Søgning på: historie noter stx. Resultater: 14941 til 14960 af 33650
-
Amish
ForumindlægHej, Vi har AT på STX, og vi har fået et overemne - kommunikation Vores underemne er Amish-folket Vi ville som gruppe høre om nogen havde fundet nogle statistikker ift. hvor mange der forlader der Amish-folket efter deres Rumspringa årene. - Vi kan ikke finde nogle statistikker, så nu skriver... -
Er det muligt at tage dumpede fag om?
ForumindlægHej Er det muligt at tage dumpede fag om som enkeltfag? Og er det muligt at opgradere fra B til A, hvis man har dumpet B? Jeg påstår ikke det er optimalt. Kan man tage en HF selvom man har en afsluttet STX og så bruge den til at komme ind på eventuelle videregående uddannelser? På forhånd tak... -
Fortrudt valg efter grundforløbet?
ForumindlægHej, jeg har længe gået og tænkt på dette. Lige nu går jeg i 1.g på STX med et naturvidenskabeligt forløb. I grundforløbet troede jeg at det var det rette valg for mig. Men jeg fandt først ud af at det ikke var det jeg ville have efter grundforløbet. Er der mulighed for at jeg kan tage 1.g om i... -
Førstekoordinat til skæringspunkt.
ForumindlægHej, Jeg har MAT B på STX, og sidder med denne opgave som skal løses: To funktioner er givet ved: f(x)=x+200 og g(x) = -3x+600 - bestem førstekoordinaten til skæringspunktet mellem graferne for de to funktioner. Er der nogle, som kan hjælpe mig med at løse denne? På forhånd t... -
Årskarakter?
ForumindlægHVad bruges årskarakterne til på STX?? Vi fik for ikke så længe siden standpunktskarakterer, men vi mangler altså fortsat års samt afsluttedefags karakter. Kan lærerne finde på at trække en ned når de giver årskarakterer?? Eller ser på ens standpunktskarakterer, som man har fået i løbet af året o... -
Skr. Eksamen i morgen
ForumindlægHej Jeg skal til skriftlig DANSK A eksamen i morgen på VUC (En HF) Jeg ved ikke helt, hvordan det foregår. Jeg har taget dansk a på stx, men ville forbedre min karakter og tog faget på VUC. Er der stor forskel på det, for her er sat 6 timer af og noget med grupper? -
Engelsk B kræves -men har det på A
ForumindlægHejsa Uddannelsen som jeg vil ind på kræver at jeg har bestået engelsk B-niveau, men jeg har haft det i 3 år gennem min tid på STX. Jeg skal nu både op til en mundtlig og skriftlig eksamen i engelsk A niveau. Mit spørgsmål er, hvis jeg nu skulle dumpe til både skriftlig og mundtlig - kan jeg så i... -
Fremgangsmåde til hhv essay, kronik og litterær artikel
ForumindlægHej venner, Jeg skal, som så mange andre, op til skriftlig dansk stx i morgen - og jeg har et meget stort problem. Jeg kender ikke fremgangsmetoderne som skal anvendes i hhv essay, kronik og litterær artikel (altid taget det lidt på gefühl). Derfor tænkte jeg om der evt. var nogen af jer derude, ... -
Definerer A, B, C niveau eller år?
ForumindlægHej, Jeg er lidt uenig med min veninde i forhold til STX. Hun mener: At efter grundforløbet i 1.g (efter jul), så bliver alle de fag, som du skal have på A eller B niveau - på A eller B niveau. Jeg mener: At i 1.g er dine fag på C-niveau, i 2.g er de på enten C eller B niveau og i 3.g er de på... -
Oliefase eller vandfase
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opgave 5.e, som kan findes i følgende link: https://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100603_kemi_A_stx_opgave.pdf Ellers har jeg også vedhæftet opgaven som et billede. Molekylforml... -
Optagelsesprøve
ForumindlægKære studieportalen Jeg skal her den 18. maj til optagelses prøve på gymnasiet (stx), hvilket jeg er nervøs over. Jeg skulle høre om i kunne komme med nogle ideer på, hvad jeg kunne øve mig på. Kan næsten det hele i matematik, men har desværre problemer med dansk :( - Det er skriftlig dansk, enge... -
Årsprøve
ForumindlægJeg skal snart til skriftlig årsprøve i matematik på b-niveau, og har på uvm.dk fundet tidligere opgavesæt nemlig stx b 2008 og 2009. Har fundet svarene til 2008 her https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=516426 Det er dog kun svarene, er der nogle der har nogle mellemregninger til ... -
Nogle som har prøvet det? ( optagelsesprøve)
ForumindlægNogle som har prøvet at være til prøve, for at komme på stx? Jeg har læst man skal regne med at komme op i: Dansk: analyse af en tekst, altså rette kommaere og stort bogstav Engelsk: det samme Matematik: almen regning, brøk,ligninger, + og - dividere og gange? -
Skilift - krafter i to demensioner
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100528_fysik_A_stx_opgave.ashx Det er opgave nr. 3 Jeg søger ikke e... -
HJÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHej alle.. Jeg er idag syg og skal imorgen aflevere 2011 August - Samfundsfag - STX A opgave... Problematikken ligger i at jeg ikke har fået udleveret opgaven, da jeg har været syg i en uge nu, er det muligt at der er nogle af jer, der har opgaveformuleringen eller ved hvor den kunne være ti... -
Prøve-forberedelse
ForumindlægHej, jeg er ved at forberede mig til mundtlig årsprøve på B-niveau stx, og der er en af de opgivne ting jeg har svært ved... Opgaven lyder: Gøre rede for andengradspolynomiets graf, herunder a,b,c og diskriminanten. Forklar hvordan man kan finde toppunktet for en parabel. Håber der er en der ... -
Gamle besvarelser
ForumindlægHej derude! Er i gang med at træne stx fysik A skriftlig opgaver til terminsprøve/eksamen. Vil høre om nogle er jer ligger inde med besvarelserne fra 2011 eller 2010? Det vil i hvert tilfælde være temmeligt relevant at se om man får regnet rigtigt, anternativt må jeg jo ligge min besvarel... -
Kernemasse
ForumindlægJeg har i en fysik A STx opgave beregnet antallet af 210-Po kerner til 1,6*1014 stk. Opgaven lyder: bestem masse af 210-Po i børsten ved produktionen. Menes der her antallet af 210-Po kerner eller antallet af 210-Po atomer? Er kernemassen 210 u? Eller er det atommassen? -
Psykologi Eksamen C - 48 min???
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i psykologi stx på c niveau, hvor vi har 48 minutters forberedelses tid. Har nogle spørgsmål om denne eksamen: Hvor lang kan casen være? Gode råd? Hvad forventes der man kan kunne når man har 48 minutters forberedelse i forhold til 24 minutter? Hvis i kan fortælle ande... -
Lille teknisk spørgsmål til lineær funk.
ForumindlægHej jeg faldt over en lille ting i min matematikbog i forbindelse med, at jeg læser til eksamen (stx, A-niveau). Der står:" Enhver ret linie, som ikke er lodret, er en graf for en lineær funktion." Her er det så mit spørgsmål kommer ind. En lineær funktion kan da godt være lodret, hvis ...
