Eksamensforberedelse

Mat C mundtlig eksamen, hvor meget tæller delprøve 1?

10. juni 2019 af KneeKreeKey - Niveau: C-niveau

Jeg skal til en todelt mundtlig eksamen i mat c.

Til første delprøve skal man løse en masse opgaver og sidde i en gruppe.


I den anden delprøve skal man trække et emne og fremlægge det ved eksamen og der får man en karakter.


Sidst jeg var til eksamen for mange år siden fandtes delprøve slet ikke, hvornår blev det indført, hvorfor og tæller det overhovedet ifht karakteren i delprøve 2 og den samlede karakter? Jeg er fuldstændig uforstående for hvorfor delprøve 1 eksisterer.


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. juni 2019 af Anders521

# Den først delprøve er indført i matematikfaget der er indeholdt i den seneste gymnasiereform, der trådte i kraft i august 2017. I princippet vægtes begge prøver ligeligt.


Svar #2
10. juni 2019 af KneeKreeKey

Hvordan ifht til karakteren der gives så? ALtså hvis jeg klarer mig dårligt til delprøve 1 men klarer mig godt til delprøve 2 og får 10 til delprøve 10. Hvordan vægtes karakteren ifht de to prøver?


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. juni 2019 af Anders521

#2 Der foretages en helhedsvurdering. Hvis du har klaret dig dårligt til delprøve 1, men godt i delprøve 2, vil censor og eksaminator gå i detaljer i de go'e og dårlig ting du har præsteret og prøve at komme frem til den rette karakter.


Skriv et svar til: Mat C mundtlig eksamen, hvor meget tæller delprøve 1?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.