Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 15021 til 15040 af 65693
-
Fysik eksamen c - bølgeligning
ForumindlægHej alle Sidder mit i en 24 timers eksamen i fysik om lys. I min bog står der: "Man kan vise at en bølges hastighed v er lig med dens frekvens gange bølgelængden: lambda*f=v. Nedenunder står der: Af figuren kan vi se, at det tager bølgerne 0,030 s at bevæge sig 6,0mm. Heraf beregne... -
Mundtlig eksamen (forklaring på ødipuskomplekset)
ForumindlægHej. jeg skal meget snart til FSA dansk mundtlig eksamen. (det er prøveform B, så jeg skal forberede mig hjemmefra). Jeg har en tekst("tårer"), som handler om en mor der ikke vil give slip på sin søn. Jeg har hørt en lille smule om moderbindinger og ødipuskomplekset.. som er ret relleva... -
Forberedelse til eksamen i morgen
ForumindlægHej Studieportalen Jeg står og skal til eksamen i morgen, og har tidligere på året haft en prøve i et tidligere eksamensæt. Jeg har fået resultatet af prøven og nu har jeg forsøgt at rette nogle af de tidligere fejl jeg havde, men føler stadigvæk der er et par ting jeg mangler. Det kunne være ... -
Samf (c) - Eksamen
ForumindlægHej derude, Jeg sidder og læser til samfundfag eksamen på c-niveau. Jeg har problemer med modellen kaldet "Den Klemte Velfærdstat". Vi har de tre klemmer/problemer: - Forventingsklemmen - Omkostningsklemmen - Popularitetsklemmen Altså, jeg kan godt se hvad problemet er med Omkostni... -
Fysik/Kemi forsøg til eksamen
ForumindlægHeij :) Jeg skal op til fysik/kemi eksamen (9. klasses niveau) her på torsdag og jeg er gået lidt blank angående forsøg.. Jeg kan trække et spørgsmål indenfor disse emner; Syrer & Baser Magnetisme Induktion Transformation Kernefysik Radioaktivitet Jeg ville gerne høre om i har nogle forsla... -
HASTER: Samfundsfag B eksamen
ForumindlægHej alle der kan hjælpe Jeg har lige været oppe i dag og trække et emne til min 24 t samfundsfag B eksamen. Overskriftten lyder sådan her: Tema: Velfærdsdanmark - ideologi i en politisk virkelighed? Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg griber dette an Skal jeg selv komme med hovedspørgsmålene til... -
Dumpede Eksamen c niveau
Forumindlæghej har lige været oppe til eksamen i samfundsfag c. Fik desværre 00 så dumpede, var oppe i veldfærd og Finanskrise, men forstår ikke rigtig hvordan jeg kunne det da jeg gjorde rede for teksten og kom med de forskellige begreber. Fik af vide det var fordi der var 2 ting jeg ikke helt havde haft ... -
skriftlig eksamen: opstil en model
Forumindlæghej nu har jeg været til skriftlig eksamen og der er en af spørgsmålende uden hjælpe midler som jeg undrede mig over om det var rigtigt eller ej spørgsmålet lyder: " i 2005 var en familiens elforbrug 4770 kWh. i de følgende år faldt familiens elforbrug med 2 % pr. år. indføre passende beteg... -
Fysik/kemi eksamen
ForumindlægHej :) I morgen er sidste dag i læseferien op til min fysik/kemi eksamen og jeg går og overvejer om det ikke ville være en god ide at tage hen på skolen og lave nogle forsøg som jeg føler mig usikker i. Jeg føler selv, at jeg har godt fat om den teoretiske del. Spørgsmålet er bare, om jeg skal... -
Spørgsmål -1årigt A-eksamen
ForumindlægHej!Læser til min sidste eksamen :-) og der er derfor dukket nogle spørgsmål op, håber du vil hjælpe!___________________________________________1) Vektorregning i plan:Til bevis af formlen cos(v) mellem to vektorer, bruges følgende omskrivning, hvilken jeg ikke kan forstå:|a-b|^2 = (a-b)^2hvor ... -
Matematik lærer til 3.ger
ForumindlægHejsa jeg er en pige fra indre vesterbro som er utrolig interesseret i at finde en matematik lærer eller et kursus eller lignende hvor jeg kan få ekstra undervisning. kender du til noget eller kender du nogen der kan hjælpe mig må du meget gerne svare på indlægget. og jeg betaler mig gerne far d... -
7. klasses matematik opgave
ForumindlægHej , min søn er gået i stå med denne matematik opgave. Håber der er nogle som kan hjælpe : Opgave 2: Hvilke tal t opfylder, at: a) 20 ≤ t ≤ 40. både 3 og 6 går op i t og 7 går op i (t-1). t = ? _____________ -
Terminsprøve matematik - forberedelse??
ForumindlægHej! jeg skal til terminsprøve for 8.klasse her d. 23-24. Jeg er ikke bekymret for mit dansk, men har rigtig svært ved matematik! Så er der nogen der ved hvilke forberedelser jeg kan lave inden for færdighedsregning og problemregning??? selvom jeg godt ved det er svært at sige på forhånd, da ma... -
Matematik Noter eller råd
ForumindlægHej. Derude. Jeg skal til terminsprøve på mandag og dertil kunne jeg godt bruge nogle noter eller gode råd, da matematik ikke er min stærke side Jeg går forresten i 9.kl :) håber nogle vil hjælpe. -
Repetetion af 1.g matematik
ForumindlægVi har fået en matematik aflevering her i 2.g som handler om repetetion i forhold til det vi lærte i 1.g Her er opgaven: http://tinypic.com/r/2i7bwoz/8 Det er lykkes mig at løse opgave a, da det bare var en forklaring af hvad a og b var i en lineær funktion Dog kan jeg ikke kom helt rundt om o... -
Noter til mundtlig eksamen biologi C
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om hvilke noter, man må tage med til eksamen i biologi C. Må man godt tage noter, man har skrevet i forvejen, ind i eksamensrummet eller må man kun tage de noter med, som man har nået at skrive i forberedelsestiden? -
Nyt materiale til AT inden eksamen!!!
ForumindlægHej jeg er kommet i den situation at jeg ikke har fundet noget nyt materiale til min AT-eksamen imorgen Det skal lige siges at jeg har om "Pesten i europa" PLEASE JEG BER' JER HJÆLP!!! -
Fransk Eksamen - Gloser til billede-del
ForumindlægHej! Er der tilfældigvis nogle der ligger inde med nogle standart sætninger el. lign. der kan bruges til fransk eksamen til billede ? Fx. A droit il y a ... Så må det meget gerne sendes til mig på mail eller smidde det ind her: [email protected] -
Eksamen Folkeskolen - Naturfaglig Prøve - Forsøg
ForumindlægHej. Vi skal til eksamen om noget tid og jeg mangler et forsøg til mit emne Vejr og Klima. Mine hovedpunkter er hvordan klimaet påvirker os. Nogen der har en god idé til et forsøg? Uddyber gerne. Tak! -
Eksamen Folkeskolen - Naturfaglig Prøve - Forsøg
ForumindlægHej. Vi skal til eksamen om noget tid og jeg mangler et forsøg til mit emne Vejr og Klima. Mine hovedpunkter er hvordan klimaet påvirker os. Nogen der har en god idé til et forsøg? Uddyber gerne. Tak! (Har oprettet 2 gange pga. kategori)
