Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 15261 til 15280 af 60468
-
Help me.
ForumindlægHej, er der nogen af jer folkens der har opgavesættet på engelsk fra STX sidste år? Det kunne være så fedt hvis i havde :-) -
Stort dilemma: vil gerne læse engelsk på uni, men..,,
ForumindlægHej alle herinde, håber i kan komme med nogle råd på mit dilemma. Jeg Ønsker at blive gymnasielærer, i fagene engelsk og historie. Jeg har haft engelsk på A niveau på gymnasiet, og har altid kunne lide faget meget. Jeg synes det er mega interessant at analyser tekster og tale om dem på engelsk.... -
Hvad er mit Kvote 2 snit?
ForumindlægHvad er mit Kvote 2 snit? Jeg har søgt ind på Æstetik & Kultur via Kvote 2 i Århus. Deres kriterier vægter udelukkende på gennemsnittet af de studierelevante fag. Kvote 2 kvotient (2010) = 7,9 De studierelevante fag er: Dansk A Engelsk B Historie B Fremmedsprog B Jeg har fået følgende k... -
BA eksamen lærer
ForumindlægHejsa Allesammen. :) Jeg læser til folkeskolelærer og skal snart op til BA eksamen..Jeg er mega nervøs. :/ Er der andre herinde som har været til en BA Eksamen på læreruddannelsen? Kan I hjælpe mig lidt? Jeg ved ikke hvor meget jeg skal sige til eksamen fra selve opgaven. Er der nogen der ... -
Historie B eksamen
ForumindlægHej alle. Da jeg skal til historie B eksamen i december, vil jeg høre, om jeg kan få lov til, at se nogle eksempler på jeres synopsis, som I brugte til eksamen, da jeg er meget usikker på, hvordan jeg præcist skal gribe det an. Jeg ved, at jeg skal: Redegøre, analysere, konkludere og persp... -
Afslutning af novelle muntlig eksamen spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg skal op i Dansk (muntlig) eksamen på TEC GF1. Jeg har valgt at snakke om min artikel og om min Afslutning af novelle ”Læreplads” af Kim fupz aakeson. Først skal jeg fortælle lidt om min artikel bagefter om min afslutning af novelle ”Læreplads” og til sidst skal je... -
Tilfældige spørgsmål (eksamen)
ForumindlægHey. Skal op til religionseksamen på tirsdag og har nogle ting jeg gerne vil have afklaret. 1) Hvem styrer helt organisatorisk set almissen / zakaten i Islam? 2) Hvorfor genopstod Jesus efter at være blevet korsfæstet? 3) Har læst at Islam anerkender både jøde- og kristendommens profeter men mene... -
Gode eventyre til mundtlig eksamen (FSA)
ForumindlægHej Er der nogle som kender et godt eventyr, som er god at analysere..kan nemlig ikke rigtig finde nogle, som jeg synes er gode. Det er til den 9.klasses mundtlige dansk eksamen ;-) Laura -
Tysk mundtlig eksamen:)
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg skal d. 2 juni op i mundtlig tysk, og har skrevet en tysk disp om Cristiano Ronaldo og har skrevet svarene i et andet dokument, så jeg kan lære det nogenlunde udenad:) Og tænkte om der så var nogen der gad kigge det igennem for fejl, fordi min søster der god til tysk er i ... -
Haster! Rette talepapir til mundtlig eksamen
ForumindlægHar trukket en tekst fra "tacones lejanos" og håber nogen gider rette for småfejl :) - Entonces quiero presentar el texto de la película “Tacones lejanos”. - Y al final voy a poner en perspectiva del tema “Pedro Almodóvar” para comparar con los ... -
Specifik varmekapacitet - Eksamen opgaver
ForumindlægHey. Har lidt problemer med denne her er der nogen som kan hjælpe mig lidt? Fra elkogeren hældes 0,9 kg vand over i en tekande af ler. Tekanden vejer 850 gram og har temperaturen 21°C, inden vandet kommer over i tekanden. Den specifikke varmekapacitet for ler er 860 J/(kg • C) a) Hva... -
mat eksamen hhx
Forumindlægd) Gør rede for, at funktionen B har en vendetangent i punktet. nogle der har lavet dette? på forhånd tak -
Er du tidspresset? Har du brug for hjælp til at lave engelsk abstrakt?
ForumindlægJeg kan godt hjælpe! Jeg er kandidatuddannet i kommunikation med speciale i engelsk. Jeg er god til at oversætte danske abstrakter til engelsk på højt akademisk niveau. Jeg laver ikke selv abstrakten men blot oversætter det til engelsk . Du kan få din engelske abstrakt på email SAMME DAG! ... -
Fysik eksamen mundligt 2011 (FOLKESKOLEN)
ForumindlægHi, Til alle jer der ude, der har vaeret op til fysik eksamen. Jeg ville bare spoerge om nogle af jer der har vaeret op til eksamen om i kunne give mig et par fifs om eksamen, siden jeg skal op iovermorgen. F.eks. hvad jeg skal sige og hvorlang tid forberedelse man har. TUSIND TAK -
Anbefal nogle gode danske/engelske bøger
Forumindlægheeeeej ! Er der nogle der kan anbefale nogle gode fritidsbøger? Genre betyder ikke så meget. I må også gerne anbefale nogle engelske der vil være god at læse for en der ikke er særlig god til engelsk. -
SRP emnevalg i Afsætning/Engelsk A-niveau
ForumindlægHej! Jeg er VIRKELIG på bar bund hvad angår SRP. Jeg aner overhovedet ikke, hvad jeg skal skrive om. Jeg har valgt at skrive i Afsætning/Engelsk, og forventer at bruge noget afsætningsteori på et engelsk-talende land - men det er jo ret bredt! Har I nogle forslag? Sværhedsgraden skal ikke sætte g... -
Hjælp til biologi eksamen 24 timers forberelse
ForumindlægHej alle.. Jeg har trukket vadehavet til min eksamen, men da jeg ikke er særlig god til at tolke modeller/figure er jeg gået temmelig i stå. Jeg skal forklare denne fugur, men ved ikke hvad jeg skal sige: http://www.mitvadehav.dk/media/22868/f%C3%B8dek%C3%A6derivadehavet_arbark.pdf Jeg vi... -
Eksamen - download af websider - "snyd"?
ForumindlægHej drenge og piger Mit spørgsmål er som følgende: Når jeg nu har downloaded de relevante websider til min computers harddisk. (danskhistorie.dk, adl.dk), er det så iorden at bruge dem til Dansk A eksamen? Siderne fungere helt som de plejer bortset fra at de jo ikke er tilkoblet nettet på nog... -
Tid til at kigge på min lille engelsk-opgave?
ForumindlægHej Jeg har lige skrevet en engelsk opgave. Jeg tænkte på om der evt. var nogen som gad at kigge på grammatikken, formuleringerne og indholdet..? Hvis i kigger så vil jeg sende det, som en privat besked til jer. Tak på forhånd. -
Rettelse af engelsk stil ca. 550 ord
ForumindlægGoddag. :) Jeg skal snart aflevere min sidste engelske stil og jeg ligger lige på nippen til et 11 tal(9. klasse). Jeg vil derfor spørge om der eventuelt var en venlig sjæl herinde som lige vil kigge skidtet igennem . Den er cirka 550 ord :) Kommentar + rettelse og eventuel hjælp til forbedring....
