Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15021 til 15040 af 23609
-
Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?
ForumindlægHeej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre .. -
Diff Cos^2
ForumindlægHej I forbindelse med fysik, skal jeg finde den afledte af I=I0*cos2(x) altså matematisk d/dx(I0*cos2(x)) Hvad er den? Jeg er doven og min TI89 er gået tør for batterier. -
Atomer og stråling
ForumindlægHej jeg skal op til mundtligt fysik i 9 og har brug for lidt vejledning til en nem disposion over: - Atomer, stråling og radioaktivitet. bogen vi har hedder Ny prisma 9 og emnet hedder "Partikler med fart på" Håber der er nogen der kunne hjælpe mig? -
vol-procent og vægt-procent
Forumindlæghej jeg skal snart op i fysik, har et spørgsmål inde for alkohol: hvis jeg skal beskrive hvordan man ud for ren ethanol og vand kan lave blandinger med koncentrationer på: 40 vægt procent og 40 vol. procent hvordan skal jeg så gøre ? // Nanna -
Syre,Base & Basiske.
ForumindlægHej , jeg skal op i fysik og kemi imorgen, det der 9 klasse. Hvis jeg kommer op i Syre, Base eller det basiske, Hvad skal jeg sige ? .. jeg er helt blank.. ved ikke hvad jeg skal sige ? og hva jegskal starte,med + evt. har i nogle gode ideer, til forsøg ? På forhånd tak :D -
brokobling
ForumindlægJeg sidder med en opgave i fysik, som jeg ikke kan komme videre med. er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget om brokobling? min opgave lyder nemlig sådan:Hvordan laver man en brokobling? -
Opgaverne fra den røde bog KEMI
ForumindlægEr der nogle der har lavet opgaverne1,2 + 3,2 + 6,10 fra den røde bog som hedder "Opgaver kemi"Jeg er total på røven, sidder med mat og fysik aflvering, så hvis der nogle der har lavet de opgaver i kemien vil jeg blive meget glad..på forhånd tak -
tyngdepunkt
Forumindlæghej sp. jeg har et lile fysik problem som jeg håber at i vil hjælpe mig med. Jeg skal bestemme tyngdepunktets beliggenhed ( x ; y ). Alle mål er i mm, og pladen har en tykkelse på 10 mm, og hele pladen vejer 2.2 kg håber i vil hjælpe. :-) -
Coulombs lov
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i fysik som den anden sidste eksamen inden huen, på mandag... Et af emnerne er radioaktivitet - og jeg forstår intet af Coulombs lov... Er der nogen der kan forklare mig den/det sådan at jeg kan forstå den? -
Disposition - radioaktivitet
ForumindlægHvad er værd at fortælle til eksamen (3.g) i fysik, hvis man trækker radioaktivitet? - Indledning - Hvad er radioaktivitet - Kræfter i kernen - Ustabilitet - Alfa - Beta - Gamma - Aktivitet Hvad mere SKAL man bare fortælle? Håber på hurtig hjælp da eksamen er i morgen!! -
afstandsbestemmelse
Forumindlæghej alle. forbereder mig lige til fysik eksamen. nogen der ved noget om: afstandsbestemmelse til stjerner afstandsbestemmelse på jorden afstandsbestemmelse til nærmeste stjerner afstandsbestemmelse til fjernere stjerner og galakser afstandsbestemmelse ved hjælp af rødforskydning Kunne virkeli... -
Hvad sker der med et batteri nr man tilslutter det til et kredsløb
ForumindlægJeg har et spørgsmål der lyder således: forklar formlen U_pol=U_0-R_i*I), og forklare fysikken bag. Dvs.: Hvad sker der med et batteri nr man tilslutter det til et kredsløb. håber nogle kan hjælpe, da jeg simpelthen ikke selv kan finde et sar -
Færrest skriftlige afleveringer? Elevtid?
ForumindlægNogen der ved hvor meget disse forskellige fag har af elevtid? Altså hvilke har færrest skriftlige afleveringer? Biologi B Idræt B Fysik B Mediefag B Naturgeografi B Religion B Tænker umiddelbart Idræt B? -
Ideale gasser P*V/T
ForumindlægHej derude, Jeg har et spørgsmål om ideale gasser i fysik: En formel siger sådan her: P*V/T = konstant Jeg forstår ikke hvordan denne kan være en konstant? Hvad menes der med det? Håber virkelig nogen kan hjælpe! -
haster lidt
Forumindlæghej! jeg ville gerne spørge om hvordan afbræning af sprit foregår? og hvordan man påviser CO2 og H2O? Der står der skal bruges Oxygen? findes det ikke i luften? Undskyld, det lyder måske alt sammen dumt, men fysik er ikke min stærke side(: tak på forhånd -
potentiel og kinetisk energi
ForumindlægHej med jer Jeg skal til eksamen i fysik omhandlende kinetisk og potentiel energi. Man bruger billedet der viser en bil på vej op ad en bakke. Halvejs på bakken er den kinetisk.. Det er lidt indviklet, men er der nogen der har forståelse for sammenhæng mellem de to energiformer? mvh. humanisten -
Propel
ForumindlægHej! Jeg er i gang med et fysik projekt! Jeg skal forklare hvorfor at en propel med 3 vinger i forhold til f.eks 7 vinger, puster en større volumen/med større vindhastighed.. Jeg ved det ikke, nogen der kan hjælpe mig? Tusind tak - Jennifer -
Syre, base, salte, kalk og vand
ForumindlægHEJ ALLESAMMEN jeg skal op i fysik imorgen og kan trække: - Fresmtilling af syre - Fremstilling af base - Fremstilling af salt - Vand - kalk hvad kan jeg lave af forskellige forsøg til disse emner?? -
Tycho Brahes måleinstrumenter
ForumindlægHej :) Tycho Brahe havde sit observationssted, Stjerneborg. Er der nogen som ved hvilke måleinstrumenter han brugte? Eller har du nogle andre instrumenter som kunne være gode at komme ind på, når jeg skal fortælle om måleinstrumenter, til min fysik eksame. Hilsen Anne. På forhånd tak :) -
Naturvidenskabelige verdensbilleder
ForumindlægHar lige trukket spørgsmål til fysik-eksamen imorgen, - jeg skal give en præsentation af de observationer vores af vores omgivelser, som et naturvidenskabeligt verdensbillede skal forklare. Nogen der har idéer til, hvad jeg kan snakke om? Alt hjælp kan bruges!
