Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 15101 til 15120 af 33566
  • IKKASØJLER - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har nogle problemer angående nogle spørgsmål til biologi. Det handler om Ikkasøjlerne. Jeg kan ikke finde de informationer, som skal til for at besvare disse spørgsmål. - Hvordan arbejder forskere for at få viden om ikkasøjlerne? - Hvorfor kan mikroorganismer fra ikkasøjlerne være gode ...
  • Haribo og guldbar-problem!

    Forumindlæg
    Hey folkens! Jeg har fået en problemregning som jeg selvfølgelig skal svare på. Desværre giver den lidt problemer, da jeg sagtens kan finde svaret men ikke kan forklare hvordan. Hjælpe?? Max har købt 3 poser haribo-slik og 2 guldbarre til 52 kr. Knud har købt 4 poser haribo-slik og 1 ...
  • ligninger

    Forumindlæg
    har brug for hjælp med disse
  • Afgangsprøven 2014

    Forumindlæg
    Hej 9. Klasser! Andre der ligesom mig har trukket jeres udtrækningsfag i dag? Hvad har i trukket og er i tilfredse? Mundtligt tysk og skriftlig Geografi, ikke ligefrem tilfreds med det tyske..
  • stamfunktion

    Forumindlæg
    hvad er stamfunktionen til: f(x)=4x5−2x2+x−8
  • Hjælp søges

    Forumindlæg
    f(x)=2x^3-7x^2-5x+26 beregn den afledede til f. beregn hældningen for tangenten når x=3 beregn hældningen i punkt(3,f(3)) øh jeg har brug for hjælp til denne opgave
  • Afsætning - A og International økonomi A

    Forumindlæg
    Hej! Jeg overvejer at tage på HHX som min ungdomsuddannelse. Jeg har tænkt over studieretningen Afsætning og International økonomi, begge på A niveau. Problemet er at jeg ikke ved hvad de går ud på. Nogen som kan forklare mig lidt om studieretningen? Er det meget matematisk eller hvordan? Det vil...
  • det skrå kast

    Forumindlæg
    hej sp Jeg har et spørgsmål mht. min opgaveformulering til min SRP. I forhold til andet spørgsmål, vi i råde mig til at udlede kasteparablen og teorien for det skrå kast hver for sig? For jeg havde tænkt på at gør rede for x- og y-komposanten hver for sig og derefter udlede kasteparablen. Desud...
  • Procent

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at finde procent boksplot, men jeg kan simpelhen ikke komme til et endeligt svar. Lige ud fra hvad jeg TROR, mener jeg det er 50%, men jeg er fuldstædig usikker. Nogen der kan hjælpe! Bilede er vedhæftet.
  • Snit for at komme på HHX?

    Forumindlæg
    Hej.. Hvad skal man have i snit for at komme på hhx? lige nu ligger mit snit på 6,8. På forhånd Tak! :)
  • Ulemper og fordele ved at bruge matematiske modeller

    Forumindlæg
    Hej derude. Hvilken fordele og ulemper er der ved at bruge matematiske modeller?
  • definitionsmængden og værdimængden

    Forumindlæg
    Hej, Hvordan finder man definitionsmængden og værdimængden?
  • Dm og Vm af y = sin(x)

    Forumindlæg
    Jeg ved ikke hvordan man finder Definitionsmængden og værdimængden af y = sin(x)
  • cosinus og sinus definition

    Forumindlæg
    Hej SP Er der nogen som kan hjælp med besavr følgende spørgsmål ? Hvordan definerer man cosinus og sinus vha. enhedsvektor eller enhedscirklen. Gerne med pædagogisk forklaring Mange tak på forhånd!!
  • Jeg ved virkelige ikke hvilket begreb der er tale om

    Forumindlæg
    Hvilken værdi i renteformlen er de 15.000 kr. og hvad er det matematiske begreb for værdien? Begrund dit svar ved at definere begrebet
  • reducerer udtrykket

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe med denne her opgave 10*a * b^5 / 5*a*b^2
  • Hvor finder jeg hjælp til linære funktioner?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der ved hvor man kan blive klogere på lineære funktioner? Jeg har overvejet at bruge studienet.dk. Noget i kan anbefale?
  • Problemløsning - valg i Danmark

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave!! Ville i ikke hjælpe og forklare alle opgaverne?? Og ja der er en der har svaret, men jeg forstår det ikke.
  • Opg. mangler hjælp til disse opg. gerne inden i aften..

    Forumindlæg
    1. a) 225 88 Ra beta- radioaktivt Opskriv henfaldsskemaet for denne kerne. (225, skalvære hævet, mens 88 skal være sænket, den kunne ikkehelt skrive det i dette program)b) Formlen for calciumhydroxid er Ca(OH)2.Beregn den molare masse for calciumhydroxid.c) I en cola måles pH til 2,7Bestem (H3O+)...
  • Kæmpe problemer med Differentialligninger og Integraler!!!!!!!!!!

    Forumindlæg
    Hey Hvem kender en god guide til lære hvordan man integrerer og løser differentialligninger! Gode noter kan også brugesmvhZAABI