Søgning på: srp engelsk mediefag. Resultater: 15281 til 15300 af 32040
-
Hjælp til analyse og vurdering - Haster!
ForumindlægDet er gået op for mig at jeg har manglet at huske på mit fokus til min SRP, så jeg er ret langt bag ude, i forhold til hvor jeg burde være. Jeg skriver i engelsk og psykologi, og min opgave handler om homofobi. Mine problemstillinger lyder: Redegør for relevante socialpsykologiske psykologiske ... -
Indragelse af citat i analyse
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal indrage et citat i min analyse af The Football Factory i min SRP i Samf B og Engelsk A om hooliganisme. Citat lyder således: "I suppose we're like niggers in a way. White niggers. White trash. White shit. We're a minority because we're tight. Small in... -
DISKUSSION?
ForumindlægHej, jeg skriver SRP i fagene engelsk A og historie A Jeg skal diskutere følgende: Diskuter, hvordan ”The Stolen Generation” har påvirket det australske samfund, samt hvad nutidens Au-stralien har gjort for at råde bod på historien. Inddrag bl.a. den tidligere australske premiermi... -
Hvad hedder begrebet for dette?
ForumindlægHey, jeg er i gang med at læse op til en eksamen i mediefag, hvorfor jeg vælger at lade følgende spørgsmål falde ind under denne kategori. Mit spørgsmål går på, hvad man kalder det, når man i en nyhedsudsendelse fx viser en mand sidde ved sin bærbar, mens en speak kører og fortæller om manden ell... -
Karakterer
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er en dreng på 18 år, som lige er startet i 3.g Min verden brød sammen i slut 1g. Hvilket resulterede i at jeg var skole træt i 2.G og ikke rigtig fik lavet noget Mine karakterer i 2.G ende ud med at være 7.5 i gennemsnit ink. 1.G eksamen og årskarakterer i mediefag, og ... -
SRO - hjælp! Er kørt fast!
ForumindlægHej forum. Jeg har arbejdet i nogen dage på min SRO (skriver i samfundsfag og mediefag) og er nu stødt ind i et spørgsmål som jeg er kørt fast i. Spørgsmålet lyder: 1. Redegør for, hvordan grupper og samfund påvirker unges identitetsdannelse i det moderne samfund. Inddrag forskellige teor... -
AT metode hjælp - hurigt
ForumindlægHej! Jeg skriver AT om dommedag i fagene dansk og religion. I min redegørelse redegører jeg for begrebet dommedag og hvordan det har ændret sig gennem årene. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvilke metoder man bruger til det?! Den hermeneutiske spiral er naturligvis ikke nok. En meto... -
Hjælp til hvilken problemformulering vi skal have
ForumindlægHej alle godtfolk, Vi sidder et par her der er i gang med AT8 forberedelser, hvor vi skal finde problemformulering. Vi har først måde med vores lærere om nogle dage, men det er lige nu at vi har skrivedage, så vi vil gerne bruge vores tid korrekt. Vi har valgt mediefag B og historie A, hvor AT... -
Opløftning af fag!!
ForumindlægHej.. Jeg har et problem over på mit gymnasium som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an! Jeg havde i 1.g haft mediefag på c- niveau, hvor jeg desværre kun fik 02 til.. jeg valgte så at opløfte det til b-niveau for at slippe af med mit 02... fik af vide af min studievejleder at faget ikke bl... -
Supplerer
ForumindlægHej Da jeg fik overrakt mit eksamensbevis havde jeg et overskydende B-fag på mit bevis. For at få en fuld Hf-enkeltfags bevis skulle jeg kun nøjes med at have mine afsluttende fag i Samfundsfag B og Mediefag C som valgfag. Men jeg har desværre endnu et fag Psykologi B fra gymnasiet som den ka... -
Forskel?
ForumindlægHej Jeg har talt med en studievejleder på Løbenhavns VUC idag angående at jeg gerne vil tage erhversøkonomi på som flex HF, og for at få SU så skulle den være på en såkaldt SU positiv liste. Der stod ikke erhversøkonomi på listen med virksomhedsøkonomi, og det som jeg ved er, at det er det sam... -
Lydforsøg - hvilken metode?
ForumindlægHej, vi sidder i en AT gruppe og kan ikke rigtig finde ud af, hvilket metode, vi anvender, når vi: Bruger Final Cut til at eftervise, at sangen Non, Je Ne Regrette Rien faktsik er brugt som underlægningsmusik i Inception. Denne video forklarer sammenhængen: http://www.youtube.com/watch?v=UVkQ0C4... -
Fagkombination læreruddannelsen hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg skal forhåbentligt starte på læreruddannelsen i Århus efter sommer, men er i tvivl om hvilke fag jeg kan kombinere. Jeg vil gerne have dansk som hovedfag og så natur/teknik og billedkunst hvis det er muligt, Er der nogen, der kan vejlede en smule om hvad der er muligt at kombinere... -
DHO idéer/emner?
ForumindlægKære SP, Jeg stod fast ved at skulle skrive om en bog der var blevet filmatiseret. Men jeg ville have taget udgangspunkt i både bogen - og filmen. Min lærer synes det var for bredt. Han mente jeg skulle tage kun bogen, hvilket jeg ikke ville fordi det er dødssygt at analysere en hel krimi (roman... -
Eksamen “fejlkilder”?
ForumindlægMin gruppe og jeg skal snart til at påbegynde vores eksamensproduktion i mediefag. Vi har for noget tid siden lavet en pilotproduktion (prøve inden eksamen), hvor vi lavede en kortfilm. Her gik der en masse ting galt så og sige. Først tjekkede vi ikke lyden på kameraet, inden vi begyndte at film... -
Hvor jeg for mange fag har man i 2.g?
ForumindlægHej. Jeg har endelige fået mit skema tilbage, hvor jeg så kan se min nye fag. Det viser, at jeg har 12 fag?! Hvilket jeg synes, er ret meget. Sidste år havde jeg 2 c-fag, fysik og mediefag, og nu kan se at har fået 4 nye fag. Naturgeografi, Kemi, oldtidskundskab og religion. Er det normalt, jeg s... -
Hjælp til problemformulering ift. AT
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står i den situation at jeg skal til at udforme min problemformulering samt problemstillinger. Jeg har valgt at skrive i fagene Mediefag B og Psykologi C. Jeg har tænkt mig, at den sag jeg vil fokusere på er tsunamien i Thailand i 2004 med fokus på filmen “The Impos... -
komplekse tal
ForumindlægHej! ville gerne spørge til jer med Matematik på høj niveau. Jeg har SRP nu omkring komplekse tal, hvor jeg skal forklarer div. ting og hvordan de regnes og hvilke regne regler det gælder for, men der et punkt hvor jeg ikke er helt med: Jeg har forstået, hvad kompleks tal er, sådan i hovedtræk. ... -
Mundtlig eksamen FSA
ForumindlægHej eksperter og stræbere :)Jeg står og skal til mundtlig eksamen på torsdag, og jeg søger råd, der skal hjælpe mig med at lave det forventede 11-tal om til 13.Jeg har et godt næsten flydende engelsk, og jeg er god til at analysere og fortolke. Jeg mangler bare noget, der kan give de sidste margi... -
Hvad kræver det at få 00?
ForumindlægHey . Jeg er snart student og det er dejligt . Bortset fra en ting , jeg få super gode karakterer i andre fag , dog ikke i Engelsk hvori jeg er desværre elendig til ! Derfor håber jeg på at få 00 så jeg kan tag kursus og få det lært 100 % ! Dog er jeg bange for at jeg få -3 og den tanke gøre ...
