Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15001 til 15020 af 23609
  • Kredsløb og stikkontakt

    Forumindlæg
    Jeg har et spm. vedr. fysik jeg har svært ved at finde svar på: Hvad bruges kontakt til og hvad kan den gøre ved et kredsløb? (Fx. Hvis man har bygget et kredsløb op med en strømforsyning og stikkontakt, hvordan påvirker stikkontakten så kredsløbet?)
  • Ækvator

    Forumindlæg
    Spørgsmål i fysik, jeg simpelthen ikke kan finde ud af: To byer ligger på ækvator med en afstand på 350 km. a) beregn de to byeres forskel i længdegrad b) Ca. hvor lang tid går der mellem solens opgang i de to byer?
  • Kommunikationsforsøg

    Forumindlæg
    Min AT7 synops handler om Kommunikation og det udvikling, er der nogle der har en idé til et forsøg jeg kan bruge i den sammehæng, kan lige tilføje at jeg skriver i Fysik og Historie, så forsøget skal gerne indeholde fysiske elementer :)
  • Facitliste til Orbit 2

    Forumindlæg
    Hey dér...\n\nNu tænkte jeg lige om der tilfældigvis er nogle, der ved hvor jeg kan finde en elektronisk facitliste til fysik bogen Orbit 2. Jeg kender www.systime.dk, men man skal vist bruge et login. - Kan det være korrekt?
  • Afstand..

    Forumindlæg
    Grundet sygdom er jeg ret forvirret om min lektie til imorgen i fysik, eftersom det er noget, der ikke er i vores nuværende bog. Derfor kunne jeg godt tænke mig en forklaring og hjælp til at løse disse to opgaver?
  • metode?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er idiot, hvad og hvor meget skal man sige om metoder? Jeg har værket 'A Space Odyssey' og skal snakke om noget fysik bagefter. Hvorfor er metoder så vigtigt og hvor stor vægt bliver der lagt på, at man snakker om det?
  • Konstante energitilførsel

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med nogle fysik spørgsmål! - og jeg forstår ikke helt hvader menes, kan nogle måske forklare mig det. - Hvad bruges den konstante energitilførsel til indtil temperaturen når ca. 100 °C? - Hvad bruges den konstante energitilførsel til indtil temperaturen er over 100°C?
  • Cyklen vælter ved hvad kraft?

    Forumindlæg
    Hej Studienet. Sidder med en opgave i fysik, hvor man skal finde den kraft man kan bremse med forhjulet, før den vælter forover. Er kraften før den vælter ikke proportionel med den kraft baghjulet afsætter i jorden ud fra vægten og tyngdepunktet ? (Statik) eller skal der bruges helt anden ...
  • Hvad er sommer-solhverv henholdsvis vinter-solhverv?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med en fysik opgave, hvor jeg har et spørgsmål jeg ikke kan komme videre fra. "Hvad er sommer-solhverv henholdsvis vinter-solhverv?" I min bog, står der ikke noget og har ikke fundet noget på nettet. Er der en en der måske kan forklare det? Det ville være en kæmpe hj...
  • Gennemsnitsfart fra tabel værdier

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder ret meget fast i min fysik opgave :( Jeg har en tabel med t/s og h/m ex ts 0.0 , 0.23 hm 28.42, 28.55 Jeg skal så regne gennemsnitsfarten, hvordan er det nu man gør det ?
  • strøm, elektroner

    Forumindlæg
    heeeej..\nHvordan finder man ud af :\nHvor mange elektroner der er strømmet igennem en bestemt pære i løbet af et MINUT??\n\nJeg har kigget i min fysik bog, men kan ike rigtig finde ud af det...
  • Lydbølger

    Forumindlæg
    Hej med jer kloge-åger :)\n\njeg ville lige høre om i kunne hjælp mig med noget fysik.\n\njeg har emnet: lydbølger.\n\nEr der nogen der ved noget om dem?\n\nPå forhånd tak.
  • Hvordan i dansk?

    Forumindlæg
    Nu sidder jeg og skriver AT i fysik + dansk. I dansk har jeg nævnt nogle film og en novelle, som jeg vil arbejde videre med. Men skal jeg i synopsisen analysere novellen, eller hvordan skal jeg gribe det an?
  • 12 tal

    Forumindlæg
    kan man godt få top karakteren 12 uden at ha lavet et eksperiment i AT? jeg tænker på at jeg ha fysik og historie. og i mit emne er det svært at lave et eksperiment.. ville det ku trække ned?
  • Synopsis !?

    Forumindlæg
    Hello! Har lavet min synopsis færdig og emnet er global opvarning, fag fysik og samfundsfag. Nogen som vil læse den igennem for mig? vurdere karakteren? det er nemlig første gang jeg har lavet en og er lidt på røven føler jeg :s På forhånd tak!
  • Afgangseksamen i 9. 2005 December

    Forumindlæg
    HejEr der nogle der var til afgangsprøve i december 2005 i folkeskolen, som kan huske hvad de var op i, i Matematik(problemregning), fysik, biologi, Dansk (diktat)? Jeg vil blive meget glad, hvis der er nolge der er venlige til at fortælle mig det :)MVH. Hajera
  • Metode - igen

    Forumindlæg
    Hvad hedder den metoder, når man bygge på andres eksperimenter? Jeg har ikke lavet et eksperiment og bygger kun min teori på hvad andre har lavt af ekperimenter, derfor ved jeg ikke hvilken metode jeg har brugt i fysik. På forhånd tak :)
  • Hypotetisk deduktiv metode

    Forumindlæg
    Hej er der nogen som ved hvordan man kan koble den hypotetisk deduktive metode på sætningen p=m*v, har om rumkapløbet (historie - Fysik) eller evt. nogle andre metoder som jeg kan bruge når jeg skal fremlægge til den mundtlige eksamen?
  • Omregning fra joule til kWh

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal i fysik lave en opgave hvor jeg skal omregne 288000 joule til kWh. Jeg ved at det giver 0,08 kWh, fordi jeg brugte en converter, men jeg ved ikke hvordan man kommer frem til resultatet. Venlig hilsen Julie
  • Stråling og stof | Halveringstykkelse, stofpassage

    Forumindlæg
    y-stråling med energien 3,0 MeV har den lineære absorptionskoefficient 0,10 cm^-1 i aluminium.a) Beregn halveringstykkelsenb) Hvor stor en del af strålingen kan passere 2,0 cm aluminium.Opg. 4.4 s. 172 i Fysikkens verden 2

Søgninger relateret til fysik rapport DENSITET