Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 15101 til 15120 af 42938
-
SI-enhed
Forumindlæghej jeg er i gang med at skrive historieopgave om den franske revolution. i min indledning vil jeg blandt andet skrive om, at den franske revolution selv er grundlaget for vores SI-enheder. måske lyder det lidt mystisk.. men hvordan skal jeg forklare/skrive hvad en SI-enhed er for min historielærer? -
Sætning
ForumindlægJeg har en fransk aflevering for, og jeg er ret i tvivl om hvordan man ville skrive "Jeg lægger mig til at sove/jeg går i seng" på fransk. Jeg har brugt translate, men tør dog ikke at putte det ind i mit dokument, da jeg har lidt af en følelse om det ikke er rigtigt Hvis der er nogen af... -
Modalverber/hjælpeverbummer
ForumindlægMin opgaver lyder således: 3. Modalverberne kan både: a) - fungere som ”hjælpeverber” til andre verber og b) - optræde alene. c) Kommentér hvordan verberne bøjes eller ikke bøjes, når de bruges i hhv a) og b) 4. Giv mindst fem eksempler både på a) og på b) dvs ti alt... -
Frankrig i 1700-tallet
ForumindlægHej :-) Jeg har netop læst én af de sidste lektioner i historie i 3.g som omhandlede enevælden, oplysningen og Frankrig i 1600-1700-tallet. Da jeg får 12 i stanpunkt, vil jeg gerne opretholde dette til årskarakteren og har nu undret mig lidt over, om der er nogle håndgribelige eksempler på den d... -
Skriftlig engelsk
ForumindlægEr der nogen, der var op i skriftlig engelsk årsprøve/eksamen B-niveau sidste år? Som evt. kunne sende mig opgaven, som jeg kan læse igennem? Vil være til stor hjælp :) -
Gamle mat prøve på emu?
ForumindlægHej, jeg har prøvete at lede rundt på emu, efter nogle gamle prøve til eksamen, men kan ikke rigtig finde dem. Er der nogen der evt, kunne sende et link hvis de havde fundet dem? Ville være en stor hjælp :) -
Jura - et par spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg er på vej til at blive student denne sommer og overvejer lige nu fremtiden. Den nærmeste fremtid er fastlagt og jeg skal arbejde med forsikringer de næste to år som forsikringselev, for at få noget erhvervserfaring. Men min plan er stadig, at jeg vil søge ind på jura-studiet, når... -
3. år Mdt. ialt.
ForumindlægKom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g? -
Hjælp Matematik
ForumindlægHej Jeg skal nemlig op i mundligt eksame i matematik og jeg har nemlig lavet en amortisationsplan under denne spørgsmål:" Ida har et ønske om at skylde maksimalt 1500 000 danske kr. om 10 a°r. c) Undersøg, om finansieringen af de to lejligheder opfylder dette ønske." Jeg fandt ud... -
amour
ForumindlægHey jeg har en vininde der er flyttet til Frankrig, og vil syper gerne sende nogle franske ord ned til hinde. men jeg kan ikke det der liner fransk. er der en der kan hjælpe med at oversætte min lille hilsen til fransk? "Hey Søde, håber du har det rigtig godt og har haft en fantastisk føds... -
Grammatik
ForumindlægHvordan siger man "Han siger det" på fransk ?? -- altså "Il dit _____" Hehe overskriften ved jeg så ikk helt om passer til dette -
Dagbogsindlæg!!
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp til en dagbogsindlæg, da jeg ikke ved hvordan jeg skal starte. Jeg har virkelig brug for noget hjælp undervejs, da jeg skal aflevere den på fredag. Altså vejledning og råd, ti hvordan jeg kan komme godt igang og have en god skriveprocess. Mvh Isabella -
Erhvervsøkonomi
ForumindlægHey...Jeg vil høre om der nogle der går eller har gået på HHX som har nogle gamle Erhvervsøkonomi B eksemnsopgaver??Hvis ja vil i så ikke være sød at tilføje dem..Jeg har ledt meget på nettet, men kan ikke finde nogle steder hvor man kan finde gamle Erhvervsøkonomi B eksemnsopgaver. Er der nogle ... -
gamle eksamner
Forumindlæghey...Er her nogle der kender en adr, hvor man kan hente gamle skriftlige eksamner på b-niveau?På forhånd tak.. -
eksamensspørgsmål i psykologi
Forumindlæger der en der ved, om man kan finde nogle eksamensspørgsmål + tekster i psykologi et sted på nettet? -
Verdensbilleder
ForumindlægJeg skal være i stand til at tale om Verdensbilleder i næsten 8 minutter... Jeg skal fortælle om udvikllingen fra Ptolemaios til Kepler... Har virkelig ingen ide, om hvad jeg skal sige i så lang tid1 Nogle ideer til, hvad man kan sige og evt. perspektivere til? Evt. har nogle gode links? AL hjælp... -
En sidste hjælp?
ForumindlægMangler kun 2 opgaver, så har jeg lavet alle udenhjælpemidler til standardforsøg. Mangler e) og f) nogle hints? -
International økonomi
ForumindlægHej. Er der en, der ved, om vi fører en stram eller lempelig pengepolitik og finanspolitik i Danmark? Hvordan har de været de sidste par år?? Tak på forhånd. -
Anacharsis noter?!
ForumindlægHej Skal snart op i oldtidskunstskab og ville høre om der var nogle som lå inde med nogle gode noter til "Anacharsis"? -
Hvad kalder man uddrag fra NT?
ForumindlægHej. 1. Hvis man nu får en tekst til eksamen fra NT (det kunne for eksempel være korsfæstelen), hvad kalder man sådan en tekst? Jeg skal ikke kalde den 'et uddrag fra Biblen' vel? Er det en myte, prædiken, forkyndelse? Det ville være utrolig dumt at begå sådan en katastrofal fejl til si...
