Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 15221 til 15240 af 20009
-
FSA 9. klasse - Apartheidlovene
ForumindlægHej! Jeg er en pige som til juni, skal til folkeskolensafgangsprøve i mundtlig engelsk hvor jeg skal ''fremlægge'' noget som jeg selv har valgt i 5. min., jeg har valgt emnet Apartheid og at jeg der vil fortælle lidt om de forskellige love og hvad deres baggrund er - altså, hvorf... -
Intra- eller intermolekylær kræft i protein
ForumindlægHej alle! Jeg skal fremlægge om øl i morgen, og i denne sammenhæng har vi også noget om nedbrydning af proteinerne i byg. Problemet er at jeg er kommet i tvivl om hvilke kræfter der findes i protein-molekylet, rettere sagt aminosyren, før proteasen katalyserer nedbrydningen af bindingerne. (b... -
Fremlægning
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal fremlægge i matematik her på torsdag (d. 28/4), og min lærer har bedt mig om at lave denne opgave, dertil. Mit emne er funktionsundersøgelse, og derfor har han givet mig denne opgave: En funktion f, er givet ved f(x)=3/4x^4+x^3-3x^2+3 a) Bestem de lokale ekstrema for ... -
Solcelle og solenergi-Tværfaglig eksame
ForumindlægHejsa Jeg skal op til tværfaglig eksame (Fysik/kemi, biologi og geografi) Jeg har trukket: Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan. Og har valgt emnet solceller og solenergi. Jeg ville høre om der er nogen af jer der ude som har nogle gode idéer til, hvad jeg skal nævne gennem min ... -
Den kolde krig
ForumindlægHej. Jeg er igang med en meget vigtig fremlæggelse og har om den kolde krig. Jeg har lavet en problemformulering som jeg meget gerne vil have svar på. Jeg vil meget gerne have svar på: Hvad den kolde krig gjorde det ved samfundet. Hvordan den ændrede det hele verden. Hvordan ville det vær... -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvordan man løser denne opgave? I en hf-klasse med 28 elever har alle eleverne besvaret en opgave. Ved lodtrækning vælges 2 blandt de 28 elever til at fremlægge deres besvarelser. a) Hvor mange muligheder er der for at vælge 2 elever blandt 28 elever, når rækkefølgen i... -
Kosmologi - Universet
ForumindlægJeg skal fremlægge om kosmologi i fysik. Ud fra dette emne har jeg lavet et powerpoint hvor jeg kommer ind på nogle emner: Ordets betydning Hvad er kosmologi? Big Bang teorien Forklaring af det kosmologiske princip - Ser universet ens ud i alle retninger? Hubbles lov og den kosmiske baggrundstr... -
1. maj ...
Forumindlægheej jeg skal fremlægge om efterløn i samfundsfag og skal komme ind på 1.maj. Men jeg forstår ikke, hvad Villy Søvndahl mener: Villy Søvndahl beskylder regeringen og DF for at have skåret ned på ufaglærtes mulighed for efteruddannelse og i stedet sat gang i en industri af private jobfirmaer, &ldq... -
Mat C mundtlig eksamen, hvor meget tæller delprøve 1?
ForumindlægJeg skal til en todelt mundtlig eksamen i mat c. Til første delprøve skal man løse en masse opgaver og sidde i en gruppe. I den anden delprøve skal man trække et emne og fremlægge det ved eksamen og der får man en karakter. Sidst jeg var til eksamen for mange år siden fandtes delprøve slet i... -
HJÆLP absorptionskoefficienter i kroppen?
ForumindlægHej jeg skal til AT-eksamen på mandag og har om "overvågning af kroppen" med fokus på kræft. Mine fag er samf C og fysik A. Til fremlæggelsen foreslog min lærer at finde noget om absorptionskoefficienter i det forskellige materiale, da jeg i synopsen kun har beskrevet, hvordan absorbtio... -
Perspektivering
ForumindlægHej. Jeg har i min dansk eksamen trukket den svære kærlighed, og har valgt at analysere dette billede af P.S Krøyer. (vedhæftet) Jeg fokuserer i min fremlæggelse på punkter omkring Marie og Hugo´s affære, hans datter og forskellen mellem rige og fattige. Hovedpunktet er selvfølgelig det med ... -
Naturen – hvad gør vi?
ForumindlægHej, jeg skal op til biologi eksamen, og har fået uddelt dette spørgsmål. Er der en som kan hjælpe mig med at få svaret på det. har nemlig lidt svært ved at få svaret på det og det er nemlig det sidste jeg mangler :) Håber der er en der kan hjælpe. Spørgsmålet lyder sålede: Hvilken indflydelse... -
Sporing af mobil
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal til AT-eksamen i morgen, og jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg skal i min fremlæggelse forklare hvordan man kan spore en mobiltelefon. Jeg ved at man kan spore dem ved hjælp af sendemasterne og på nyere telefoner(med GPS chip) via satelitter. Når man sporer via sendema... -
Den industrielle revolution
ForumindlægHej alle :) Jeg skal til årsprøve i AT om et par dage i fysik og historie! Jeg har om den industrielle revolution og dampmaskinen.... Jeg er desværre kommet lidt bagud med læsningen grundet andre eksamner! Jeg ville spørge jer om i havde nogle gode begreber, viden, formler eller figurer jeg kun... -
Partiet Venstre, haster
ForumindlægHej!:) Jeg skal lave en fremlæggelse om Venstre. Jeg har fået lavet noget, så jeg siger ikke at I skal lave min opgave. Men håbede I kunne hjælpe mig lidt på vej:) Jeg har været rigtig meget inde på Venstres hjemmeside (Venstre.dk) men synes ikke rigtig der står noget med deres holdninger, og me... -
Innovation - eksamen
ForumindlægHej :-) Min gruppe og jeg står og skal til eksamen i innovation. Vi har jo lavet vores projekt som skal forsvares. Kan det virkelig passe, at man i gruppen ikke må vælge det samme fokusområde at fremlægge om?? Er der andre derude der skal op i innovation som har fået denne information? Jeg syne... -
Eksamensspørgsmål - menneskets evolution
ForumindlægJeg sidder lige nu med nogle eksamensspørgsmål i biologi.. Jeg har fået følgende, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe an: "Med udgangspunkt i det vedlagte materiale og relevant laboratorie arbejde, skal du forberede en fremlæggelse med henblik på en diskussion af; evolutionens foru... -
Organiske forbindelser
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med disse spg. da jeg har lidt svært ved dem. Skal til årsprøve og skal besvare de her spørgsmål i selve fremlæggelsen: - Beskriv hvordan man kan vurdere en organisk forbindelses relative polaritet i forhold til lignende forbindelser eller som i øvelsen &r... -
Kosmetik industrien - forurening
ForumindlægJeg er igang me´d forbredelse til fremlæggelse og skal finde masser information om hvordan kosmetik industrien forurener vores natur. Nogen der kan foreslå bøger eller hjemmesider til dette emne, for det er nemlig ret svært at finde så tænkte at der måske nogen her der vidste noget? en måde jeg p... -
hjælp til AT eksamen!!!
ForumindlægHej alle Jeg sidder her og igang med at justere min AT fremlæggelse - Eksamen 3.g Jeg har om selviscenesættelse i det moderne samfund og hvordan moderne teknologi anvendes hertil. På nuværende tidspunkt har jeg inddraget Sigmund Freud og Christopher Lasch i et afsnit om narcisisme. Har i noge...
