Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14941 til 14960 af 95433
-
Logistsisk vækst variable
ForumindlægHej, jeg skal lave en opgave om Logistsisk vækst i sammenhæng med spredning af sygdom. jeg har dog lidt svært ved at forstå hvad variblerne i formlen betyder. kan nogen please hjælpe? jeg har indsat et billede af formlen, da jeg ikke kan skrive det ind. tusinde tak! -
Mat. Fys. Kemi
ForumindlægJeg har valgt linien mat.:a fysik:b og kemi: b på et gymnasie. Ville bare gerne høre om forskellene og lighederne mellem mat:a på gymnasiet og matematik i folkeskolen. Er det meget svært? Efter et halvt år på gymnasiet skal man jo opgradere enten fysik eller kemi, hvilke emner hører under hvert f... -
Ubåde
ForumindlægJeg overvejer at skrive om ubåde i mit SRP. Dertil er fysik mit hovedfag. Det betyder at jeg skal bevæge mig lidt udover pensum i fysik. Jeg kan ganske vidst min teori om opdrift og alt det andet traditionelle, men jeg vil høre om der er nogen som ved hvor jeg kan finde ud af noget mere omkring... -
studie hjælp!
ForumindlægHej allesammen.Jeg er lige begyndt på dtu bygning, og har allerede problemer med nogle fag. Så her er en mulighed for at tjene lidt ekstra, jeg kunne godt bruge nogle timers hjælp om ugen til komme godt i gang med mit studie. De fag jeg allerede har problemer i er: matematik, fysik og ligevægt læ... -
fustreret
ForumindlægHej Jeg har generelt svært ved at koncentrerer mig om større opgaver og nu sidder jeg med srp'en ... Jeg ville høre om der er nogen der har nogle ideer eller råd til hvem man skal snakke med, når det gælder om at holde fokus på opgaven og hvordan man danner sig et overblik over alt ens materi... -
Udregning af diskriminant
ForumindlægKan man godt regne en diskriminant ud, hvis ikke man har et c-led?? -
opgave med luftpudebane hvor accelerationen skal findes
ForumindlægOpgaven går ud på at udlede en formel for accelerationen for et system bestående af to legemer (med masse hhv. M og m). Disse er forbundet til hinanden men en masseloes snor. Underlaget er gnidningsfrit. Se evt.på denne side under afsnittet "snorkraefter: luftpudebaenk" forsoeget ... -
Balmerserien og heisenberg
ForumindlægJeg er ved at skrive en fysikopgave om diverse atommodeller, men jeg er nu kommet til nogle spørgsmål som jeg ikke kan finde ud af. Det første er: Benyt Bohrs model for hydrogenatomet til at forklare begreberne balmerserien og rydbergs lighning. Det andet er: Bohrs atommodel viste sig at være m... -
Acceleration & hastighed
ForumindlægFysik A - O10.8 Idet en bil sætter i gang, er dens acceleration i startøjeblikket 8,7m/s^2. Imidlertid falder accelerationen lineært, således at den efter 5,8sekunder er 0. a) Find en forskrift for accelerationen som funktionen af tiden. b) Find bilens hastighed efter de 5,8sek. c) Find den tilba... -
Rødder i et andengradspolynom
ForumindlægHej min klasse og jeg har på forhånd fået de spørgsmål vi kan komme op til mundtlig matematik årsprøve. Et af spørgsmålene er: Du skal gøre rede for andengradspolynomiets graf, herunder ønskes rødder og belliggenhed i koordinatsystemet. Jeg har fuldstændigt glemt hvad en rod i et andengradspolyno... -
hurtig sig til kemi.
ForumindlægDer står i min note, at tyrosin ikke vil være ladet ved neutral Ph, vilket jeg ikke forstår, da dne har Pks på 10? Er der en regel om at OH grupper ikke kan protoneres hvis ikke der er en anden gruppe tilstede eller? Derudover er histidin vidst også uladet ved neutral pH, selvom den har pKs 6. al... -
Oversættelse.
ForumindlægEr der nogen, der vil læse nedenstående igennem?Dansk: Psykologer siger, at vi bør besvar børns spørgsmål, men de fortæller ikke, hvad vi skal gøre, hvis vi ikke kender svarene.Det er i orden med lette spørgsmål som: ”Er der løver i Danmark? Eller, Kan Bjørne lide honning?” Men hvem kan give et f... -
Skr eksamen
ForumindlægHejsa.Er der nogle der har god måde at forberede sig til skr matematik på B-niveau? -
Beregn diamter, x etc.
ForumindlægHej Derude,Jeg har svært ved nedenstående opgave. Jeg ville værdsætte, personen der havde tid/lyst til at hjælpe, ligeledes angav mellemregninger etc. (Svaret hjælper jo ikke på min forståelse. :-) )Den såkaldte hydrauliske diameter (d) for en kanal bestemmes ud fra kanalens tværsnit, idet: d=(4*... -
fsa maj-juni 2003
Forumindlæghej er der nogen der har fsa maj-juni 2003 som facit. Jeg laver det i min fritid for at blive bedre til matematik, jeg går på Handelsskole nu og er 36 år, så det er mange år siden jeg har gået i folkeskolen, og der har man ikke matematik på det niveau. håber der er nogen der kan/vil hjælpe mig. h... -
hjælp haster
Forumindlæghej. jeg skal op til min sidste eksamen inden jeg bliver student her på tirsdag og det er i engelsk. da min geniale lærer aldrig har nævnt noget om ekstemporaltekster, ville jeg hører om der var nogle der havde nogle på a-niveau så man evt kunne øve jeg bare en lille smule før det virkelig gæld... -
platon - Menon
Forumindlæghej jeg har fået opgivet platos - menon.. har i gode noter eller hjælp til hvad man kan komme ind på? -
Søstersider
ForumindlægKender i nogle andre sider der ligner denne? Jeg mangler noter og materiale til et par tekster der ikke er her, men det kunne jo være de var et andet sted :) -
Oxidationstrin?
ForumindlægNogen der kort kan forklare mig hvad oxidationstrin er?? -
Reaktionsdygtighed?
ForumindlægHVorfor er det at chlor er et reaktionsdygtigt grundstof?
