Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 15321 til 15340 af 22746
-
Solcelle
Forumindlæger igang med en rimelig fri rapport om solceller, problemet er jeg ikke ved hvad jeg skal beregne for i min opgave, lige nu har jeg lavet grafer hvor for jeg har taget U(I) og P(I), og kommenteret graferne, derefter beregnet de forskellige nyttevirkninger solcellerne har, hvad ellers kan jeg gøre`? -
Polære og upolære stoffer!!
Forumindlægheej, Jeg sidder og er igang med en kemi rapport, men sidder lidt fast da jeg ikke lige kan gennemskue dette spørgsmål!! • Hvordan kan man generelt ekstrahere stoffer fra planter/blandinger? Her skal I inddrage noget om polære og upolære forbindelser, samt om blandinger (hvilke stoffer kan b... -
Farveændring i rødkål
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive en rapport om farvedannelse og forsøget hvor man tager rødkål og putter henholdsvis syre og base i og man kan se hvordan rødkålen skifter farve. Problemet er at jeg ikke kan finde ud af hvilke stoffer som ændrer farve i rødkålen og hvordan strukturen i dem ændres. Jeg håber ... -
Håber nogen kan hjælpe, da det virkelig haster
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er i gang med en biologi rapport og mangler at besvare et enkelt spørgsmål.Jeg håber nogen er villige til at hjælpe. Her kommer mit spørgsmål: Hvilke sundhedsmæssige konsekvenser kan forhøjede/lave blodsukkerværdier have? Ps. Jeg er i gang med en blodsukkerrapport. -
Hvorfor ikke substitution af hexan
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive en rapport over et forsøg hvor jeg har substitueret H med Br i Heptan. I min efterbehandling har jeg fået et spørgsmål hvor der står: - Tidligere brugte man hexan til denne øvelse. Hvorfor man ikke gør det mere? Jeg kan ikke regne det ud og håber derfor der er nogen... -
Overstået Biologi/kemi :)
ForumindlægSå er det endelig overstået biologi/kemi --> NV eksamen .. Det var total hyggeligt, slet ikke som jeg havde forventet. Håber de andre eksamener også fortsætter sådan ;) Så det bare om at lave rapporten og så score et godt resultat er det :) Takk for hjælpen til jer ude .. Og held og lykke til ... -
DENSITET AF SALTVAND - hjælp tak
ForumindlægHar om densitet af saltvand og er nået til der hvor man skal overveje hvad der vil være fornuftigt at vælge langs y- og x- aksen, så man kan sammenligne m=p*V ... forstår bare ikke hvordan man skal sammenligne det - har prøvet at regne lidt på det, men det gav altså ikke ret meget mening for mi... -
Jævn Cirkelbevægelse
ForumindlægHej Jeg skal skrive en rapport om Jævn cirkelbevægelse, vores forsøgs opstilling som læreren havde lavet var forkert, så læreren har selv lavet forsøget og givet nogle data + en forsøgsvejledning. Jeg ka slet ikke komme igang fordi jeg ikke forstår hvad han har givet af data. er der nogen jeg ku... -
Iværksætter af en skobutik
ForumindlægJeg går på HGs, og skal skrive eksamensprojekt nu, en rapport om iværksætteri af en skobutik. Skal komme ind på: idé, målsætninger, budgetter, koncept, økonomiske overvejelser, SWOT-analyse, politikker, markedsanalyse og forretningsplan. Jeg er helt på røven og leder efter opgaver lignende at få... -
Mutation
ForumindlægHej folkens Jeg er igang med en biologirapport om Klorofylmutanter i byg, jeg er næsten færdig med rapporten, men mangler to spørgsmål som jeg er lidt usikre på.. Det første: Albina: AaCC Viridis: AACc Hvor i overnævnte genotyper finder vi mutantgenerne? Og hvordan kan man vide dette? Det a... -
Klorofylmutanter i byg
ForumindlægHej folkens Jeg er igang med en biologirapport om Klorofylmutanter i byg, jeg er næsten færdig med rapporten, men mangler to spørgsmål som jeg er lidt usikre på.. Det første: Albina: AaCC Viridis: AACc Hvor i overnævnte genotyper finder vi mutantgenerne? Og hvordan kan man vide dette? Det andet: ... -
Kiselsyre / SiO2.. Det haster en smule :)
ForumindlægJeg er igang med en rapport omkring vulkaner og er stødt på en opgave der kræver at jeg fortæller om hvilke fysiske størrelser der bestemmer magmas tykkelse.... Og jeg er lidt på herrens mark for jeg fik fat i noget med kiselsyre og jeg aner ik hvad det er... så hvis der er en/ flere der kan hjæl... -
Reaktionshastighed - er syre en katalysator?
