhvervsjura i den finansielle sektor nu her. Jeg vil høre om nogle skulle have noter, opgaver osv. liggende? Da sværhedsgraden på faget er høj og tiden til indlæring er kort vil det være en stor hjælp :). Mvh. -
Oversættelse
ForumindlægIngen lytter hvis alle taler. Denne udsagn får jeg når jeg ser på sætningen: Ax(T(x))⇒¬Ax(L(x)). Men hvis jeg læser det på en lidt anden måde, får jeg således: ¬Ax(T(x))⇒Ax(L(x)) ¬Ax(L(x))⇒Ax(T(x)) Nogen der kan bekræfte hvilken der er den rigtige? -
Eksamen 2009 - retfærdigt???
ForumindlægHej alle Er ikke sikker på hvilken kategori min tråd hører ind under, men nu ender den her. Det er måske mere en klage / mangel på forståelse over, hvordan jeg kunne ende i sådan en uheldig situation mht. hvilke fag jeg skal op til eksamen i. Jeg afslutter stx til sommer og har studieretningen s... -
studieretningsopgave haster
Forumindlæghej, er der nogen der ved hvor man kan læse om sycklens stabilitet. hvor man så skal inddrage fysikken tyngdepunkt og impulsmoment? tak -
Essay
ForumindlægNogle der vil kigge dette igennem for evt store brølere? :) I opgave 2 skal vi beskrive hvorfor, sådan en myte som pygmalionmyten stadig er populær, har lidt svært ved at komme på noget, skriv endelig hvis du har en idé :) På forhånd tak 1. People meets and fall in love. When you are in love yo... -
Einsteins specielle relativitets teori - Tidsrejser
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i AT imorgen og sidder med et lille problem. Min fysiklærer sagde at rejser tilbage i tiden ikke var mulige, ud fra einsteins specielle relativitets teori. Jeg kan bare ikke gennemskue hvorfor! Nogen der kan hjælpe mig???? på forhånd tak! -
Medicin adgangsgivende snit
ForumindlægRygtet fortæller, at pga. en begrænsning af de svenske og norske studerende på KU, så kan det forventes, at det adgangsgivende snit til fx Medicin falder snart, muligvis til sommer! Er der nogen der kan bekræfte det rygte - og evt. har yderligere informationer om hvad adgangskravet i så fald bli... -
hjemmestuderende i udlandet
Forumindlæghej Er det muligt at være hjemmestuderende i udlandet? Dvs. bliver optaget på et uni i DK, også rejse til udlandet ned bøgerne (og rejse til DK til eksamenerne)...?? -
Dansk A sommerkursus karakter
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i Dansk A her i juli efter jeg afslutter gym i næste uge. Jeg har altid fået 7 både mundtlig og skriftligt i dansk. jeg vil høre, om det er realistisk at gå hen og få topkarakterer (12 i skr og 12 i mdt.) på et sommerkursus, som varer fra juli til August, ... -
er det hårdt
Forumindlæg... at gå på gymnasiet? -
ER HTX FOR SVÆRT FOR MIG, DA JEG ER DÅRLIG TIL DE NATURVIDENSKABELIGE FAG!!! HJÆLP DET HASTER!!
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 14 år. Jeg går i 9.klasse, og efter 9.klasse vil jeg gå på HTX, da jeg har en stor interesse for de naturvidenskabelige fag! Problemet er bare at jeg ikke er så god til fagene, Matematik, Fysik og Kemi. Skal vælge Mat og Fysik "A" og Kemi "B" på HTX k...
