Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15061 til 15080 af 27496
-
Kemisk ligning
ForumindlægHej, Jeg skriver en fysikrapport der hedder "H+-ioner i bevægelse", og jeg skal skrive den kemiske formel for hvad der sker når der bliver sat strøm til pH-papiret. Er der nogen der kan hjælpe?:) Hvis filen ikke kan ses, så kan den findes på google billeder under "H+-ioner i bev... -
Hjææælp !!!
ForumindlægOpskriv et afstemt reaktionsskema for den reaktion der sker når man blander en opløsning af natriumsulfat (Na2SO4) og en opløsning af bariumnitrat (Ba(NO3)2). Hvordan udregner man det ? Tak på forhånd :-) -
Henfald af radioaktivitet
ForumindlægHvordan finder man den teoretiske halveringstid for Pa-234? Den fremkommer som et resultat af to henfald fra U-238 (uran familien), og Pa-234 henfalder ved beta stråling. Hvordan er det man finder den teoretiske halveringstid, den eksperimentielle er T1/2=74,37? Hvis man skal opskrive en henfa... -
Ingen der ved noget om neutralisering i hverdagen!?
ForumindlægKan det virkelig være rigtigt at ingen online kan hjælpe mig med neutralisering i hverdagen? Det haster faktisk og jeg kan overhovedet ikke finde noget som helst :( HJÆÆÆÆLP!!! Spørgsmålet er meget simpelt:"hvad bru... -
Ligevægtsystem
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med følgende spørgsmål? I hvilken retning sker der forskydning, når vi hæver temperaturen? Når vi sænker temperaturen? Afgør på grundlag heraf, om reaktionen mellem Fe3+ og SCN- (reaktionen mod højre) er exoterm eller endoterm. -
Kemisk apparatur
ForumindlægVi har fået noget for i fysik vi skal nævne nogle ting i en krydsordopgave og jeg har ingen idé til hvad jeg skal gøre og det har mine venner heller ikke. -
F/K afgangseksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal op til en prøveeksamen i f/k i næste uge, og selvom det "bare" er en prøveeksamen, vil jeg selfølgelig stadig gøre det bedst muligt! Jeg har nogenlynde styr på de emner jeg skal op til (magnetisme, syrer & baser, luft), men da vi har en lærer som ikke har fortalt o... -
AMALGAM
ForumindlægHej folkens er der ikke en venlig sjæl, som kan forklare mig kort og grundigt hvad amalgam er? har søgt på nettet men det var ikke det store hjælp. tak på forhånd! :) -
Naturlige logaritme eller ti tals logaritmen
ForumindlægSidder og udregner pKs = -log(Ks) og har kørt den igennem to forskellige lommeregner og får to forskellige tal. -log(2.22*10^-4) = 3.65 (Ti tals) -log(2.22*10^-4) = 8.4 ( naturlige ) Hvilken en skal der anvendes? -
Gymnasium og Universitet
ForumindlægHej Jeg har lige et par ting jeg vil spørge om. 1) Hvis man har valgt hhx efter 9. klasse, kan man så stadig vælge noget andet i universitet? f.eks litteratur, historie eller humaniora? 2) Er der egentlig idræt på hhx ? -
SOx eller SO2
ForumindlægJeg hved ikke hvad SO2 eller SOx er -
Konduktometrisk titrering af en syreblanding
ForumindlægJeg sidder ved min computer og skriver en rapport i kemi, som jeg så at sige godt kan finde ud af. Bortset fra et spørspål...Rapporten hedder, som overskiften siger, "konduktometrisk titrering af en syreblanding", og jeg tror(håber), at der måske er en af jer som har lavet den rapport.J... -
Naturvidenskabelig uddannelse med en HHX
ForumindlægHej Jeg blev HHX student her i sommers men er blevet meget interesseret i fysik og vil derfor gerne tage en bachelor i fysik. Mit problem er bare at jeg ikke har haft hverken fysik eller Kemi på handelsskolen og skal bruge det for at komme ind på den fysik linje jeg gerne vil. Desuden skal je... -
At blive god til mat?
ForumindlægJeg skriver på baggrund af nogle aflagte prver gennem mit første år på Gym (STX) med Mat. A. Problemet er, at jeg ikke har fået over 4 og har endda fået 00 den ene gang! :-( Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg kan blive bedre! Har i et par gode råd, tips, hvad som helt? Har tænkt på at læse... -
Valg af fag
ForumindlægHej alle Jeg kunne virkelig godt bruge et råd. Jeg er midt i 2.g, det vil sige første årgang på den nye gymnasiereform, og skal nu til at vælge de sidste fag. Da jeg startede på gymnasiet valgte jeg en studieretning med Samf A, Mat B og Naturgeografi B. Efter min start i gymnasiet er interessen g... -
2. prøveforsøg - Skal jeg vente et år?
ForumindlægHejVar oppe i kemi B igår og fik 9. Egentlig er 9 en fin nok karakter og faktisk er det også det samme som jeg fik i årskarakter (hvilket flere incl mig selv dog mente var for lavt). Men jeg ærgrer mig alligevel rigtig meget. For jeg havde knoklet en del for at forbedre min karakter her til eksam... -
Generelle spørgsmål
ForumindlægOkay! Det er nu jeg har brug for nogen rigtig kemi eksperter derude!Jeg skal op her på tirsdag og der er lige et par ting jeg må ha fat i, som jeg håber nogen af jer derude kan svare på:Hvad gør OH-gruppen funktionel og hva betyder det at den er funktionel.Hvad er et polyamid, kender godt dens ke... -
Spørgsmål vedr. reaktion mellem dibrom og kobber
ForumindlægJeg sidder og forbereder alle mine rapporter til jeg skal op mandag. Jeg er så stødt på noget jeg slet ikke fatter i Kemi hvor vi har lavet en journal hvor vi skal undersøge den kemiske raktion mellem et metal og et ikke metal. I nr 4 i fremgangsmåde hvor man skal fordele væsken i to reagensgl... -
Hæælp - haster med rettelse af abstract
ForumindlægHey, mit SRP skal afleveres imorgen. Pls skriv hvis der er nogen fejl. Kommafejl? Anything? This paper introduces the social classes in the nineteenth century and examines the possibility of mobility between the classes. First the industrial revolution is accounted for. It showed large radical ... -
SKRÅ KAST - hastighedkvadratisk luftmodstand HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP om emnet det skrå kast: jeg er igang med at lave en model af et kast hvor luftmodstanden er modsatrettet bevægelsesretningen og størrelsen er propotional med kvadratet af farten... Jeg er vha. min fysikviden kommet frem til følgende: Newtons 2. lov: =F...
