Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 15261 til 15280 af 45451
-
Karakterisere?
Forumindlæghej.. Sidder her med et dansk oplæg hvor der står jeg skal karakterisere jegfortælleren..? øh hvad mener de lige med det?? er det at analysere jegfortælleren eller?? -
Adam af Micheal Lee cohen
Forumindlæghej, er der nogle som har noget Analyse eller noget til novellen "Adam" skrevet af Micheal Lee Cohen.. det ville hjælpe mig ekstremt meget.. -
HJÆLP om Jan Sonnergaard
ForumindlægHjælp ønskes... Er der nogen som ligger inde med gode notater om Jan Sonnergaard??? Og evt. Analyser af novellerne fra Radiator??? På forhånd tak.. -
The reluctant fundamentalist
ForumindlægHej, er der nogen der har læst romanen the reluctant fundamentalist? Hvis ja, har i evt. en analyse af den som jeg måtte inspireres af? tak :) -
En kvindes frygt af Tove Ditlevsen
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg skal analysere En kvindes frygt af Tove Ditlevsen, og vil hører om i har nogle noter eller andet? -
Limo
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en analyse og fortolkning af krimien Limo af Christian mørk, er der nogen der kan hjælpe med det? Novellen er vedhæftet -
Billedanalyse
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået en analyse af et maleri for. Mit problem ligger bare i, at jeg ikke ved, hvordan jeg skal starte den osv.... -
Dronnnings nytårstale 2010
ForumindlægHey Er der nogen der har lavet en retorisk analyse af dronningens nytårstale 2010. Eller er der nogen der blot kan fortælle mig, hvad budskaberne i talen er. -
digt
ForumindlægHej er blevet bedt om at analysere digtet - flygtningene, som er skrevet af klaus rifbjerg i 1998.: Jeg vågnede en nat i detlyse sommermørke og hørtemange mennesker skrige.De var ikke tæt påmen heller ikke langt væk, lyden bølgede frem og tilbageblev stærkere og svagere, men blev ved.Jeg satte mi... -
Eksamen
ForumindlægHaii..Jeg skal til eksamen i mundtlig tysk A, og ville lige høre om der er nogen, som har nogle gode noter enten til "Die Ehe der Maria Braun" eller til telefonsamtalen??Håber der er nogen derude?!Held og lykke med jeres eksamener.. :) -
SKRIFTLIG DANSK
ForumindlægHej med jer :) Hvaså, er der andre, der har været oppe i dansk skriftlig i dag, og hvad synes I om emnerne? -
Harry Potter?
ForumindlægHvordan vil I fortolke Harry Potter? -
Hjælp til synopsis
ForumindlægJeg sidder og arbejder på dansk synopsis. Mit fordybelsesområde er 2. verdenskrig, og jeg har valgt et billede af Hitler. Mit spørgsmål er bare, hvad en synopse skal indeholde, og i hvilken rækkefølge? -
Passé Simple
ForumindlægHej med jer. Jeg er lige begyndt i gym med fransk fortsætter B. Jeg kan allerede forudse, at det kommer til at være nogle laaange timer. I folkeskolen lå jeg øvre middel, men det er jo trods alt folkeskolen. I min nye klasse taler 40% rimeligt godt engelsk svarende til 10-11 i min gamle klasse. ... -
Jura - hvad skal ens stærke sider være?
ForumindlægHej Jeg blev færdig med gymnasiet sidste år, og vil nu gerne igang med at læse. Jeg havde en rigtig naturvidenskabelig linie på gym med både matematik, fysik og kemi på A-niveau. Jeg var god til alle fagene, men de interesserer mig ikke. Jeg synes det er sjovt at løse opgaver, men synes aldrig at... -
Problemformulering, historieopgaven
ForumindlægJeg skal snart til at skrive historieopgaven i 2.g. I den forbindelse har jeg udarbejdet en problemformulering, som lyder:1) Redegør for optakten til den russiske revolution i feb 19172) Analyser og vurder årsagerne til bøndernes oprør i feb 19173) Diskuter konsekvenserne for bønderne af februarr... -
Hjælp - hermaneutisk metode i historie!
ForumindlægHej. Jeg skriver synopsis i biologi og historie, men jeg har et problem. Vi skal nævne metoder og jeg har styr på den naturvidenskablige, men jeg ane rikke hvad jeg skal skrive i historie. Jeg har ikke en tekst jeg kan analysere, så ved ikke hvad man skal gøre. Håber I kan hjælpe. -
SSO, kildeanalyse
ForumindlægHej. \nJeg har fået lidt problemer med min opgave. Jeg skal ikke lave en vurdering, men en diskussion i min opgave, hvilket min lærer har sagt indbærer at man stiller de forskellige synspunkter fra kilder op overfor hianden og vurdere dem kritisk. Men så er problemet bare at jeg nu ik rigtig ved ... -
AT om Israel-Palæstina konflikten.
ForumindlægHej alle, Jeg er igang med, at lave min AT-synopsis omkring Israel-Palæstina konflikten. Mine to fakulteter er Historie og Samfundsfag. Heri har jeg valgt, at fokusere meget på det internationale samfunds rolle i konflikten. Dog, har jeg lidt svært ved at finde på et analyserende spørgsmål. ... -
Empiri
ForumindlægHej! Jeg er i tvivl om, hvad empiri helt præcist dækker. Jeg analyserer et værk inden for det mediemæssige stofområde, så det er selvfølgelig den vigtigste del af empirien. Men hvad med fx "Litteraturens veje", hvor jeg har hentet analysemetoder og lærebøger i det hele taget? Hører ...
