Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 15201 til 15220 af 22496
-
PrimtalsFaktore
ForumindlægHej hvordan finder man primtalsfaktoren af 16. har prøvet, men hvis i skriver hvordan man gør, så kan jeg selv løse resten af opgaverne. Har skrevet ned at 28's primtals faktore er 7*2*2 Men kan ikke finde ud af 16, eller kan ikke huske hvordan man gør, har noteret det der med 28 fra skolen a... -
e^kx?
ForumindlægHej alle Har søgt rundt omkring på nettet og i mine bøger, men har ikke fået svar på mit spørgsmål.. hvad er e^kx? Har set det er en sammensat funktion, men hvad betyder det? Det står i mine noter, at e^kx = a^x... og at a^x = e^(lna*k) = e^kx? Nogen der kan hjælpe mig? -
Hjælp til "Styrt"
ForumindlægHej folkens :) Jeg skal analysere og fortolke digtet "Styrt" af Katrine Marie Guldager til nu på mandag, men jeg har et problem: Jeg kan ikke rigtig få mening ud af digtet, kun nogle få vers. Vil gerne høre nogle meninger om digtet, eventuelt nogle hjælpende noter. På forhånd tak :D -
er anarki en negativ styreform?
ForumindlægI mine noter har jeg skrevet at anarki er en negativ styreform. DVS at anarki ikke har fungeret på fredelig vis indtil nu. Dog var anarkismen utrolig succesfuld under Den Spanske Borgerkrig. Har I ekspempler på anarkisme i lande, hvor dette ikke er tilfældet? I det mindste et ekspempel på, at ana... -
valg i usa
Forumindlægjeg sidder og prøver at få styr på mine noter til eksamen. og skal op i "Valg i USA". hvis jeg kommer op i valg i USA er jeg på bar bund. har ingen ide om hvad jeg kan sige. og har ingen materialer at læse i.. er der nogen der kan fortælle mig lidt om hvordan et valg i usa fungere. -
MATEMATIK B - EKSAMEN
ForumindlægHej allesammen ! Jeg HÅBER der findes en venlig sjæl herinde som kan hjælpe mig med nogle opgaver til mundtlig matematik . Det er virkelig livsnødvendigt for mig at få hjælp . Håber I vil dele jeres noter eller fortælle , hvor jeg kan finde noget med med linier og differentialregnin... -
Begrebet vinkeldiameteren
ForumindlægHej alle, Sidder lige igang med mine matematik noter til eksamen. Jeg er ved at få hovedpine af det her mulige spørgsmål: Gør rede for begrebet vinkeldiameteren, samt dets anvendelse til afstandsbestemmelse. Jeg ved godt hvordan man kan bruge vinkeldiameteren til at afstandsbestemme...... -
La boît aux lettres
ForumindlægHej alle jer derude! Jeg skal lave en "fremlæggelse" over teksten "La boîte aux lettres" af Régine Detambel. Jeg har selv lavet en analyse og fortolkning osv, men jeg føler, at der mangler noget. Er der en af jer, der måske har nogle noter eller blot nogle arbejdsspørg... -
Underdog af Thorbjörn Flygt
ForumindlægHej allesammen Ville høre om nogle har læst denne bog (Underdog), og evt. taget noter, skrevet opgave eller lavet anden form for bearbejdelse.. Skal nemlig siges at jeg selv skal i gang med at skrive opgave over dette værk, så ville være rart hvis nogle kan hjælpe mig lidt på vej.. evt. med en ... -
alifatisk carbonhydrid
ForumindlægEr lidt forvirret. Hvis man har et carbonhydrid, f.x penttan C5H12 så er det en alkan. Hvis man fjerner et H bliver det vel til en alken altså penten da man så nødvendigvis må have en dobbeltbingen.. I mine gamle noter står der bare at hvis man fjerner ét H vil man få endelsen -yl.. Men er det ... -
IØ - BNP pr. indbygger..
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål i en opgave som lyder: Hvad kan forklare, at Danmark rykker foran USA, når man opgør BNP pr. inbygger på en fritidsjusterende måde. altså hvor man regner det ud med fritid. Note: Fritid er værdisat svarende til produktion pr. arbejdstime. Er dr nogle der kan hjælpe mig? -
Statistik - Hjælp
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til denne opgave: Vi kaster en mønt 50 gange. Vi noterer udfaldene fordeler sig med 33 plat og 17 krone. Undersøg om man med et signifikansniveau på 5% må accepterer eller forkaste hypotesen. Mønten er symmetrisk. Jeg forstår overhovedet ikke hvordan jeg ska... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej allesammen :) jeg har en kæreste der skal til optagelsesprøve inden hun kan starte i 1.G på et alment gymnasium. hun skal op i: Dansk Matematik Fysik/kemi Engelsk Tysk. har i nogle gode ideer til hvad hun skal øve? og om der evt. skal læses nogle noter inde fra jeres opgave session? på f... -
omskrivning, så det negative fjernes?
ForumindlægSpørgsmålet lyder således: - Rewrite each expression such that they do not contain negative indices a) a^-n · b^-m / c^-p · d^-q b) a^n · b^−m / c^−p · d^q -
Eksamen snart hjælp
ForumindlægHey allesammen vil høre om nogle har nogle førsøg eller note om disse emner: infomation om atomer syldt med energi Loner og salte Syre og baser svingninger atoments opbygninger Kuklider og ioniserednde stråling kerneomdannelse og energi håber nogle kan hlælpe mig tak :) -
Please har brug for hjælp..
ForumindlægJeg havde Fysik test i dag, og fik et 4 tal på grund af læren ikke havde sagt noget om der var opgaver bag på siden så havde overset det... Men jeg vil gerne have mange noter om Olie fra havet hvordan det bliver hentet hvordan det bliver produceret.. Jeg vil også have informatoner om mad og fedt,... -
U2 - sometimes you cant make it on your own
ForumindlægHej. Jeg skal lave en opgave hvor jeg skal analysere U2's sang: Sometimes You Can't Make It On Your Own. Jeg skal både analysere teksten og selve arrangementet med specielt henblik på far-søn forholdet. Er det nogle som ligger inde med gode noter eller hjemmesider hvor man kan finde noge... -
Bevis for differentiation af ln(x)
ForumindlægHvordan beviser jeg, at ln'(x) = 1/x? Vi har gennemgået beviser for differentialkvotienten af sqrt(x), 1/x, x^n og flere, som jeg ikke lige kan huske, men vi har ikke for ln(x)... jeg kan ihvert fald ikke finde det i mine noter eller bøger. -
Stjernekrigsprojektet
ForumindlægGodaften allesammen! Jeg er i øjeblikket i gan met et at forløb, hvor fagene historie og matematik er kombineret. Jeg har valgt at kigge på amerikanernes stjernekrigsprojekt, men jeg er bare i tvivl om hvordan jeg kan få tilført matematik delen. Vil derfor spørge om der er nogen, der har nogle g... -
Skabelsen
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til eksamen i religion, og er igang med at skrive noter :D men er lige gået i stå ved skabelsen,.. har læst at der er to skabelsesberetninger: 1. = Kosmoprocentriske 2. = Antroprocentiske er der nogen der ved hva det lige er for "to skabelsesteorier" håb...
