Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15301 til 15320 af 48240
-
Isomeri
ForumindlægHej skal til eksamen i kemi her om et par uger, og har fået en masse spørgsmål til eksammen der skal besvares. Er ikke så god til det det med isomeri, så håber der er nogle der kan hjælpe mig med det her spørgsmål Redegør for navngivningen af dette stof: Se fil på forhånd tak -
Naturgeografi solceller
ForumindlægHej, Jeg har grundforløb eksamen om lidt. Mit emne er solceller. Jeg skal op i naturgeografi, men jeg skal også kunne perspektivere til fysik/kemi? Er der nogle der kan hjælpe med at, fortælle, hvad jeg kan snakke om til eksamen om geografi angående solceller. -
Hvilken studieretning?
ForumindlægHej, jeg går i 1.g på en sproglig linje og nu er det lige ved, at være oppe over at vi skal vælge vores endelige studieretning, hvilket jeg har lidt problemer med. Jeg er allerede helt sikker på at jeg skal skifte til en naturvidenskablig linje, men jeg ved står imellem to forskellige. En med mat... -
Beregn pH i opløsningen af CH3COONa salt i vand
ForumindlægJeg ved at det sprøgsmål er allerede her, men har ikke svar og tror at det er fordi titlen er ikke særlig tydeligt, så ingen kommer ind og læser den... så jeg vil prøve at stille den igen (jeg er IKKE den som stillede sprøgsmålet første gang, jeg bare har den samme opgave nu): 0,2mol CH3COONa sa... -
Koncentrationsbestemmelse
ForumindlægJeg er ved at skrive en større opgave i kemi, og har brug for hjælp, hvorfor jeg er villig til at betale en løn efter aftale. Jeg har brug for hjælp i kemi i to timers tid, højest. Spørgsmålene er omkring farver vha. indikatorer, bølgelængder, koncentration af ukendt syre. Det er en god ide at... -
Kemiske analyser.
ForumindlægPleaseeee Hjælp mig, :( Når der er tale om kvalitativ og kvantiativ analyse i kemi, hvad kan man eventuelt indrage ud over at forklare hvad det er og hvordan de bruges i fx et forsøg tiltrering af farvestoffer. :S synes ligesom der mangler noget mere, men kan ikke rigtig se hvad det skulle være... -
Er terminsprøver vigtige ??????????
ForumindlægHej allesammen Jeg vil gerne vide om terminsprøver, i 9 klasse er vigtige som eksamen, og årskarakterne. Og om de er med til at bestemme om jeg kommer på gymnasiet, eller ej? -
Medicinstuderende?
ForumindlægEr der nogle der ved hvor længe man skal/ eller kan fremlægge sin TPK-opgave? Altså hvor længe kan man tale inden man bliver afbrudt til TPK-eksamen? -
Eksamensstress
ForumindlægHej folkens, jeg skal op i mdt kemi b her på onsdag(det er kemi b på gsk), jeg er næsten sikker på, at jeg vil dumpe :( Der mangler så meegt, som jeg skal læse op til, jeg kan simplehelt ikke overskue det, jeg føler mig totalt fortabt. Jeg har bare ingen motivation, fordi, jeg ikke er helt ... -
Omdannelsesgradens
ForumindlægSidder og læser lidt op i kemi, og tænkte lidt over hvilke følgende betydning har: Hvilken sammenhæng er der mellem Ks, pKs og dissociationsgraden ved 0,10 M.? Hvilken sammenhængen mellem koncentrationen og dissociationsgraden vhj. ligevægtsbetragtninger? Gerne med en en uddybende forklaring -
f(x)=b*a^x
ForumindlægAf nedenstående tabel fremgår antal solgte smatphones i Danmark pr. år. Årstal 2010 2011 2012 2013 Antal solgte smartphones på årsbasis 760.000 1.070.000 1.500.000 2.100.000 I en model antages det, at antallet af solgte smatphones i DK som funktion af tiden er en funktion af typen f... -
ligning, og funktion
Forumindlæghej jeg har et spørgsmål, en tabel viser en udvikling af tyskladns solcellekapacitet (målt i MW) i perioden 2005-2010 årstal 2005 2006 2007 2008 2009 2010 solcellekapicitet 2056 2899 4170 9914 9914 17320 en model viser udviklingen... -
Medicin og odont.
ForumindlægHvordan tror i snittet på medicin og odont. (tandlæge) landet over biver til næste år, og hvorfor? 2010 så således ud. Med. københavn 10,8 standby 10.5 Odont. København 9,6 Med Odense 10,0 standby 9,9 Odont. Århus 9,2 Med Aalborg 9,8 standby 9,... -
MEDICIIIN?
ForumindlægHeeej jeg går i 2.g nu , og har siden jeg har kendt mig selv altid villet læse medicin i fremtiden. Altså det er VIRKELIG noget jeg brænder for , jeg interesser mig virkelig meget for det. Men har et problem. Jeg afslutter matematik B i år, og min lærer har givet mig 00 både i mundtlig og skrifll... -
hint til skriftligprøve 06,
ForumindlægJeg har været oppe til skriftligprøve i biologi-fysik/kemi .. fik 10 i biologi og 8 i fysik. '¨Jeg vil gerne give andre et hint om hvad de skal læse på (hvis prøverne da er de samme :S ?? ) Biologidelen, handler meget om landbruget, og planter i det hele taget..fysik/kemi-delen: handlede mest... -
Procentvise ændring
ForumindlægHvis et firma har haft et overskud i 2010 på 150 mio. kroner, og i 2011 får de et underskud på 500 mio. kroner. Hvordan beregner man så den procentvise ændring? -
Hjælp! 5 matematik opg.
ForumindlægHer kommer det første spørgsmål: 1) Hvor mange døgn, timer og minutter går der på 2010 minutter???? 2) ABCD + DCBA = 9.999 Hvor mange forskellige løsninger kan du finde. 3) Hans og Grethe er tvillinger. Grethe siger: jeg har dobbelt så mange brødre som søstre Hans siger: jeg har halvt så mange b... -
Tværfagligt eksamensprojekt
ForumindlægJeg bliver student til sommer og skal i den forbindelse skrive tværfagligt eksamensprojekt. Jeg har valgt at skrive i 2 fag: biologi og geografi eller biologi og kemi. Geografi fuldførte jeg sidste sommer, biologi og kemi er jeg færdig med til sommer. Mit spørgsmål lyder; om der er nogen,... -
Naturvidenskabelige vs sproglinjen?
ForumindlægHej Sp. Hvad vil I bedst anbefale af linje på stx - er lige god til begge ting, men dog bedst li Matematik, hvis jeg skulle vælge.På forhånd! -
gennemsnit
ForumindlægHeej Jeg går i 1g og vil godt gå på universitetet efter gymnasiet for at være læge. Jeg har afsluttet Samfundsfag og Mediefag i dette år og har fået 7 i begge fag. Jeg sgu ikke op i dem til eksamen, så det bliver årskarakterende, som kommer til at gælde i 3g eksamensbevis. Kravet til at være læge...
