Studievejledning

Er lige blevet smidt ud af 3.G hvad skal jeg gøre

22. februar 2019 af jens21351

Mit snit ligger på 8,2, men jeg har over 30% fysisk fravær og er derfor blevet smidt ud, hvad skal jeg gøre? 

Jeg gik på STX og skulle blive færdig her til sommers :(, er der nogen som kan rådgive mig om hvad jeg skal gøre?

kan jeg nå at skifte til hf og tage alle prøver og afslutte her til sommer?


Brugbart svar (1)

Svar #1
22. februar 2019 af peter lind

Mig bekendt kan du gå op som privatist, hvilket godt nok betyder at du skal op i hele pensum. Tal med en studievejleder om det, hvis du er interesseret


Svar #2
22. februar 2019 af jens21351

Betyder det så at jeg kan gå op i alle de fag jeg mangler at afslutte, samtidig med at jeg beholder de karakter fra de fag som jeg allerede har afsluttet?

og hvornår er tilmeldesensfristen ? kan jeg nå at gøre det, så jeg bliver student her til sommer? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. februar 2019 af peter lind

Det er mange år siden at jeg har haft med gymnasiet at gøre samt at jeg kun er stødt på muligheden, så det ved jeg ikke


Svar #4
22. februar 2019 af jens21351

Er der nogen, som har mere information om hvordan man kan søge "privatist" eller om der er andre mulligheder som der kan hjælpe mig i denne uheldige situation!?


Brugbart svar (0)

Svar #5
22. februar 2019 af Anders521

Der er måske en anden mulighed, og det er at klage over bortvisningen. Men på hvilke grundlag ved jeg så ikke.


Brugbart svar (0)

Svar #6
27. februar 2019 af KneeKreeKey

Du er tydeligvis ikke klar til at gå i gym ligesom jeg heller ikke var. Vent til du har overskud og ikke har noget fravær. Og tag enkeltfagene du mangler så. Så har du langt mere overskud til de enkelte områder


Skriv et svar til: Er lige blevet smidt ud af 3.G hvad skal jeg gøre

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.