ForumindlægHej alle, Jeg har brug for lidt hjælp til min kemi rapport, for har ret svært ved kemi. Vi fik følgende resultater ( se vedhæftet fil ) Mit spørgsmål er så, hvorfor er reaktionen hurtigere når der er syre i? Er det fordi det er en katalysator eller er der en anden grund? Mvh Kathrine. Håber d... -
enzymforsøg med ananas - i forhold til kobbersulfat
ForumindlægHej, håber virkelig i kan hjælpe, for skal aflevere en rapport om dette forsøg i dag, Men vi skulle se hvordan ananas og husblas reagerede sammen i forskellige tilfælde, men vi blandede også ananassaft, husblas og kobbersulfat sammen, og kan virkelig ikke huske HVORFOR vi skulle blande det med ... -
Ethanol
ForumindlægEthanol består af grunstofferne hydrogen (H), Carbon (C) og oxygen (O). I min rapport har jeg fået af vide, at jeg skal finde ud af hvad valensen for disse grundstoffer er? Jeg forstår ikke selve spørgsmålet. Er der nogle, der kan hjælpe mig med hvad "valens" betyder? -
Flowdiagram over forsøgsgangen?
ForumindlægVi har, i biologi, lavet et forsøg om enzymet bromelin i ananas og dens evne til at nedbryde gelatine. I forbindelse med det skal vi lave en rapport, hvor et af spørgsmålene lyder: "Derudover skal der være tegnet et flowdiagram over forsøgsgangen. " Jeg forstår ikke helt spørgsmålet. ... -
hvad er en art?
Forumindlægskal lave en biologi rapport, og kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal svare på disse tre spørgsmål, og formuleret ordenligt. håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig. 1. Hvorfor er énæggede tvillinger genetisk ens? 2. Hvorfor er søskende med samme biologiske forældre forskell... -
Phosfatpuffer
ForumindlægHej Vi har lavet en øvelse om phosfatpuffer, og er ved at skrive (genaflevering) af rapport...Men har fået forkert fat i reaktionskemaet(ved godt det er ret grundlæggende) Hvordan ville i sætte reaktionensskemaer op for Na2HPO4 og NaH2PO4 i vandig opløsning(og hvad er syren og hvad er basen?...d... -
mendels1.lov nemt..
ForumindlægJeg håber at der herinde er nogen, der kan hjælpe mig.... da jeg føler mig ret usikker på, hvad det er jeg skal skrive i dette afsnit... rapporten skal indeholde mendels 1.lov, mutation og proteinsyntesen. Jeg er lidt blank på, at hvordan man kan skrive mendels 1.lov for dem?... Jeg håber d... -
HASTER: Hjælp til kondensationsreaktion mellem 2,4-dinitrophenylhydrazin og phenylmethanol
ForumindlægHej alle, Sidder og lave en rapport om Alkohol og der er bare noget der er ved at drive mig sindsyg, så håber I kan hjælpe: Hvordan skal en kondensationsreaktion mellem 2,4-dinitrophenylhydrazin og phenylmethanol ser ud? Jeg har prøvet at skrive det via molekyleform, men jeg kan sipmelthen ikke l...
