Studievejledning

Biologi A Kemi B

03. oktober 2018 af Rolleh

Jeg er startet på STX, og skal til at vælge min studieretning. Jeg har overvejet Biologi A og Kemi B, men er i tvivl om hvor svær linjen (specielt kemi) er.

Jeg kunne godt bruge nogle synspunkter, fra nogle der netop går på denne linje.  

Hvad skal man særligt tage højde for? Hvordan er det at have linjen? Hvad kræver linjen af en?


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. oktober 2018 af guzbak

Jeg havde ikke biologi på A niveau, men jeg syntes at kemi B var fint. Personligt var jeg mere sproglig i gymnasiet og alligevel fik jeg i hvert fald 7-10 i kemi.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. oktober 2018 af sjls

Det kommer stærkt an på din interesse for fagene. Hvis du gerne vil engagere dig i kemi og biologi i gymnasiet og følge med i timerne, så tror jeg ikke, det bliver et problem. Begge fag kræver en del udenadslære, men det burde være til at klare. Desuden hjælper det en hel del, hvis du i forvejen er glad for logik og naturvidenskab, da der tit kræves en god logisk sans for at klare sig godt i de naturvidenskabelige fag.


Skriv et svar til: Biologi A Kemi B

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.