Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14981 til 15000 af 25374
-
Kildekritik
ForumindlægHvad er kildekritik? Og kan man lave en kildekritik indenfor fagene fysik og engelsk? -
Analyse af "Ophelia" af John Everett Maillais
ForumindlægJeg skal analysere billedet "Ophelia" af John Everett Maillais. Det går helt fint, der er bare det, at jeg ikke kan finde budskabet i billedet. Jeg håber virkelig på at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har søgt hele internettet tomt, og kan ikke finde noget. For Guds skyld, hjælp mi... -
Hjælp til lille tysk oversættelse
ForumindlægHey Alle er i gang med at træne mig op til anden del af mundtlig tysk A-eksamen. Jeg vil derfor lige hører, om der var nogle, som ville hjælpe mig til at oversætte en lille del fra Tysk til dansk, så jeg kan se, om jeg selv har oversat den rigtig. Det er bare dette lille stykke, på forhånd tak:... -
læse matematik op på B niveau
ForumindlægHej. Jeg er kommet lidt i tvivl. Jeg har planer om at læse matematik op på B niveua. mit spørgsmål er om jeg kan det, da jeg fik 02/00 i matematik på C nivuea ? -
Periodiseringsprincip
ForumindlægHej! Nogen, der kan forklare mig, hvad periodiseringsprincip er? kh Mille -
Prinsessen med de tolv par guldsko
ForumindlægEr der nogen, der ved om prinsessen med de tolv par guldsko er kunsteventyr eller folkeeventyr? og hvorfor -
Fordeling af drenge og piger Århud
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan fordelingen af drenge og piger er på matematik-økonomi og sundhedsteknologi i Århus? :-) -
Forsikringsmatematik & gymnasielærer
ForumindlægHej alle, Jeg har søgt ind på Forsikringsmatematik (Aktuar-uddannelsen) på KU, men har også samtidig igennem længere tid leget med tanken om at undervise i gymnasiet. Jeg ville høre om der er nogen der ved, om man ville have mulighed for at kunne undervise i Matematik i gymnasiet, hvis man h... -
Fysik/Matematik A på STX eller HTX?
ForumindlægHej med jer. Efter min gymnasielle uddannelse har jeg tænkt på at studere fysik på højere niveau. Hvad er bedst; STX eller HTX? Argumenter gerne for og imod :). Mvh. Kasper -
svovlsyre reaktion med vand
ForumindlægHej jeg skal vise svovlsyres reaktion med vand er det bare sådan her reaktionen ser ud eller er der flere trin? H2SO4 (aq) + H2O (l) --> HSO4- (aq) + H3O+ (aq) -
Gennemsnittet
ForumindlægHej Jeg skal til og i 3g, men har kun et snit på 6,7 ligenu. Vil gerne op på omkring 9, men er det urealistisk? Jeg overvejer at starte forfra på hf, for at gøre det bedre. Hvad synes i? -
Dannelsesperspektivet i folkeeventyr
ForumindlægHey er der nogen der kan hjælpe mig med det her begreb har aldrig hørt om det før så.. Jeg skal bruge det i en DHO-opgave. Det haster lidt. Alt kan bruges :-) -
Anatomi.
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til de anatomiske strukture. Jeg skal beskrive hvad (hvilke anatomiske strukturer) et ilt molekyle passerer på sig vej fra alveoleluften til et hæmoglobinmolekyle. Kan det godt passe at ilt molekylet kun passere forbi to gange enlaget pladeepitel? Håber der er ... -
Malerens paradoks
ForumindlægHej venner, Sidder med en lidt "sjov" opgave. I opgaven skulle jeg først beregne rumfanget på en hul uendelig lang tragt, hvorefter jeg skulle beregne overfladearealet på denne, deraf fik jeg: Rumfang = π Overfladerareal = π*∞ Dernæst skulle man forklare dette paradoks,... -
1. verdenskrig
ForumindlægHvad var forventningerne til første verdenskrig? -
Yahya Hassans digtsamling
ForumindlægHej! Jeg sidder med et diskuterende spørgsmål i SRP omkring hvorvidt hans digtsamling "Yahya Hassan" har været med til at øge eller hæmme integrationen i Danmark. Nogen ideer? -
Berlinmuren
ForumindlægJeg skal i tysk lave en fremlæggelse om et emne der omhandler DDR, hvor jeg så har valgt berlinmuren. Jeg kan ikke rigtigt finde noget om udviklingen af berlinmuren. Altså jeg er interreseret i at finde noget om, hvordan udseendet og sikkerheden har ændret sig i årene 1961-1989. Er der nogle af j... -
Stil - ideer?
ForumindlægHej! Jeg har en stil for, og jeg ved selv virkelig ikke hvad den skal handle om. Derfor ville jeg spørge om nogen af jer måske har nogle ideer? Det er en novelle og den skal skrives i 3-person, datid. Kravene er: 1. Det skal kunne ske i virkeligheden. 2. Det foregår en sensommeraften. 3. Den fort... -
Personkrakteristik hjælpppp
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål. Kan man godt sige en person er rund men stadigvæk er statisk? Personen jeg laver en personkarakterist om er rund, men føler personen forbliver den samme gennem kortfilmen. -
Valg af underemne
ForumindlægHej alle, Vi skal til at igang med vores 9. klasses projektopgave, men ved ikke helt hvad vore underemne skal være? Vi har to overemner der hedder "Konflikter" og "Forandring og konsekvenser" Jeg håber der kommer nogle svar og på forhånd tak :)
