Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15141 til 15160 af 33650
-
Optagelse.dk gennemsnit
ForumindlægHej SP, Skal til at søge videregående uddannelse, og dette skal jo gøres over Optagelse.dk. Dog kan jeg ikke se mit gennemsnit i det grå felt, under fanen "Adgangsgrundlag" - og dette kan jeg ikke forstå, da jeg har afsluttet STX, og da mit eksamensbevis også ligger derinde. Hvordan ka... -
Eksamen!
ForumindlægHej med jer :-) Jeg er snart student og kunne godt tænke mig at se, hvordan et eksamensbevis ser ud for STX.. Er der en en venlig venlig sjæl, der har lyst til at tage et billede af sit eksamensbevis og sende mig det? :-) Er man ikke tryg ved det kan man jo altid redigere og få navnet væk :-) Håb... -
reduktion - sætte uden for parentes
ForumindlægHej, jeg har skullet finde den afledede funktion for (STX Mat AB, opgave 3115(6) ) Jeg har fundet den til Dette er da også korrekt i følge facitlisten, men funktionen er i facitlisten yderligere reduceret til: Jeg kan sagtens se at kan sættes uden for parentes, men jeg forstår ikke h... -
Eksamenssæt
ForumindlægHej, Jeg skriver angående matematik sættene fra 2021 (A, stx), da jeg skal til eksamen her til sommer, vil jeg rigtig gerne kunne øve mig, men da jeg ikke har adgang til sættene, men kun løsningsforslagene, er det lidt vanskeligt at få forberedt mig. Er der mulighed for at, nogle kan sende sætten... -
Forbedre sit gennemsnit HTX ?
ForumindlægNogen som ved om man kan forbedre sit gennemsnit på htx, ved at lade vær med at dukke op til den sidste eksamen. For at suplere med andre fag eller tage fag om. Jeg ved at det kan lade sig gøre på stx, men ved ikke helt med htx da man har nogen "specielle" fag -
Hjælp til AT
ForumindlægHej Jeg er på brobygning på stx, hvor vi så skal lave AT- Almen studieforberedelse. Vi har emnet berømmelse & berømmelsens pris. vi har valgt problemstillingen at, kan man blive psykisk klar til at blive berømt?, det er ret svært at finde materialer og kilder til det eller evt film/dokumenta... -
Huen
ForumindlægHej alle ;) Jeg elsker skole, men har et gennemsnit på 0,8. Jeg afslutter min STX til sommer, men ved ikke om jeg får huen på. Jeg HADER skole, og vil baer VÆK. LANGT VÆK!!!! Så orker ikke tage 3g om igen. Så hvilket snit skal jeg have, for at jeg kan få eksamensbeviset i hånden den sidste dag??... -
Fysisk fravær 50% pga 5 min. forsnkelse
ForumindlægHej Jeg går på STX og har for første gang oplevet at få 50% fravær fra en lektion jeg kom 8 minutter forsinket til. Kan en lærer virkelig give 50% fravær hvis man er nogle minutter forsinket? Jeg synes det er urimeligt og unfair, ????? -
tror i stadig der mulighed for mig til at fortsætte til 2.g ?
Forumindlægsidder nu her under sommerferien med et snit under 02 i stx, og tror ikke jeg kan komme videre til 2.g, da jeg dumpede mine årsprøver og eksamer og blive nægtet oprykning, tror i stadig der mulighed for mig til at fortsætte til 2.g da det her er den udannelse jeg rigtig gerne ville har og mine... -
Dumpede jeg dansk faget?
Forumindlæghey, Jeg afsluttede her til års min stx og ville lige spørge om jeg dumpede dansk faget. Jeg fik som års karrakter: 02 mdt, 00 skr.. dog fik jeg til eksamen 02 og 02. har jeg så dumpet faget? mange tak i forvejen. -
Er lige blevet smidt ud af 3.G hvad skal jeg gøre
ForumindlægMit snit ligger på 8,2, men jeg har over 30% fysisk fravær og er derfor blevet smidt ud, hvad skal jeg gøre? Jeg gik på STX og skulle blive færdig her til sommers :(, er der nogen som kan rådgive mig om hvad jeg skal gøre? kan jeg nå at skifte til hf og tage alle prøver og afslutte her til som... -
Transport af vindenergi
ForumindlægHejsa! Faget er faktisk Naturgeografi C, men det er ikke en mulighed. Sidder med en aflevering om vedvarende energi. Danmarks mest brugte vedvarende energikilde er vindenergi, og jeg skal finde ud af, hvor meget af den fremstillede energi, der bruges på transporten af energien - altså ud til hu... -
Antal eksaminer
ForumindlægJeg ved, at dem der går under den nye reform på STX, skal have været oppe i 10 prøver. Hvis nu man har været oppe i 2 prøver til sammen i 1. g og 2. g, betyder det så, at man skal op i 9 eksaminer i 3. g, hvis man har 5 A-fag? -
Nordjylland: Eksamenshjælp i Matematik tilbydes
ForumindlægEksamen/årsprøve står jo som bekendt snart for døren, heriblandt i faget Matematik. Erfaren 37 årig gymnasielærer tilbyder lektiehjælp/eksamenshjælp i faget Matematik til studerende på STX/HF i Aalborg og omegn. Kontakt mig på nedenstående email/tlf for yderligere info. Med venlig hilsen Fred... -
Facit for matematik A 21. maj 2018 gammel reform
ForumindlægEndnu engang uploader jeg facit for STX A-niveau gammel reform. Jeg satser på også at lave for ny reform. Husk, ingen garanti for fejlfrie løsninger. Stil gerne spørgsmål, så kan jeg eller andre dygtige lektiehjælpere svare på jeres spørgsmål. -
Skriftlig mat eksamen 21/05 - facit?
ForumindlægHej I forgårs blev første eksamen i skriftlig matematik A (STX) afviklet. Jeg har fået tilsendt eksamenssættet, så jeg kan øve mig inden jeg selv skal til eksamen. Er der nogle, der ligger inde med facit eller nogle udregninger, som jeg må se? Jeg gad godt kontrollere, om jeg regner rigtigt i m... -
Hjælp Engelsk
ForumindlægHej Jeg vil meget gerne øve mig på den skriftlige engelsk eksamen, især første del uden hjælpemidler. Jeg vil derfor spørge, om der er nogen er jer, der ligger med gamleeksamenssæt som de vil delel med mig. Ligemeget om hvilken ungdomsuddannelse det er fra (HF, STX, HHX) Har spurgt min lærer ku... -
Forslag til job i sabbatår
ForumindlægHej allesammen. Jeg har netop færdiggjort STX og er desværre ikke kommet ind på min ønskede uddannelse :-( Jeg står derfor overfor et sabbatår, hvor jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal lave. Har et job i Netto, men kunne godt tænke mig at lave noget andet, hvis jeg skal arbejde fuldtid. Er der... -
Studieretning
ForumindlægHej Lige nu går jeg i grundforløbet på STX, og når jeg har afsluttet vil jeg rigtig gerne læse medicin, men er stået lidt i klemme med, hvilken studieretning, jeg skal tage. Jeg står mellem Biologi A og kemi B studieretningen, og Matematik A og Kemi A studierenting, hvilken en vil passe bedst, ... -
Biologi A Kemi B
ForumindlægJeg er startet på STX, og skal til at vælge min studieretning. Jeg har overvejet Biologi A og Kemi B, men er i tvivl om hvor svær linjen (specielt kemi) er. Jeg kunne godt bruge nogle synspunkter, fra nogle der netop går på denne linje. Hvad skal man særligt tage højde for? Hvordan er det at ...
