Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 15001 til 15020 af 152758
-
lidt hjælp!
ForumindlægHej!Er der ikke nogen som kan hjælpe mig med at lave disse opgave. Jeg er lige begyndt på kemi på VUC så jeg er ikke helt på toppe med det.Jeg har lavet opgave 1 og afstemt reaktionen i opgave 3 men alt det andet kan jeg ikke helt finde ud af. Håber at der er nogen som kan hjælpe mig. Opgave 1)Be... -
reducer
Forumindlægnogle der kan hjælpe med at reducer: (1/a+1/b)/(a+b) -
reducering
Forumindlægnogle der kan finde ud af at reducer : (1/a+1/b)/(a+b) -
Forkort af brøk
ForumindlægHej alle i kloge hoveder. jeg har siden i går siddet med en matematik opgave, men har bare ikke kunne finde ud af den på nogen måder. det handler om at forkorte en brøk som er: ax^2-(a^2+a)x+a^2/2x^2-2(a-1)x-2a jeg vil være så taknemlig hvis nogle kunne hjælpe mig med at løse den. På forhån... -
karakter klagning...
Forumindlægjeg har fået årskarakter, og har fået 10 i skriftlig fysik, hvilket jeg synes er urimeligt. Jeg har fået 11 for alle mine fysik afleveringer i år, måske undtagen en og 10 pil op til termin, burde jeg så ikke få 11 i skriftlig fysik?I den sidste standpunkt periode, fra februar til nu, har jeg afle... -
Fra HF til STX?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg står i en meget svær situation lige nu. Jeg går i 1.hf på et gymnasium, men havde i sommerferien fortrudt mit valg, jeg kunne ikke ringe op til kontoret og få det ændret, da der var lukket. Da sommerferien var slut gik jeg op til kontoret, men de sagde at der ikke var fle... -
Regler vedr. HF
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg droppede for nogle år siden ud af 3.g. pga. nogle personlige problemer, men har nu valgt at læse op igen på VUC. Da jeg allerede har en del afsluttede eksaminer fra stx, går jeg på HF enkeltfag. Jeg er nu kommet i tvivl om de gældende regler omkring "Bonus A reglern... -
Lettere afstemning af reaktionsskema
ForumindlægHej, Jeg har brug for at få bekræftet at disse afstemninger af reaktionsskemaet er korrekte: a) CH4+H2O --> CO+H2 Denne har jeg afstemt således: CH4+H2O --> CO + 4H2 b) CO+H2 --> CH3OH Denne har jeg afstemt således: CO+2H2 --> CH3OH c) H2+N2 --> NH3 Denne har jeg afstemt... -
Haster opgaver om syre - skal afleveres i aften
ForumindlægHej Jeg har fået følgende opgave i kemi, som jeg simpelhen ikke kan finde ud af. Nogen der kan hjælpe??? 315 mg af en ukendt syre opslæmmes i ca. 50 mL demineraliseret vand. syren tittares med en 0,100 M NaOH indtil ækvivalenspunktet, der viser sig af være ved 22,8 mL a) beregn syrens molare m... -
hjælp jeg skal til eksamen...
ForumindlægJeg skal til eksamen i kemi i næste uge, er der nogen der har noter til kemi på b-niveau? Så vær sød og hjælp mig. -
karakter spørgsmål
Forumindlæghej, hvis man f.eks. i 1g. har haft kemi på C og i 2.g vælger det på B, kommer årskarakteren i kemi fra 1g. til at tælle med i snittet? -
Eksamen !
ForumindlægDa jeg skal til eksamen i kemi (B), kunne jeg godt bruge nogle generale noter inden for Kemi, altså bare nogle noter for det hele. -
antal betydende cifre?
ForumindlægJa, jeg har en aflevering i kemi for til .. meget snart xD Her skal vi overveje antal betydende cifre i vores besvarelser. (: Hvordan med det og cifre i kemi? Hilfe! xD -
Forskel
ForumindlægEr der nogen der vil forstælle mig hvad forskellen mellem fysik og kemi er? Jeg har fået det indtryk at fysik er meget matematik og kemi er meget med forsøg og formler. -
Begrænsninger ved nat.vid. fag
ForumindlægHej Jeg skriver i kemi og billedkunst. Hvilke begrænsninger er der i kemi (brugt induktiv + hyp.deduktiv metode)? -
hjælp til problemformulering
ForumindlægHej er der nogen der har gode problemstillinger til emnet: Liv i universet. Der skal være et med: - fysik og kemi - Kemi og matematik - matematik og fysik -
Enzymkinetik og Lambert Beers lov!!
ForumindlægHej allesammen, Er der en kemi studerende eller en kemi ekspert som kan hjælpe mig med resultatsbehandling af forsøget "Stivelsesnedbrydning af enzymet Termamyl"?? På forhånd tak -
Hjælp til at forstå!!
ForumindlægHej jeg vil gerne have hjælp til at helt forstå hvad der sker i denne opgave… Dette oplyses: f(a)= x^2 => f’(a) = 2x jeg skal nu finde den lineære tilnærmelse hvor man bruge denne formel Delta (a) = f(a+dx)-f(a) Ved at indsætte oplysningerne i denne formel får man Delta (a )= f(x^2+dx... -
mængde matrix
ForumindlægFor ethver a tilhørende R betragtes matricen: S(a) = a 1 a+1 1 a 1 a 1 1-a L = {a tilhørende R | S(a) er regulær/invertibel} Bestem mængden L. Hvordan griber jeg det an? -
Reduktion
ForumindlægHej Jeg skal reducer en opgave som hedder a^3/a^3+a^2b + b/a+b Nogle idéer til hvordan man gør dette? På forhånd tak
