Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15241 til 15260 af 48880
-
ATtforberede til skrft. eksamen (STX)?
ForumindlægHvordan forbereder man/I sig/jer til skriftlig dansk? Er lidt nervøs :-S -
PROBLEM
ForumindlægJeg har svært ved at oversætte tekster så jeg tænkte om der evt. var nogen som kunne se om man kunne en nogle fejl i min spansk oversættelse. Maria en Nueva York Maria ha estado en nueva York por 1 un año... Maria consiguió a un bebé pero no tiene novio ni a marido a para ayudar su cuidando... -
Bonus !
ForumindlægHej,Jeg skal snart op i mundtligt dansk, om kan næsten mine notater i søvne ! Hvad giver bonus at kunne fortælle om ?forfatteren, tiden, perspektivering til tekster (og tiden) .. -
Hjælp til forståelse af statestik: Tolerance og holdninger til indvandrere
ForumindlægHej, jeg har svært ved at forstå vedhæftede statestik, er der en der kan hjælpe mig med dette. Jeg vil gerne ud fra denne statestik sige noget om danskernes tolerance overfor indvandrere generelt og på arbejdsmarkedet. -
Kemi nørd søges
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Kemi? Fik du karakter omkring 10 eller 11? Var du kanon til at skrive noter? og kan du forbinde faget med en computer..Så er det lige dig jeg har brug for til et rigtig spændende projekt. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adr... -
At studere jura ?
ForumindlægHej, jeg går i 3.g ad matematisk linje (mat. (A), samf. (A) og filo. (C)). Jeg overvejer at læse jura. Dette skyldes, at jeg altid har været fascineret af ’retssager’ og ’advokatverdenen’. Mit indblik i disse ting stammer dels fra bekendtes beretninger, dels avisartikler, dels John Grishams roman... -
STUDENT 2008
ForumindlægSå er der jo nogen som bliver studenter om ikke så længe :D Men jeg har lige et spørgsmål; hvor lang tid går man med huen efter man har fået den. Jeg tror seriøst at jeg aldrig tager min af hehe ;D Held og lykke med eksamen allesammen (Også jer der har nogle år tilbage endnu):) -
Skal tropperne ud af Afghanistan?
ForumindlægSkal vores danske tropper trækkes ud af Afghanistan nu eller skal vi vente? -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHej allesammen. Kunne være lækkert, hvis nogle havde tid til at kigge min oversættelse igennem og rette den: Muren, der adskilte Øst- og Vestberlin, blev bygget den 13. august 1961. Allerede mange år forinden havde den engelske politiker, Winston Churchill, sagt, at et jerntæppe delte Europa. D... -
studietur til Alanya
Forumindlæghej allesammen jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig... min HF klasse (og mig selvfølgelig) skal på studietur til oktober. vores problem er dog at vi kun kan tage fagene dansk og engelsk med... vi vil meget gerne til alanya og skal derfor overbevise vores lærere om at der er noget... -
help!
ForumindlægOpgave 1 Jensens skal på tur gennem noget af Europa, hvorfor de køber følgende beløb:400 DM, 1500 franske mfrancs og 50000 pesetas. Hvor meget må de betale i danske kr.?Opgave 2Hvor meget giver følgende udenlandsk valuta i danske kroner ?500 schweizerfrancs, 4000 islandske kroner og 20000 lire. K... -
Tekst-forståelse
Forumindlæghey derude, Jeg sidder lige og læser om litteratur og falder over dette her: Desuden giver han (Ludvig Holberg) i 3 essays en af de første litterære selvportrætter i dansk litteratur. Som oplysningens førstemand får han også sat et markant lys på sig selv. Som rationalismens talsmand er Holberg... -
Konstruktiv kritik og gode råd søges: Problemformulering
ForumindlægHej I øjeblikket befinder jeg mig i processen hvor i jeg forsøger at producere en fin problemformulering til et opkommende AT-forløb. Fagkombinationen er Dansk og Historie. I dette forløb tages der fokus på "Ungdomsoprøret", som fandt sted både i 60'erne og 70'erne. Herfra... -
mangler lige en til at læse med nye øjne..
Forumindlæghejsa jeg har læst en tekst der handler om ulighed i det danske skole system. og har til den fået 3 opgaver: 1: redegør for teksten, 2: dikuter frafaldet på ungdomsudd. 3: overvej hvad der kan gøres ved problemet. jeg har så nu forsøgt at skrive opgaven men jeg mangler lige lidt feed back inden j... -
Gianni Celati - fortællinger fra sletten HJÆLP
ForumindlægVi skal i dansk læse to værker, af både en dansk og udenlandsk forfatter. Jeg har valgt Gianni Celati's 'Fortællere fra sletten'. Jeg vil bare høre om der er andre der har læst den og hvis i eventuelt kunne hjælpe mig med at forklare mig om det er realisme, modernistisk osv. Det har j... -
El energi spørgsmå
ForumindlægHej alle! Er der nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål? :D Modtager eller aflevere Danmark el-energi til Norge, Sverige og Tyskland? Hvor stor en del af Danmarks el-energi kommer fra danske vindmøller? Hvor stor en del af Danmarks el-energi kommer fra biogasanlæg? Er der svensk el-ener... -
Flygtninge
ForumindlægHvordan påvirker flygtninge den danske kultur og de danske traditioner? -
SSO ideer - tuborg/cocacola/romantikken
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive min sso i Dansk. Opgaven skal bestå af omkring 6-8 sider. Jeg har tænkt på noget reklameanalyse - tuborg - Cocacola - nogen der har noget respons til disse emner. Jeg har også set en del skrive, at romantikken er et godt emne, hvad kunne man lave opgaven som, inden ... -
Ideer til emner?
ForumindlægHej. Vi skal til at have SRP, jeg går i 3.g på Struer gymnasium. Vi skal have engelsk med som hovedfag, da vi har det på A-niveau, og derefter er der frit valg af det andet fag. Psykologi, spansk, dansk, historie, samfudnsdag, idræt. Hvis i selv har skrevet SRP vil jeg gerne høre hvad i valgte af... -
Snyd til eksamen
ForumindlægLad os sige at jeg er ganske utilfreds med mit gennemsnit siden det er uhyre lavt da jeg brugte mine gym år på at fjumre rundt som en åndssvag tosse (2010erne) og på irrelevante fag der på ingen måde interesserede mig eller var fagligt aktuelle i fremtidig hensigt og efterfølgende har udviklet mi...
