Søgning på: to keep the faith. Resultater: 15301 til 15320 af 18613
-
Tangentens ligning...
ForumindlægKan aldrig finde ud af at finde tangentens ligning... Jeg ved jeg skal bruge en x-værdi, y-værdi og en hældning og så kan jeg sætte det ind i en formel...f(x)= (5x^2)/(x^2 +4)Jeg ved de skærer i punktet p (-1,f(-1))..Hvordan kan jeg finde hældningen? -
Figur: ATP kredsløb
ForumindlægLæser op til eksamen (biologi på c-niveau) og er lidt i tvivl om hvordan jeg kan forklare den her figur? http://biologibogen.systime.dk/fileadmin/filer/figurer/3.13.jpg Jeg ville sige at vi har noget ATP i kroppen, så snart det bliver brugt så har vi et enzym i kroppen som kan gendanne ATP fra kr... -
Musen i musikken
ForumindlægJeg sidder og er igang med en lille danskstil. Samtidig hører jeg musik da jeg ofte bliver dejligt inspireret af det...Anyways, spørgsmålet goes: Hvilken musik hører i til inspiration når i skal skrive/filosofere/tænke?Selv har jeg på det seneste hørt:Coldplay - X & Y (hele albummet)Moby - In my ... -
MUNDTLIG EKSAMEN - engelsk!!!!
ForumindlægHej (: Jeg skal op i engelsk mundtlig eksamen om et par dage, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvordan det egentlig foregår inde i selve lokalet? - og om i har nogle gode ideer til hvordan man øver sig optimalt? På forhånd tak! -
Adverbier
ForumindlægHej alle. Jeg er kommet lidt i tvivl om adverbier. Jeg har forstået, at adverbier fortæller noget om verbet, - altså hvordan en ting udføres. Fx: She sings beautifully. Et adjektiv beskriver derimod subjekt. Fx: She is beautiful. Her er beautiful subjektsprædikat i sætningen. Nu k... -
Oplæsningstaktik
ForumindlægNu sidder jeg jo også hygger med lidt danskoplæsning, og i den forbindelsen overvejer hvordan folk læser op? Læser I hele pensum op, eller læser I op på perioden? Det ville være fint hvis folk gad at skrive hvordan de gør det (især folk der har været oppe og ved hvordan det gavnede/ikke-gavnede).... -
cirklens ligning
ForumindlægJeg ser på:x^2 - 4x + y^2 + 6y = 3Jeg skal finde radiuscirklens ligning = (x-a)^2 + (y-b)^2 = r^2mad hvad er x, a, y, og b i min ligning? -
Billed redigering
ForumindlægJeg har et lilleproblem, jeg har 2 grafer på hvert deres billede, men da jeg skal sammenligne disse to, vil det være en god ide at lægge det ind under samme billede. Er der ikk en der kan forklare mig hvordan jeg gør dette?Mange tak på forhånd... -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægEr der nogle kloge hoveder der kunne vær sød at forklare mig hvorfor det her er rigtigt og hvad det er der egentlig sker?http://www.math.ubc.ca/~morey/java/pyth/Altså, jeg kan godt forstå det, men så på den anden side kan jeg ikke alligevel ... >.< -
En løsning til min ven
ForumindlægHej. Jeg har kammerat, der slet ikke er intereseret i nogen som helst uddannelse og jeg prøver stadig med at komme med flere forslag, men det virker ikke. Han er en intelligent person, og har interesser indenfor fysik, filosofi, videnskab. Men selvom han fortæller det bruger han sin fritid på at... -
At bluffe
ForumindlægOrdet 'bluffe' har vel ikke noget med at snyde at gøre, vel?Vi er ved at flytte, så mine ordbøger ligger 150 km væk :) -
Bøger
ForumindlægHej,Er der nogen som har gode ideer til hvilke gode bøger der findes derude til en gang sommerlæsning??? -
formel for bølgehøjde?????
ForumindlægHej allesammen Sidder og er i gang med AT-synopse til eksamen Jeg mangler en formel til at bestemme en bølgehøjde. Har ledt og ledt, men kan ikke finde nogen Nogen der kan hjælpe?? på forhånd tak :D -
Oversæt (sætning)
ForumindlægHvordan siger man det her på engelsk? Derefter ville jeg komme med min egen holdningog hvor jeg til sidst kommer med en samlet konklusion. -
Eksamensangst - Video 11 - Afstemningen er afsluttet
ForumindlægFilmen er lavet af Johannes Schultz-Lorentzen, Victor Ørskov og Mads Fridolin fra Frederiksbergs Gymnasium og Ørestad Gymnasium. Stem på denne video ved at sende VIDEO 11 til 1220 (det koster 1 kr. + alm SMS-takstDette er en af videoerne i konkurrencen om billetter til Roskilde Festival 2009. Se... -
hjæææælp
Forumindlæghvad betyder Steelers på engelsk -
ungdomsproblemer
Forumindlægheeij. Jeg skal lave min outline i engelsk. jeg har valgt emnet ungdomsproblemer med forældre. Jeg vil gerne lige høre om i havde nogle ide´er om hvad jeg kunne skrive om? -
Integral med e^x
ForumindlægBestem integralet ∫10(2x3+ex)dx uden hjælpemidler F(x)=2*1/4*x3+1+ex F(x)=0,5x4+ex F(1)=0,5*14+e1=0,5+e1 F(0)=0,5*04+e0=0+e0 F(1)-F(0) 0,5+e1-(0+e0) 0,5+e1-0-e0=0,5+e1-e0 Jeg synes godt nok, at det giver et mærkeligt resultat Opgave 2 Grafen for funktionen f(x)=-x2+3x afgrænser samm... -
Computerbasis-fyldt med fremmedelementer?
ForumindlægHej derude, Jeg sidder og forsøger at rydde op på min computer og adskillige (muligvis dumme) spørgsmål dukker op i mit hoved. De er forhåbentligt forholdvis nemme, så svar meget gerne på hvad I er i humør til. Alting er en hjælp, for er helt blank. Dog, meget nysgerrig. 1) Når man installere e... -
3 spørgsmål!
ForumindlægHej alle sammen har siddet og besvaret de 23 første spørgsmål, men er 2 af spørgsmålene giver nig svære stunder! 1. Hvilke tre hhovedretninger findes der indenfor kristendommen? 2. Kvilke protestandiske kirke tilhører Danmark? Håber i kan hjælpe eller lede mig på rette spro :) På forhond tusi...
