Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15181 til 15200 af 33650
-
lidt engelsk...
ForumindlægHey, hvordan siger man: "Hvor den danske kvinde fremstilles som et uafhængigt individ, fremstilles den iranske kvinde som en undertrykt ..."Jeg vil gerne have "hvor" med, da jeg sammenligner - men synes den lyder lidt dum på engelsk: "WHERE the danish woman appears to be ... -
teori :)
ForumindlægHey folkens jeg laver rapporten om "Reaktionsproduktets indhold af acetylsalicylsyre" og mangler noget teori (har skrevet om aspirin) så hvis I har løst og giden, vil I så ikke være søde, dejlige og helt vildt frisk Arla;) og hjælpe mig:)1000 tak -
Indledning
ForumindlægSå fik vi endelig vores første fysik rapport for, men der er et lille problem, hvordan indleder man en rapport om telegrafen, og telefonens udvikling? (både historisk og hvordan den virker!)Jeg har fundet en masse opgaver her på siden, men den jeg fandt var om f.eks. en teori og startede med &quo... -
Parallel...
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål mere, håber der er nogen som har lyst til at kigge lidt på det.Det er opg. 6b i sættet 2001-8-1V (1-årig A)I planen er parameterfremstillingen givet ved:(x ) = ( t^3-4t ..y).......t..)En linje m har ligningen: y= (1/5)XT-værdien skal så beregnes for hvert af de pkt., hvo... -
Religion og biologi
ForumindlægHej Er der nogen som har nogle gode forslag til enmer i fagene religion og biologi, når hovedemnet hedder 'rejser - udvikling og ny viden'. - Helst noget andet end Darwins evolutionsteori! -
Tekstens tema, nogle der har læst Blomster?
ForumindlægEr der nogle der har læst novellen Blomster skrevet af Jakob Ejersbo? . jeg har svært ved at finde tekstens overordene tema!! -
Æv-eksamen
ForumindlægÆv, jeg har været oppe i dansk eksamen idag, følte jeg havde styr på det meste- undtagen lige en ting, som jeg selvfølgelig trak, det er bare så surt! Jeg fik 7 i det fag, jeg har fået højest årskarakter i!Æv, havde bare lige lyst til at være irriteret og komme ud med det. Der er selvfølgelig ikk... -
Opfordring: Opret et "chatrum"
ForumindlægHejsa! For tid til anden, når erobringen af Konstantinopel og eunukkers livsforhold truer med at nedbryde den sidste, gispende lyst til at læse, hopper jeg herind på sitet og læser i tråde som fx https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=44569 osv.Én ting, der kan gøre studieportalen.dk... -
Myte, kvad, legende??
ForumindlægDav.Hvad er "myte, kvad, legende"? ...Er det tekster? Har de noget med hinanden at gøre?, og hvordan analyserer man dem?Håber at noget kan hjælpe mig .. -
En novelle...
Forumindlæghej..Ville spørg om der nogen der har læst novellen på engelsek: " Auggie Wren´s christmas stort" af Paul Auster..Håber der er nogen der gider hjælpe mig, for der er et par ting i novellen som gøre at jeg ikke forstå den helt. Gerne en lille resume af novellen.. det vil hjælpe rigtig me... -
Trisse Gejl..
ForumindlægHej derude..Jeg har fået til opgave at analysere en novelle der hedder 'Man kan jo aldrig vide' af Trisse Gejl, trykt i Samvirke, juli 2004.Hvis nogen har læst denne, ville jeg meget gerne høre jeres synspunkter vedrørende novellen. Fx den holdning der kommer frem i teksten. Er teksten fi... -
Kanonenfutter
Forumindlæghej.. jeg sidder lige med den meget besværlige tekst fra Kanonenfutter og for at sige min ærlige mening så fatter jeg ganske enkelt ikke en meter af den... Så hvis der er nogen der har læst den, vil i så ikke være så venlige at skrive hvad den handler om? Helst på dansk, for ellers fatter jeg det... -
Ja eller nej
ForumindlægMå Homoseksulle vielser i kirken? -
Tysk.....VIGTIG
ForumindlægHejsa... Er der ikke en som vil rette min tyske oversættelse... PÅ FORHÅND TAK..dansk:Kærligheden kan man finde på de mærkeligste steder f.eks under en lastbil.Bodo løber gennem Wuppertals gader forfulgt af 2 tankpassere fra en tankstation, hvor han har hugget mad.Sissi er tilfældigvis på vej til... -
Constance ring - betydning af en sætning
ForumindlægPå side 10 i Constance ring rejser Ring til Stockholm og København. Der står "Han rejste da alene, slog sig rigtig ungkarleløs, besøgte de fashionable fruentimer, mored sig udmærket, og havde skrupler, og samvittighedsnag hver morgen når han vågned".Såvidt jeg forstår det "scorer h... -
matematik hjælp...
Forumindlægen opgave, jeg har problemer med. Jeg kan ikke finde ad af at beregne hvor og hvornår gazellen dør.opgaven:"en leopard løber efter en gazelle. leoparden løber med en hastighed på 15 m/s og gazellens hastighed er 8m/s. gazellens forspring er på 40m.indtegn i et koordinatsystem de 2 dyhrs posi... -
Konklusion 9 klasse
ForumindlægJeg skal lave en konklusion af min fysik rapport som har emnet: Magnetisme, Elektromagnetisme og Induktion! (går i 9 klasse)Nogen der kan hjælpe mig??- Nogle hjælpe punkter ( Måske hvad der er Generalt for en Konklusion,)Eller bare nogen der ved hvad jeg skal skrive om for har ingen anelse om hva... -
Valg af fag indenfor emne?
ForumindlægJeg er ret meget i tvivl, jeg vil gerne skrive om Trafficking. Jeg vil gerne skrive i samfundsfag, men ved bare ikke hvilket andet fag jeg skal kombinere det med. Er der nogen der kan give mig nogle gode idéer? -
sanger
Forumindlæghey. jeg skal finde en sanger og fremlægge om den person i 10 min. kender i nogle hvor man kender dem meget godt??? husk det skal være 10 min på engelsk -
vektore
Forumindlæghey hey alle sammen jeg skal til at skrive store 3.g opgave her i år og skal skrive i matematik.... skal skrive om vektore.... men mangler bøger og ligende... noget bagrundshistorie.... nogle som kan hjælpe mig?????mvh stéfan
