Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15461 til 15480 af 47924
-
OXFORD og Cambridge
ForumindlægHejsa alle sammen, jeg er en 16 årig dreng der går i 9. klasse. Jeg har drømmen om at læse medicin i Oxford, Cambridge og Yale. Jeg er virkelig god til bio (Har kun fået 12 taller, og der er gået 1/2 år), fysik og matematik. Jeg har dog nogle få promlemer i faget dansk. Synes i at det ville være... -
Rumgeometri i praksis!?
ForumindlægI forbindelse med mundtlig mat-A eksamen ville jeg høre om der er nogle forslag til rumgeometriens anvendelse i praksis?? -
læge uddannelsen
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive on OSO-opgave der handler om hvilke uddannelse man gerne vil vælge. Og jeg har tænkt på at være læge, men har så et lille problem. Som jeg ved så indebærer lægeudannelsen mange slags typer af læge, men kan ikke rigtig finde ud af had navnet på den slags læge jeg ger... -
9 klasse
ForumindlægHejsa alle sammen derude :) Jeg går i 9 klasse - er ramt af Lock Out. Jeg har glemt en hel masse désværre, men det er som en nål i en høstak for mig, at finde ud af hvordan jeg reaptere. Vi har ikke brugt vores bøger ret meget ..... Er der nogle hjemmesider?, nogle helt konkrete ting d... -
Hadefag/ynglingsfag
ForumindlægHvad er jeres hadefag/ynglingsfag? Mit ynglingsfag er nok matematik og dansk. Mit hadefag er helt klart fysik, biologi, geografi. Okay jeg har respekt, for at andre måske godt, kan lide de fag jeg hader. -
Hvad er gennemsnit krav i årskarakter
ForumindlægHvad er gennemsnit kravet hvis jeg skal på htx -
Skift af linje samt klasse, men kan ikke endnu?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en 1.g’er som gerne vil skifte linje. Der kun kun lige gået ca 2-3 uger siden vi kom i vores klasser, og jeg er meget utilfreds med min klasse, og min linje. Den linje jeg er kommet på er SamfA og Engelsk A linjen, som slet ikke var min 1 prioritet. Jeg føler mig også mege... -
HJÆLP!
ForumindlægHej :) Nu nærmer fysik eksamen sig snart. Er der nogle, der har nogle gode råd om, hvordan man forbereder sig bedst til dette fag inden man skal op til eksamen? Tak på forhånd! -
Justering af eksamensgennemsnit
ForumindlægKan jeg godt få mit eksamensgennemsnit justeret ( + 1.08 - fra 9 til 10,08 ), efter et års supplering af fag, efter gymnasiet? og hvordan? hvis man har snit på 9 og vil gerne søg ind på medicin... -
Hvad er strøm?
ForumindlægHvad skal man svare hvis man til eksamen i fysik i 9. klasse for stillet det vemmelige spørgsmål??Hørte nemli om en som har fået det spørgsmål, og jeg skal selv snart om til fysik, og jeg kan ikke umildbart svare på det spørgsmål. Håber der er nogen som kan svare på den...Hilsen Xpeak -
Supplering - hvordan?
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18 år der pt går i 2.g. Efter gymnasiet skal jeg læse fysik+kemi op fra C til B niveau. Det skal gerne gøres i Odense Hvordan fungerer det? Hvad er det hurtigste det kan gøres på? :-) Og jeg kan evt. læse et af fagene i sommerferien efter 2.g.? Håber der er nogle d... -
Stærkt dæmpet svingning
ForumindlægIndlægget er flyttet til fysik -
Forberede sig til 1.g?
ForumindlægHej!Jeg skal gå i 1.g på en naturvidenskablig linje efter sommerferien(den nye reform). Jeg skal have Matematik på A-niveau, Fysik på B-niveau og kemi på B-niveau.Derfor ville jeg spørge, hvordn jeg bedst muligt forbereder mig?Kan jeg evt. låne 1-2 1.g's bøger, fra biblioteket?jeg har bestemt... -
Teknisk matematik
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har maematik A på Htx, og vi er igang med at lave en aflevering fra teknisk matematil, som hedder "Konstruktion af ventilhus". Kan det passe, at der ikke er nogle, som har lavet denne aflevering? I såfald, hvis der er vil, men jeg meget gerne se, den, da jeg er gået... -
Hvad teknologi er!
ForumindlægHvorfor skriver folk om computere osv herinde? Dette er et forum om FAGET teknologi på HTX, ellers ville det jo ikke ligge hvor det gjorde vel? Det er faktisk ret irriterende, at når man prøvet, at finde noget relevant information, så skal man sidde og læse om folks problemer med IT osv. \n\nJaaa... -
Valgfalgsguide - hvorfor kun på STX?
ForumindlægHejsa, kloge hoveder derude! Jeg finder enormt meget betrygende i, at jeg kan bruge en studieretnings 'guide" på nettet. F.eks: http://www.softit.dk/SR/horsensgym/2014/ Det giver mig struktur, orden og så kan jeg se mine muligheder. Men hvorfor findes der ikke et alternativ til HTX, el... -
Gamle eksamenssæt
ForumindlægHej, Nogle der kender en bog der består af gamle eksamenssæt i faget fysik? Tak, Freud -
Er dette tilladt? Eksamensregler søges.
ForumindlægJeg har lige fået mine eksamenstidspunkter oplyst på mit skoleintra. Jeg tager en hel HF som enkeltfag på fjernundervisning. Jeg skal op til biologi B, historie B, matematik B og fysik B indenfor en måned. De har været så søde at lægge fysik og mateatik fordelt på to dage, 13. og 14. juni. Men bi... -
Iteration, Guilloche-mønstre, Spirographkurver
ForumindlægDa jeg har matematik på a-niveau på htx, er det ikke sikkert der er meget hjælp at hente, men nu prøver jeg. For det første, der skal stå Iteration - og ikke integration. I har sikkert hørt om disse mønstre i overskriften, og i har sikkert set dem, men nok ikke beregnet dem. Det skal jeg til, ... -
Idéer
ForumindlægHey folk. Vi er en gruppe fra 3g på HTX der mangler en idé til et Teknologi A projekt. Vi skal finde på et problem (emnet er fuldstændig frit), og (op)finde en virksomhed der kan producere vores produkt, som løser problemet. Vi skal være i stand til at kunne fremstille en prototype af produktet, ...
