Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 15261 til 15280 af 22746
-
Forholdet mellem dibrom og dobbeltbindinger?...
ForumindlægHej Håber i kan hjælpe. Er ved at lave en rapport og det førsøg der hedder: bestemmelse af et fedtstofs indhold af dobbeltbindinger. Jeg skal beregne det gennemsnitlige antal dobbeltbindinger i et fedtstofsmolekyle. Det gør jeg ved at sige stofmængden af dibrom divideret med fedtstoffets stofmæ... -
Mendels 2. lov majs
ForumindlægHej alle. Jeg har en biologi rapport til snart. Og der er nogle spørgsmål jeg er usikker på. Jeg håber I vil hjælpe. 1: Diskuter betydning af mutationer for planternes udvikling. 2: Diskuter betydningen af Mendels opdagelse af geners uafhængige nedarvning (2. lov). 3: Diskuter om der er afvigels... -
SRP hjælp udbydes...
ForumindlægHej Jeg vil godt hjælpe med SRP - MAT/FYS eller lign. Jeg læser selv på AAU (Civil ingeniør), og har nogle (efter min mening) gode projekt forslag, især indenfor numeriske metoder. Det jeg tilbyder er: Mulighed for sparing. Hjælp til litteratur. Hjælp til gennemlæsning af den endelige rappor... -
Hvordan beregner jeg pH-værdi?
ForumindlægJeg skal skrive rapport om syrer og baser og så skal jeg begregne pH-værdien for 0,10 mol/L, 0,010 mol/L og 0,0010 mol/L HCl. Jeg ved at formelen er -log[H3O] men jeg ved ikke hvordan jeg bruger den. Er der nogen der kan hjælpe mig? -
Eksponentielle ligninger
ForumindlægJeg er i gang med en rapport om eksponentielle ligninger, og jeg er gået i stå på et spørgsmål, der lyder som følgende: Hvordan løser man en eksponentiel ligning både grafisk og ved beregning? Jeg ved allerede hvordan, man regner den ved beregning, ved at udnytte logaritmeregneregel osv. Men je... -
togenspaltning i byg
ForumindlægHej alle, Sidder og skriver biologi rapport og jeg ved godt jeg kommer med et lidt dumt spørgsmål, men det er vel, hvad dette forum er til :) Vi skal vise, at togenspaltning i byg er et eksempel på togenspaltning. Det eneste jeg ved om togenspaltning er at når man fokuserer på to forskellige gen... -
HJÆLP!!
ForumindlægJeg er i øjeblikket igang med en rapport angående lysets bølgelængde. Vi lavede nogle forsøg inden ferien, og nu har jeg desværre glemt en del! :( Derfor ville jeg høre om der er nogen der kan fortælle mig hvad en kviksølvslampe er og hvad dens egenskaber er? Er det ligesom en laser (der udsender... -
Lineær modeller
Forumindlæghej alle Jeg er kommet lidt for sent i gang med en matematik rapport, og kan ikke helt finde brikker i det her. Jeg ved at lineær modeller betyder at en matematisk model er en overførsel af nogle virkelige forhold til en beskrivelse, som kan analyseres med matematik. Men jeg kan ikke forstå at ... -
hjælp
Forumindlægjeg skal lave en memo vedrørende artiklen unhealthy food ads for young face ban.. og der står at jeg skal redegør hvad rapporten fra FSA forventer at konkludere og heraf konsekvenser,, Jeg er helt blank og ved slet ikke hvad jeg skal skrive er der nogle der har nogle ide om hvad jeg kan skrive...... -
vands smeltevarme og kalorimeterligningen
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har lavet et forsøg, hvor vi skulle putte en isterning ned i noget vand for at bestemme dens smeltevarme. Nu skal jeg lave en rapport omkring det og udfra kalorimeterligningen forklarer, hvordan det kunne lade sig gøre. Der er et dokument vedhæftet, hvor min lærer har skrevet... -
hjælp, haster !!
Forumindlæghej jeg skal skrive en rapport om det her : I skal bestemme densiteten af det anvendte havvand. I skal bestemme tørstofindholdet af det anvendte havvand. Endelig skal I bestemme indholdet af chloridsalte. Bemærk: tørstof består af opløste salte, biologisk materiale samt uopløselige salte. men j... -
lineære model
ForumindlægSkal lave en mat rapport, men kan ik rigtig komme igang da det er et godt stykke tid siden jeg har haft om det. Håber nogen kan hjælpe?? Man skal bestemme tallene a og b og opskrive ligningen for y p(3,6.5)og q (10,35.5) Hvordan gør man lige?? -
Indtegning af FLD på computer
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal tegne noget statik ind i forbindelse med en rapport. Dette kunne jeg godt tænke mig at gøre på computer. Det der skal tegnes er simple frit-legeme-diagrammer af bjælkeopgaver for beregning af V- & M-kurver. Findes der nogle programmer til dette, eller må jeg... -
batteri som spændingskilde
Forumindlæghej sidder med en rapport om batteri som spændingskilde som skal afleveres idag. har lidt problever med disse spørgsmål hvilken strøm giver den største effekt afsat i den ydre modstand ? det får jeg så til seriekobling (strøm 0.2586) hvilken ydre resistans svarer til denne strøm hvad er nyttevirk... -
Økologi
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har problemer med at besvare disse to spørgsmål til en rapport over biotop undersøgelse i Øresund: 1. Hvilke biotiske og abiotiske faktorer har påvirket miljøet gennem flere år? 2. Vurdér hvordan næringsstof-udvaskning vil påvirke miljøet i Øresund? Det kunne være meget ra... -
Etablering af virksomhed - HJÆLP!
ForumindlægVi er nu i gang med at lave rapport. Viskal etablere en virksomhed - Vi laver en hundepension ved Ringsted. Vi har hele tiden fået at vide at den skal skrives til en bankmand, den skal fylde ca. 30 sider. Men hvad kan den indeholde? Vi har lavet etableringsbudget, arbejdet med målgruppe, marked ... -
sammenligning af to formler
ForumindlægHej studieportalen. Er der nogen der kan hjælpe mig hvad at se hvad sammenligningen er af aktivitet A=k*N har med A=(-deltaN)/(deltal t) = kN?? Jeg skal nemlig bruge det til min eksamen i morgen :-S Og hvorfor er der et minus i den sidste formel? Jeg har vedhæftet rapporten "radioakti... -
Hydrolyse af stivelse og saccharose
Forumindlægjeg sidder med en journal om hydrolyse af saccharose og stivelse. Jeg bruger HCL til at hyrodrolyserer. Jeg er fuldstændig lost - så ville spørge, om der er en, der har laver rapporten, som jeg måske lige må kigge på og forstå før jeg går igang med den. Please help me?:( -
Formel koncentration
ForumindlægHej :-) jeg sidder her med min kemi-rapport, hvor jeg skal beregne den formelle koncentration af phoporsyre. Jeg har 25ml af opløsningen opløst i 150 ml cola. Jeg ander bare ikke hvordan jeg skal finde den formelle koncentration ud fra det? jeg har også fået at vide at der en reaktion der hedde... -
Hurtig mat-hjælp
ForumindlægHej! Jeg skal lave en matematik rapport, og jeg er gået lidt i stå ved dette spørgsmål: Bevis ved hjælp af ensvinklede trekanter formlerne for sin(A), cos(A) og tan(A) hvor A er en af de spidse vinkler i en retvinklet trekant. Omskriv også formlerne og forklar hvordan de kan bruges til at regne s...
