Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 15261 til 15280 af 119568
-
SOS! Månedlige effektive rente - MAT B projekt
ForumindlægTil rette vedkommende. Jeg har lavet hele projektet, men har indset, at jeg har lavet en fejl ved beregningen af den månedlige effektive rente. Dermed er en stor del af min opgave forkert. -
Hvilken linjefag?
ForumindlægHej Studieportalens medlemmer Hvilken linjefag(gymnasium) skal jeg tage, hvis jeg gerne ville være advokat? Hilsen Sarah -
Mat A HTX idag
ForumindlægAndre end mig, som var oppe i mat A på HTX? Hvad synes i om prøven og hvordan gik det? Personligt synes jeg det var en super nem prøve, hvor jeg ikke havde nogen problemer. Jeg har dog allerede fundet en lille taste fejl og var lidt i tvivl om spg. 3B, men det andet skulle være rigtigt - har k... -
Valg af studie: Læse matematik på uni
ForumindlægHej alle :D Jeg er en kvinde i starten starten af tyverne, som har brug for jeres hjælp og vejledning. Jeg prøver at finde ud af hvad jeg vil uddanne mig til ligesom mange andre. Jeg har gået i længere tid og tænkt over det, hvad jeg er god og dårlig til osv. Jeg er ved at jeg god til børn, ... -
b) Beregn den formelle koncentration af ammoniumchlorid i denne opløsning
ForumindlægJeg skriver lige alle oplysningerne ind. Nogen der kan forklare mig hvad jeg skal i opgave b?: Denne opgave omhandler to uorganiske ionforbindelser (salte). I tabellen nedenfor er angivet styrkekonstanter (25 °C) for en række korresponderende syre-base par. ... -
please please please matematik help
Forumindlægeej alle! er der nogen der kan hjaælpe mig med disse opg, har ingen anelse :/ idet f(x)=2x+3 og g(x)= x2 - 4, skal regne en forskrift herunder definitionsmængde, angives for hver af følgende funktioner: (f+g)(x), (f-g)(x), (fg)(x), (f/g)(x) og (g/f)(x). bestem funktionsværdien for x=3 for hve... -
Grundforløb-hvad er det?
Forumindlæghej hvad lærer man i grundforløbet på stx, og hvad lærer man ikke.. altså hvad er det helt præcist? på forhånd tak -
Historie B - fra oldtid til oplysningstid - lan linie
ForumindlægHej fra oldtid til oplysningstid - lang linie*** Håber der er nogen derud der kan hjælpe mig i gang med min eksamen. Jeg skal op i Historie B hvor der skal udarbejdes synopsis, og er helt gået i sort :( Det handler om fra oldtid til oplysningstid - lang linie. Europa og Danamark indti... -
AT om alternativer i Samf A/NG B
ForumindlægHej alle :) Ifm. årets AT-emne "Alternativer" har jeg valgt at skrive om grøn vækst, hvilket er økonomisk vækst som ikke er belastende/skadelig for miljøet. Endvidere har jeg valgt miljøorganisationen NOAH som aktør/kilde ifm. arbejdet. (Samfundsfag A og Naturgeografi B) Jeg har lige n... -
SRP om kræft i biologi A, kemi B
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at mine vejledere har frarådet mig at skrive om mit ellers valgte emne, thalidomid-katastrofen, til min SRP, og jeg er derfor lidt på afveje nu. Jeg havde, som det første, overvejet et emne inden for kræft, og mener stadig at dette kunne være utrolig spændende, men ... -
Beregn |BC| og |B'C'|
ForumindlægHar en opgave, der driller mig lidt. Denne har jeg vedhæftet: Har beregnet |BC|: Jeg vil beregne |BC|. Det gør jeg ved at bruge Pythagoras sætning: a2+b2= c Jeg ved, at |AB| = 10 cm og |AC| = 6 cm Derfor siger jeg: 102-62 = 64 Derefter tager jeg kvadratroden af 64, da det står i anden: ... -
Hvad betyder det at opløse noget i matematik?
ForumindlægJf. overskriften -
Plzz hjælp til matematik cos, sin & tan..
ForumindlægEn opgave som jeg ikke rigtig forstår, håber i kan hjælpe mange tak :) opgave: 1. Om en spidst vinkel v gælder, at sin v = 0,35. Bestem cos v og tan v. tak :) -
Retning af franskstil. del B. med min stil!!!
ForumindlægHej. Jeg vil gerne ha' rettede de sproglige fejl: Le père est un homme qui habite seul avec sa fille majeur Lilian parce que sa femme est morte. Il essai accepter que sa fille est devenue âgée mais il ne le peut pas. Il lui-même dit qu’il ne devient pas entrer dans sa chambre sans frapper, ... -
Matematik Hf C-niveau Skriftlig eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i matematik c-niveau på hf i skriftlig eksamen her om få dage, og jeg er i tvivl om hvorvidt hjælpemidler er tilladt. Eksamen varer 3 timer. Tak på forhånd. -
SSO emnevalg, Religion C + Samfundsfag B
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål angående SSO da tilmeldningsfristen snart slår til. Jeg vil gerne skrive i religion men da jeg kun har det på C bliver jeg nød til at inkludere et andet fag på B niveau, jeg tænkte at samfundsfag vil passe bedst ind. Som emne kunne jeg godt tænke mig at skrive om ... -
HJÆLP - SRP Identitetsdannelse Engelsk A Samf B
ForumindlægHej! Jeg har valgt at skrive om identitetsdannelse i det senmoderne samfund i Engelsk A og Samfundsfag B Jeg kan virkelig ikke finde en god roman som materiale(!!) Jeg vil gerne lægge mit fokus på identitetsdannelsen hos de unge i det senmoderne samfund, altså det her med at det kan være svært a... -
Matematik ligning (Let tror jeg)
ForumindlægHey der folkens, Sidder her med en ligning som jeg ikke er sikker på jeg forstå, så hvis nogle af jer lige kunne supplerer ville det være perfekt: 4x - 8 = 3x - 4 Jeg gjorde sådan : 4x - 8(+8) = 3x -4(+8) 4x = 3x 4 4x (-3x) = 3x (-3x) 4 1x = 4 Kan det være rigtigt? Har ikke rigtigt styr... -
Mulighed for at skifte senere?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er ude i et lille problem, at jeg skal starte på hhx efter sommerenferien i Aarhus, med følgende studieretning: Afsætning A IT A Markedskommunikation C Mine forældre overvejer at flytte til Aalborg efter jeg er færdig med 1.g, det kan vel godt lade sig gøre, at forsætt... -
Find a og b i retvinklet trekant, med 3 vinkler og c
ForumindlægHvilken formel skal jeg bruge, for at finde a og b, i en trekant, hvor c = 53, C = 90 grader, A= 47,3 grader , B= 42,3 grader?
